Režie:
Bohdan SlámaScénář:
Bohdan SlámaKamera:
Diviš MarekHudba:
Leonid SoybelmanHrají:
Tatiana Dyková, Pavel Liška, Aňa Geislerová, Marek Daniel, Zuzana Kronerová, Simona Stašová, Bolek Polívka, Martin Huba, David Dolnik, Marie Ludvíková (více)VOD (5)
Obsahy(1)
O neobyčejných zázracích obyčejných lásek. Monika (Tatiana Vilhelmová), Toník (Pavel Liška) a Dáša (Aňa Geislerová) jsou kamarádi od dětství, kteří spolu vyrůstali v jednom paneláku. Monika, Toníkova dávná láska, pracuje v supermarketu. Její přítel Jiří odletěl do Ameriky za prací a Monika doufá, že už brzy pojede za ním. Toník teď žije se svou tetou na statku u města a živí se všelijak. Nechce zpátky do paneláku, nechce pracovat ve fabrice, nechce poslouchat rady svého otce. Dáša žije sama, má dvě malé děti a ženatého milence Járu. Dáša je k smrti unavená a zoufalá, ale pořád věří jeho slibům, že se rozvede a sežene jí práci. Monika dostane k Vánocům od Jiřího letenku a začne se chystat na cestu do Ameriky. Dášin duševní stav se zhoršuje, už není schopná se starat o děti. Když Dášu převezou na psychiatrii, Monika zruší letenku do Ameriky a ujme se jejích dětí. A náhle znovu zjišťuje, jak velkou oporu má právě v Toníkovi. Pro Toníka začíná nový život - kvůli Monice a dětem je schopen udělat cokoli: pustí se do přestavby statku, a dokonce začne pracovat v továrně. Jenomže hra na rodinný život je pořád jenom hrou, i když si to Toník nepřipouští - Moniku čeká budoucnost v Americe, děti jsou jenom "vypůjčené" a do baráku pořád teče... Nový film režiséra Bohdana Slámy navazuje na jeho úspěšný debut Divoké včely, který měl mimořádný ohlas u českých diváků a přinesl mu i řadu cen na mezinárodních filmových festivalech. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (504)
Sláma sa zlepšil v réžii, chytil sa hutnejšieho scenára ako naposledy a hlavne vie pracovať s hercami. Vzťahy medzi nimi sú vykreslené výborne a emócie posobia velmi autenticky. Lenže je tu aj niekolko problémov. Sláma chce byť čo najreálnejší, čo dosahuje vyzobrazením (myslím) Opavy ako mesta z druhej svetovej vojny. Všetko je špinavé, sociálne vrstvy žijú niekde pri meste v rozpadnutých barákoch ako v Riu, ale sú to inteligentní a dobrosrdeční ludia. Monika je chytrá, ale z nejakého dovodu neštuduje (podla Slámu si to v Čechách asi možu dovoliť iba majetné vrstvy) a pracuje v supermarkete. Toník zase jedeň deň nemá ani halier, potom sa zamestná v továrni a hneď stavia novú velkú kúpelňu atď. Tomu sa hovorí pseudorealita. Čert to ale vezmi, pozerá sa na to dobre a je to dojímavé. ()
Musím říct, že po dlouhé době jsem viděla perfektní český film, který svým obsazením a příběhem mě doslova ohromil. Toto silné a působivé drama bylo skvělé hlavně kvůli hlavním hercům, protože Vilhelmová, ta hrála snad jen očima a Liška byl přirozený a upřímný a hlavně díky této dvojci, která k sobě vyloženě sedla byl příběh opravdu reálný ! Silné a zarážející prostředí donutí přemejšlet nad životem, jaký je, aby sme si vážili svého ,,luxusu ". Dvojce, která k sobě nepatří podniknou obdivuhodnou oběť pro děti, které jsou ,,jen" kamarádky, která je zfetlá a nezajímá se o nikoho a začíná být schizofrení. Musím podotknout, že Geislerová to hrála skvěle, věřila jsem ji každý slovo a hrála tak důvěřivě, až byla odporná. Láska která rozrostla mezi těma dvěma, byla pochopitelná, ale na druhou stranu neměla moc vyhlídky. Sice byli chudí, ale dokázali, že dokáží být šťastní, i bez kariéry. Naprosto mě ten příběh zasáhl, skvěle zahrané, i menší role tomu dodávaly naprostou bezprostřednost a přirozenost. Celkově na mě tenhle snímek zapůsobil jako jen natočený život dvou mladých lidí, které by pro děti udělali všechno a žili vlastně jeden pro druhého. Opravdu ŠTĚSTÍ. ()
U tohoto filmu se nebojím napsat, že je "jako ze života." Asi jsem čekal něco trošku víc, ale nejsem moc zklamán. Nicméně všechno je zde opravdu skutečné - od byznysmena, který se nechce vrátit zpět do ČR, až po všechny ty venkovské postavy. Z herců mě nejvíce zaujal Bolek Polívka (nezaměstnaný stárnoucí muž - přesné vystižení) a Marek Daniel. Řekl bych, že Liška, Vilhelmová a Geislerová odvádějí "jen" svůj standard. Čeho si ale na snímku nejvíce cením, je jeho nejednoznačný konec. Uvidíme podruhé. ()
Jak dopadnou letošní Lvi je, myslím, jasné. Jestli je dostane někdo jiný než Sláma a Morávek (Hrubeš a Mareš), tak ať se jde Vachler bodnout! Štěstí je neuvěřitelně geniální film - Aňa Geislerová je vpravdě odporná, potkat někoho takového ve svěm životě, tak se ho vážně bojím. Tatiana Vilhelmová je tu pro mě v dost neobvyklé poloze "světice" a Pavel Liška hrající svého obvyklého Idiota mi kupodivu nebyl ani trochu protivný (což mi od jisté relace na Rádiu DeeJay dost je). K tomu musím připočítat i výbornou režii (zde mě zase mile překvapil Bohdan Sláma, protože jeho předchozí film mne zas tolik neoslovil) a scénář, na kterém je nejmrazivější, že si na realitu nehraje. Sociální realismus filmu vychází z každodenní skutečnosti, kterou při troše pozornosti můžeme vídat všude okolo sebe. Vzpomenout si zaslouží i maskéři a neherci, nebýt jich, film by nikdy nevyzněl tak opravdově. S neherci umí Sláma pracovat výtečně, pořád mi totiž není úplně jasné, kdo byl neherec a koho "jen" zručně namaskovali. A nakonec stojí za zmínku i kamera, syrová jako celý film. Nikde zbytečný záběr, nikde zbytečný střih či cokoliv, co by tohle pečlivě vystavěné dílko odeslalo do vod nižších než 5*. ()
Asi jsem měla u tohohle filmu přehnaná očekávání... Ne, že by byl špatný, ale prostě jsem čekala o dost víc nebo možná něco trochu jiného. Dlouhých komentářů je tady spousta, takže už jenom dodám, že se mi opravdu líbili všichni herci, to, jak byl film natočený opravdu jako ze života a hlavně konec (jaký, to přece nebudu prozrazovat). Jinak je to přesně ten formát, na který slyší akademie (jak už naše, tak americká) a který mě poslední dobou začíná trochu unavovat, protože je ho v čechách tak trochu... no víc než dost. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (15)
- Panelový dům, kde žila postava Anni Geislerové, se nachází v ulici Karla J. Erbena v Mostě. Poznáte ho tak, že má jako jediný panelový dům v Mostě ze strany velké sluneční hodiny. (Pulos)
- Scény na psychiatrickém oddělení jsou natáčeny v mostecké nemocnici. (Pulos)
- Na začátku filmu, při scéně, kdy pár souloží na tzv. stavbě u poutě, se ve skutečnosti jedná o nedokončenou budovu klinky v Mostě. (Pulos)
Reklama