Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební komedie o tom, kterak Popelka Marilyn ke štěstí přišla. Snímek, který v roce 1960 natočil režisér George Cukor je předposledním dokončeným filmem legendární Marylin Monroe a vypráví příběh chudé, ale poctivé dívky, tanečnice Amandy, která se zamiluje do francouzského tanečníka, který vystupuje ve stejném divadle. Ani v nejmenším netuší, že Jean-Marco Clement, do kterého se zamilovala, je ve skutečnosti multimilonářem. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (29)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Úchvatná Marilyn Monroe ve filmu, na nějž by se - nebýt jí - asi už dávno zapomnělo. Překvapivě zde - navzdory stereotypu spojovaného s několika jejími nejznámějšími rolemi - neztvárnila zlatokopku, její postavě však přesto osud opět přivede do cesty velmi bohatého muže. Jak musí taková zápletka dopadnout, je předem jasné, takže je spíš zajímavé sledovat, jakým způsobem film spěje ke svému předem známému rozuzlení. A po této stránce mi přišlo, že mnohem zajímavější postavou snímku je Jean-Marc Clement (v mně nepříliš sympatickém hereckém ztvárnění Yvesem Montandem), který v průběhu děje prochází zajímavou proměnou, zatímco dívka jeho snů je stále stejná. Na filmu potěší několik vcelku povedených muzikálových čísel a řada momentů, které mi přišly docela vtipné - osobně jsem si tenhle film celkem užil, byť mi 2 hodinová stopáž přišla přlíš dlouhá a řadu zbytečných scén bych z filmu vystříhal. Cukor jistě natočil lepší filmy, ale tenhle má prostě něco do sebe - snad pro ten punc správného hollywoodského retra, snad pro ty půvaby MM, která byla prostě jen jedna. ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Jedna z najlepších komédií s MM. Američanka ako naivná a krásna blondínka plus Francúz ako nenapraviteľný šarmantný zvodca. Nuž ale aká by bola romantická komédia bez stereotypov? História rodu onoho Francúza je v úvode vyrozprávaná prostredníctvom neodolateľne pôvabného kresleného entrée, boháč sa rozhodne dobyť ťažkotonážnu pevnosť prostredníctvom (ne)zvládnutia rozmanitých druhov umení, čo dodáva žánru priam stredoveký trubadúrsky rozmer (no čo, pochabí Francúzi, ako národnú povahu vystihol už Jules Verne), medzi MM a YM, či presnejšie medzi YM a MM to iskrí tak, že človek pred obrazovkou dostáva elektrošoky, žartík s rádioaktívnou bižutériou je geniálny a záverečný dialóg vo výťahu (YM: "Poďme sa milovať." MM: "Som zvedavá, kedy sa mi podarí zmaturovať.") je pre mňa kultový rovnako ako keď Popoluška II. povie: "Som chlap!" a Osgood Fielding III. odpovie: "Nikto nie je dokonalý." Ani "Poď, budeme sa milovať" nie je dokonalý, ale čo je? ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

„Poďme sa milovať” je v podstate satirická, divadelná šou, kedy sa samotný manažment divadla predovšetkým zameriava na významné osobnosti šoubiznisu, napríklad: Opernú divu Máriu Callas, či aj na Kráľa rokonrolu Elvisa Presleyho, ktorých takýmto spôsobom parodujú, zase sa nedá čestne prehlásiť, že by ich len totálne zosmiešňovali, iba sa trochu pohrajú so svojou, celkovou štylizáciou prejavov, čo sa akurát bezprostredne dotýka ďalšej "obete" Jeana-Marca Clémenta. (Už podľa mena je očividne jasné, že je pôvodom Francúz, a vôbec nie obyčajný. Pochádza zo siedmej generácie Clémentovcov, ktorá sa datuje už do 17. storočia, kedy starý sedliačisko Clément zemiaky na poli kopal, pričom zároveň i truhlicu so zlatom vykopal, čo sa odvtedy pripisuje tzv. „zemiakovému šťastiu” , že aktuálny Jean-Marc, je totiž už rovným miliardárom v New Yorku, s vlastným mrakodrapom, zbierkou luxusných obrazov, alebo neváha ani 1000 $ na nový vtip minúť, pretože ich tak rád každému rozpráva, len aby ho mal, kto počúvať...) Zrovna ale teraz sa práve schyľuje ku skúške, a tak sa prichádza pozrieť, ako to s ním vyzerá... ? Jednak sa na prvý pohľad zamiluje do Amandy Dell, či si ho aj pomýlia s hercom, čo má hrať Jeana-Marca Clémenta ! Predstaví sa im, ako "Alexander Dumas" , odteraz vystupuje už iba inkognito, no i napriek tomu má pod palcom všetko, čo sa okolo neho deje. Amanda originálom vskutku pohŕda, a preto sa hodí i jeho kópia. Jean-Marc ale: nie je komikom, netancuje a nespieva, a tak potrebuje vyškolených odborníkov, aby ho to rýchlo naučili, kedy by tým pádom mohol vstúpiť spolu s účinkujúcimi na pódium, či aj vyšachovať partnera Amandy, t. j. Tonyho, ktorý ovláda tieto tri funkcie naraz... « Čím viac bude všestrannejším, tým jej viac stúpi v očiach, alebo ešte ani zďaleka nemá vyhraté » / Yves i Marilyn síce veľmo dobre spievať vedia, ale či sa spoločne hodia do Cukorovho romanticky-atypického, ladeného muzikálu, tak to nechám na zvážení divákov ? Z môjho sedliackeho pohľadu ide najmä o akýsi egocentrický počin, v ktorom sa neustále točia veľké peniaze, alebo niekto stále hýbe figúrkami na šachovnici, ako uzná za vhodné. Cameá: Bing Crosby a Gene Kelly hrali samých seba, že škoda absencie ich spoločnej scény, no i oni mali svoje nadštandardné egá, prečo sa tomu vyhnúť. Zrejme by sa to k sebe vonkoncom nehodilo, ale bolo by to zaujímavé spojenie dvoch legiend strieborného plátna. Na Normu Jeane Mortensen, som vždy zvedavý, nech už hrá v priemerných, či nadpriemerných snímkoch, na nej obdivujem najmä jej komplet postavu, od päty až po hlavu + všetko, čo s tým súvisí. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Skoro jsem až překvapila sama sebe, když jsem zjistila, že jsem si Let's Make Love tak oblíbila. Snad za to může klasická zápletka "já jsem někdo jiný," snad Yves Montand jako netypický partner MM, velké kouzlo mají klasicky znějící šlágry Cole Portera a práce s rekvizitami. MM je opět dívkou z revue, která ač po třicítce, večerně studuje k maturitě a aby ruce nezahálely, nosí si s sebou do divadla pletení. Tentokrát není příliš vyhublá a kila na víc velmi prospívají jejímu dekoltu. Není mnoho o čem přemýšlet, bonbonkem jsou camea Binga Crosbyho a Gena Kellyho a očekávaný zvrat před zaslouženým happy endem. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Movie only for middle aged millionaires interested in balloons. Jestliže největší úspěchy slavila Marilyn u publika v postavě hlupoučké blondýnky ve velkoprodukcích, které byly odrazem světa Broadway, tato komedie měla být cele off-Broadway. Maličké divadlo, odvážná produkce, Marilyn učí Yvese hrát dle Lee Strasberga... jenže výsledkem je nuda, "odvážná" hra je absolutně sterilní a podobá se jako vejce vejci těm broadwayským, jen v menších prostorách, a počet vtipů se limitně blíží nule. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (9)

  • Film sa stal po prvom týždni prepadák, a tak štúdio stiahlo z kín všetky plagáty a publicitné tabule. (AdamCritic)
  • Arthur Miller, manžel Marilyn Monroe, přepsal scénář poté, co původně obsazený Gregory Peck opustil projekt. Miller není uveden v titulcích. (FilmFan24)

Reklama

Reklama