Režie:
Niki CaroScénář:
Michael SeitzmanKamera:
Chris MengesHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Charlize Theron, Frances McDormand, Sean Bean, Michelle Monaghan, Sissy Spacek, Woody Harrelson, Brad William Henke, Jeremy Renner, Richard Jenkins (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Všechno co Josey Aimes (Charlize Theron) chce, je slušná práce, která jí umožní postarat se o své děti. Místo toho zažívá strach, urážky, obtěžování, ponížení, útoky a sprosté nadávky. „Ber to jako bys byla chlap!“ – to je rada od jejího šéfa. Ona se k problému postaví jako člověk a začne rány vracet zpátky. Tím odstartuje první případ žaloby za sexuální obtěžování. V emotivním příběhu o boji proti předsudkům dále uvidíte Frances McDormand, Sissy Spacek, Woody Harrelsona a Seana Beana. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (265)
K naprosté dokonalosti schází snad jen více scén s vypulírovanou Charlize. A teď zase chvíli vážně. Jako film dobré, ale vadila mi jinak opěvovaná kamera. Což o to, sama o sobě je sice pěkná, ale v podobném druhu filmu chci, aby mě semkla s hlavní hrdinkou a ne aby na sebe strhávala pozornost a stále si někde poletovala nad stráněmi, lesy či minnesotskou industriální krajinou. Ovšem je to naprostý detail v porovnání s tím jak moc aktivně mě štval úděsně pohollywoodštěný (aka "zkýčovatělý") scénář. Ve výsledku to s tou slavnou kauzou nemá společného takřka vůbec nic. Přežít se to dá vlastně jedině díky hercům. Respektive herečkám, abych byl korektní a nebyl místními uživatelkami ocejchován jako šovinistické macho prase. ()
Scénář: Michael Seitzman .. Uff! Zase jeden ze snímku, který vám při sledování na tváři vykouzlí .. hodně depresivní výraz! Syrový to obraz odvrácené, industriální tváře Ameriky, kde i ženy musí pracovat v dolech. V dolech, jenž jsou plné mužů a pojmy, jako sexuální obtěžování a ochrana před ním, nejsou zcela v povědomí a nejen vedení firem se před tímto problémem kryje a přehlíží ho. Na začátku toho byla jedna žena, která už nedokázala snášet tyto útlaky a šla s tím před soud, bojovat nejen za sebe, ale práva všech pracujících žen. Tuto ženu výtečně ztvárnila Charlize Theron a musím pochválit její skvělý výběr rolí. Prostor k tomu, předvést opět svůj talent zde má velký a plně ho využívá, byť mírně zastiňuje představitele ostatních rolí, které jsou obsazeny také velmi dobře. Silný filmový zážitek. ()
Silný a apelující příběh ženy (skvostná Charlize Theron), která se ocitá na tenkém ledě, jelikož se rozhodne pracovat na šachtě a společně s dalšími ženami je terčem sexuálních narážek a hrubých urážek horníků. Čtyřicetiletá Novozélanďanka Niki Caro pojala svůj film jako soudní drama a divákovi předkládá opět drsný příběh ženy, inspirovaný skutečnými událostmi. Stále aktuální téma, které sází především na herecké výkony (dvě oscarové herecké nominace), přesto sráží několik ne právě uvěřitelných momentů, zejména v podání otce hlavní hrdinky (Richard Jenkins) – zarytého zastánce svých pravd stojících v opozici potřeb vlastní dcery a vzápětí hlavního hýbatele tápajících jedinců, kteří se bojí postavit na stranu spravedlnosti!! Těžko uvěřitelný je i nepopiratelně hollywoodský závěr v soudní síni. Podmanivá kamera Chrise Mengese, hudební doprovod (překvapivě) Ińárritova dvorního skladatele Gustava Santaolalla a pevné režijní uchopení talentované režisérky přesto dělají z filmu příjemně mrazivý zážitek. Navíc Woody Harrelson opět v plné síle!! ()
Největší síla filmu mi přijde v prostředí (My oh my, ta krajina vytváří perfektní pozadí pro příběh o zvrhlostech, jakých je lidstvo schopno, ale nijak se s tím nepracuje.) a ve faktech, ale režisérčina interpretace mi jde proti srsti. Je to spíš manipulativní a bolestínské. Chtěla bych to vidět nekompromisní a důrazné jako McQueenův Hlad. ()
Mrazivá dráma, z ktorej vám už po pár minútach stuhne krv v žilách a zamrzne úsmev, aby ste mohli na konci vyroniť nejednu slzu. Nielen, čo sa týka hereckých výkonov, pretože tým sa u mňa Charlize posunula na číslo jedna, ale aj režisérskym spracovaním ma tento film doslova pohltil. Tým som však nechcel povedať, že Harrelson, či Bean nehrali dobre. Retrospektívne prerozprávanie do seba zapadá dokonalejšie ako puzzle a speje k stobodovému záveru. Úžasný príbeh založený na skutočných udalostiach, ktoré si nie každý až do zhliadnutia uvedomoval. Hlavne chlapi. 90%. ()
Reklama