Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve mlýně, daleko od lidí, žije mlynářka (V. Fialová) s dcerou Vojtěškou (M. Šafránková). Chybí tu však mužská ruka. Za hrází rybníka ale bydlí vodník (S. Zindulka), který nenechá mlynářku v těžkých chvílích bez pomoci. Když je ve mlýně nejvíce práce, objeví se mladý pocestný (A. Navrátil), který se nechá najmout do mlýna jako pomocník. Včera Vojtěška tvrdila, že takový se ještě nenarodil, aby o něho jen okem zavadila. Jenže! Dnes k ní za úplňku zpívá rákos, a tak není divu, že nemůže spát… Tak začíná pohádka scenáristky Boženy Šimkové a režisérky Vlasty Janečkové. Teprve při jejím sledování se dozvíte, jaké úklady se mladé dvojici postaví do cesty a jak je kouzelná moc vody pomůže překonat. (Česká televize)

(více)

Recenze (26)

ibeh 

všechny recenze uživatele

"Láska i voda mají stejnou sílu, jen musí téci správným směrem" řečeno na závěr vodníkem Matějem v podání vždy skvělého pana Zindulky. Podobný styl pohádek mě provázel dětstvím a mládím. Sice natočeno pouze ve studiu, ale poctivě, s výbornými herci i hudbou Miloše Štědroně. Po dramatické stránce mohl být příběh dokonalejší, tím pádem i o něco delší, ale přesto se mi pohádka líbila. Stokrát raději bych takový styl viděla na obrazovce o Vánocích, než novodobé české často slátaniny. Chybí mi poetika a kouzlo bez chaosu. Ovšem nevím, co by na to řekla dnešní mláďata. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Miroslava Šafránková je jediný roztomilý klenot této pohádky. Ale to studiové provedení skutečně bije do očí. I ty ovce nevypadají jako skutečné, ale spíše po nemoci nebo zlomenině krční obratle. A rozmluvy Josefa Karlíka o tom, jak touží připravit prince o trůn, také nejsou příliš záživné právě tím, že jsou moc zdlouhavé. A naopak konec je extra rychlý. Nejprve zmizí voda a ve vteřině už si lid stěžuje, že ji nemá. V další pak tvrdí, že je to zlé znamení, demonstruje a háže kameny po samozvaném králi. ()

Reklama

triatlet 

všechny recenze uživatele

Příběh plyne jako voda: nejprve klidně, v závěru patřičně dramaticky. Postavy jsou výborně prokresleny. Nejvíc prostoru využívá Josef Karlík v roli regenta, ale i vodník v podání Stanislava Zindulky vytěží z minima maximum. Ústřední milenecký pár si vzájemně ladí. Jen Vojtěch III. na to, jak je moudrý, tak zapomněl na "důvěřuj, ale prověřuj". A také ve venkovském prostředí se princ mění v až moc velkého nemotoru. Studiové kulisy jsou poctivě připraveny, hudba velmi dobře doprovází děj. Scénář: Božena Šimková, Ljuba Štípková. Hudba: Miloš Štědroň. ()

bloodcountes 

všechny recenze uživatele

"Jsou věci, s kterýma se nekupčí." Toníčka já prostě můžu a Šafránkovic děvčata mají totální monopol na křišťálové hlásky a neobyčejnou dívčí jemnost a půvab. Taky ostatní herci výborní, všechno to běží i přes občasné nesmysly, jenom ten konec je příliš uspěchaný (a tím pádem bizarní), šup šup honem honem, máme už jenom deset minut, takže rychle vodo vodo, lidové povstání, pan Zindulka, čáry máry a Toníček s Mirečkou se koooonečně můžou políbit, uf a je to. Vešli jsme se. ()

GIK 

všechny recenze uživatele

Výtečná středověká hudba. Dobrý výkon Josefa Karlíka, jehož hlas mi ve vypjatých momentech připomínal Josefa Vinkláře. Profesorský výkon Navrátila, ale řekl bych, že Šafránkovou moc rád neměl. V intimních chvílích a hlavně těsně před střihem se několikrát zakabonil. Povedly se dekorace, především vězeňská kobka byla velkolepě propracovaná. Ke konci si ovšem rekvizitáři vůbec nedali záležet s přípitkem vodou. Zatímco princezna má plnou sklenici, princ se musí spokojit pár kapkama na dně maxisklenice. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno