Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na letecké základně „ochránců“ vzdušného prostoru je stále rušno. Elitní piloti střeží, trénují a milují. Během letecké přehlídky zmizí z dosahu radarů jedna ze stíhaček. Vojenská kontrola vyšle do zóny, kde byla naposledy spatřena, dva zkušené piloty Marchelliho a Valloise. Když ale ztracený stroj objeví, dostanou zcela nečekaně příkaz k přistání. Při náročném manévru zaútočí pohřešovaná stíhačka na jednoho z nich. Začíná vojenská operace, při které se piloti snaží získat ukradený stroj a zabránit tak teroristickému útoku. Letecká akrobacie, bojové scény v oblacích a přátelství na život a na smrt je společným jmenovatelem této napínavé podívané. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (101)

Le artist nova 

všechny recenze uživatele

Již od prvotních minut bylo jasné, že se jedná o pouhý průměrný snímek. S touhle zatrpkle kyselou náladou jsem i na film pohlížel a podrobně kritizoval. Chvílemi ubohé dialogy, jenž mají navodit vážnosti celému filmu, vystřídá absurdní milostná scéna. Co ovšem musím vyzdvihnout, je příběh, protože většina podobných filmů má příběh předvídatelný již z úvodních titulků, zde jste do poslední chvíle s úžasem pozorovali, jak vás některé "průměrné" snímky mohou občas i příjemně překvapit i když víte, že z toho nic víc nebude. (+ za jeden ze soundtracků od Placeba) ()

marivet 

všechny recenze uživatele

V kontextu současného evropského filmu je snímek Sky Fighters: Akce v oblacích filmařskou výzvou. Jde o zcela moderní film a nejsou v něm použity žádné speciální počítačové efekty nebo rekonstrukce. Všechny scény natáčené v oblacích byly zachyceny klasickými postupy. Někdy dokonce museli snížit kvalitu obrazu, aby dosáhli většího realismu záběru. Tato výzva by ale nemohla sklidit úspěch bez podpory francouzského ministra obrany a Francouzské armády. Poskytly ohromnou podporu – umožnili 12 týdnů natáčení na obloze, z toho několik letů nad centrem Paříže. Povolili také využití Mirage 2000, kterou pilotovali ti nejlepší stíhači ze základen v Orange a Džibuti. Bylo potřeba naplánovat vše tak, aby se maximum věcí točilo najednou a nenarušovali jsme chod leteckých základen. Kameraman leteckých scén, Éric Magnan, měl za úkol natočit Mirage 2000 ve všech situacích, rychlostech a nadmořských výškách a zdálo se, že neexistuje, způsob jak toho dosáhnout. Nakonec vzali barel od petroleje s obsahem 2000 litrů, který připevnili pod křídlo Mirage 2000 a ve spolupráci s letectvem a technikou společnosti Dassault Aviation ho nechali upravit tak aby do něj mohli namontovat 5 kamer. Kamery nastavili do důkladně promyšlených úhlů a byly dálkově ovládány ze zadního sedadla v kokpitu Mirage. Během letu seděl Magnan vzadu, sledoval obrazovky a musel piloty ještě navigovat, protože ti neviděli, co kamery točí. Dával jim stručné předem domluvené pokyny, jak mají s letadly manévrovat. Prý to byl pro něho prý velmi intenzívní zážitek… Když pak výsledek ukazoval pilotům, mnoho z nich říkalo: „To jsou zfalšované záběry!“ Protože obecně si lidé myslí, že když točíte něco z letadla, musí to být roztřesený obraz, jako s kamerou na rameni. Proto jim připadaly záběry nereálné, ale to se mýlili, nic zfalšováno nebylo. Kromě špičkové technologie ale patří vděk samozřejmě také entuziasmu a všeobecnému nadšení pilotů, techniků i důstojníků. Major Stéphane Garnier věnoval hodně času tomu, aby scenáristovi Gillesi Malenconovi vysvětlil, jak fungují jeho kolegové, přivedl ho do oddílu, nechal se doprovázet i při několika letech. Malencon mohl sledovat, jaké jsou mezi letci vztahy, jak to na stíhačkách chodí atd. Major také vymýšlel jak zrealizovat to, co stojí ve scénáři. To nějaký čas trvalo, protože scénář měl původně asi 20 verzí. Cíl natáčení byl jasný. Herci měli natočit práci pilotů, ne naopak. Režisér požadoval od herců maximální fyzickou přípravu. Museli si například vyzkoušet, jaké to je létat na stíhačce. Clovis Cornillac, představitel kapitána Valloise, uvádí scénu, ve které měl sám na starosti ovládání dvojplošníku, zatímco ho seshora natáčela kamera umístěná na helikoptéře. „Věděl jsem že je to nebezpečné.“ uvedl režisér Gérard Pirés. „Vždy je těžké přiblížit dva letící stroje, především, jedná-li se o helikoptéru. Nesmějí se dotknout! A pilot to moc dobře věděl. Jenže když pracujete s tak schopnými herci, jako byli tito... Neměl jsem důvod se obávat, že se to nepovede.“ Režisér si herce opravdu nemohl vynachválit: „...Měl jsem herce velice odlišné. Benoit Magimel je herec-introvert, klidný a rezervovaný, který k práci přistupoval velmi analyticky. Clovis Cornillac trpí filmovou bulimií, miluje natáčení! Géraldine Pailhas, kterou byste v takovém filmu asi nečekali, mi při našem prvním setkání řekla: „Ale proč zrovna já?“ na což jsem odpověděl: „Protože jsi herečka!“. Stejně tak Philippe Torreton, který dlouho toužil takovýto film natočit, ale nikdy podobnou roli nedostal. No a pak Alice Taglioni, se kterou jsem se setkal v divadle. Náhodou měla mnoho společného s letectvím – její bratr je pilot helikoptéry. Alici jste museli mučit, aby z letadla vystoupila!...“ () (méně) (více)

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Evropský a světově poslední snímek o letadlech a životě jejich pilotů honosící se faktem, že úchvatné záběry letadel na nebi jsou skutečné, bez jediného umělého pixelu navíc. Na tohle si už v současné době netroufne ani Hollywood. A je na co se koukat. Nerušeně k tomu působí příběh, který přes svůj thrillerový žánr netlačí na pilu a je vyprávěn velice volně a klidně. A tak vznikl pohodový odpočinkový film, který akčně založené diváky sice zklame, ale jinak mnohé nijak neurazí. ()

FireTight 

všechny recenze uživatele

Skvělé záběry na moderní stíhačky, opravdu neuvěřitelné záběry na letící stíhačky a nádherné nebe s oblaky, ale co víc? Víc bohužel nic a je to možná tak trochu škoda. Jenže co chcete od filmu, i když od něj už na začátku vůbec nic nečekáte, když má naprosto děravý scénář? Popravdě jsem v některých chvílích netušil, co se zrovna řeší, což nebylo nejšťastnější. A když jsem se zhruba v posledních patnácti minutách dočkal odhalení jedné velké lásky, mohl jsem se jenom chytnout za hlavu, protože takové klišé jsem vážně nečekal. Ale abych jenom nekritizoval, útěk z pouštního letiště byl opravdu efektní, hlavně její úplný začátek s použitím nadzvukové rychlosti! O takovým využití stíhačky si může naše armáda nechat jenom zdát! :D ()

Slavomír 

všechny recenze uživatele

S komentármi urazených nesúhlasím a priznávam. Som jedným z tých v Blokbasteri spomínaných "veľkých chlapcov s kopou plastikových lietadielok na poličke". Bol som modelárom, absolvoval som let v stíhačke ( už nikdy viac!!! ) a snímky s takouto tématikou mám rád. Dej je totálna rutina, miliónkrát prevarená, sem tam reklama na Ipod a tvrďácka póza. Čo ma dostalo a moje hodnotenie vytiahlo na 4*? Dokonalé zábery nebeských strojov, také krásne a poetické, ako v žiadnom inom, mnou videnom filme. Akcia na púšti, je síce veľmi kratučká, ale o to excelentnejšia a nadupaná. V kine som sa bavil, pri DVD som striedavo stískal play-rewind. Zvláštny film. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (14)

  • Režisér Gérard Pires je držitelem licencí na pilotování čehokoli od helikoptéry až po dopravní letoun. (Mahalik)
  • Pro zachycení rychlých manévrů letadel byla vyvinuta speciální kamera, kterou tvůrci umístili do prázdné nádoby na palivo. Protože v ní bylo jen málo prostoru, kamera mohla snímat jen čtyři minuty materiálu. (imro)
  • Nejvelkolepější záběry byly pořízeny během vojenské přehlídky o francouzském státním svátku 14.července, což je jediný den, kdy stíhačky smějí létat nad Paříží. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama