Reklama

Reklama

Letecké katastrofy

(seriál)
  • Česko Vyšetřování leteckých neštěstí (více)
všechny plakáty
Trailer
Kanada, (2003–2024), 176 h 20 min (Minutáž: 42–52 min)

Tvůrci:

André Barro

Hrají:

Jonathan Aris (vypravěč), Von Flores, David Bamber (vypravěč), Daniel Park, Jason Weinberg, Bill Lake, Marty Moreau, Jon De Leon, Jorge Molina (více)
(další profese)

Série(24) / Epizody(230)

Obsahy(1)

Letecká doprava je nejbezpečnějším způsobem přepravování osob i zboží po celé naší planetě. Každou minutu jsou ve vzduchu tisíce strojů letících všemi možnými směry. Většina z nich dosáhne bez problémů svého cíle. Jsou ale okamžiky, kdy se posádky a cestující dostanou do situace, jež může skončit tragicky.

Námětem šestidílného kanadského cyklu dokumentárních rekonstrukcí jsou události, které se na kratší či delší dobu staly středem pozornosti sdělovacích prostředků. Autoři rekonstruují průběhy známých leteckých nehod prostřednictvím obrazových a zvukových archivních materiálů, výpovědí svědků, pozůstalých, leteckých odborníků a vyšetřovatelů. Svou důležitou roli má také počítačová animace, jež evokuje to, co snad mohli jen tušit dispečeři u svých radarů, a to, co v několika posledních sekundách svého života viděli muži v pilotních kabinách. Charakteristickou součástí cyklu jsou pak hrané scény, které vypovídají o tom, k čemu všemu během letu došlo a jak se s mimořádnými situacemi vyrovnávali lidé za řídícími pákami, jejich neviditelní partneři ve střediscích letového provozu a konečně i pasažéři, jež svůj osud vložili do jejich rukou.

Seznam dílů: 1. Když na palubě vypukne požár (Fire on Board)
2. Když se za letu otevřou dveře (Unlocking Disaster)
3. Když dojde palivo (Flying on Empty)
4. Když nefungují přístroje (Flying Blind)
5. Když je nebe příliš těsné (Deadly Crossroads)
6. Když na palubu vstoupí teroristé (The Killing Machine) (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (96)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Je neuveriteľné, že sa natočili už viac ako dve desiatky sérií, toľko nehôd v najbezpečnejšej doprave... V každom prípade ide o mimoriadny seriál, ktorý mi vyvoláva husiu kožu, pri niektorých častiach aj na opakované pozretie. Asi to nie je veľmi vhodné pre ľudí so strachom z lietania, ale na dokument je v mnohých prípadoch nervy drásajúci, napínavý a v každom prípade je silne investigatívny. Dobre vie zahrať, ako sa odhaľujú príčiny nehody. ()

Scanerior 

všechny recenze uživatele

Nějak takhle by měl vypadat dokumentární seriál. Opravdu dobře zpracované a zajímavé. Občas se opakují příčiny nebo jsou minimálně podobné, ale tomu se asi nedalo úplně vyhnout při takovém počtu epizod. Každopádně je to jako dokument skvělé, i když je samozřejmě škoda kolik se stalo havárií a často i opravdu zbytečně. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Jeden z tých lepšie zostavených dokumentov poslednej doby čo som mal možnosť vidieť, prelínajúcich sa z počítačom regenerovanými zábermi strhujúcich udalostí s prestrihmi do skutočných záberov, ktoré dodávajú dokumentu skutočnú váhu a miestamy až skľučujúcu atmosféru. Niekedy sa človek musí zamýšlať ako je možné v takýchto katastroficky leteckých nešťastiach možné prežiť, tento dokument nám dáva dôkaz, že je to možné. ()

Piri 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Asi jeden z najzaujímavejších doku seriálov. Nekončená téma a neuveriteľne natáčaná 20 rokov. Videl som všetko. Tu vidieť ako sa rapídne menil obsah epizód aj ich štýl. Prve epizódy čisto opisné, bez omáčok, bez teatrálnosti, viac sa dávalo priestoru aj preživším. Nič neobvyklé pre dokument. Ale netrvalo to dlho a nabralo to typicky US wau shock mod a x-krát opakovanie toho istého. Zmenila sa aj dramatizácia hudby. Dobré je si porovnať prvú sériu a trebárs dvadsiatu, čo je rozdiel asi 17 rokov. Jablká a hrušky. Asi 200x sme počuli na čo sa používa letový zapisovač dát a záznam zvuku z kokpitu. Sledujeme rutinu vyšetrovateľov, ktorých "nečakane" napadne, aby si pozreli iné dôkazy alebo vypočuli pásky. Dokonca nikomu nevadí, keď kreslia fixkou po obrazovkách monitorov. Je tu niekto s takou poruchou, žeby si čarbal po svojom televízore alebo monitore svojho počítača? Jedine že ste Daniel Jackson zo StarGate :) Prvá epizóda Unlocking Disaster je mementom pre všetkých. Je neuveriteľné do akého svetla to dalo tých neskorších povestných erudovaných a čestných vyšetrovateľov, ktorí sú už neskoršími hrdinami a hlavnými protagonistami tohto seriálu. Bol to čierny deň pre NTSB aj pre Boeing. Neúnavní boj rodičov obete skončil úspechom. Takto začína tento seriál. Jedna pikoška - v tomto seriáli ako keby schválne opomínali fakt, že skoro každé letisko na svete má za koncom dráhy brzdiace siete a pieskové brázdy. Už v roku 1972 malo každé druhé letisko túto výbavu. V epizóde Deadly Discussions ide o jednu z príčin havárie, práve stav brzdiacej siete, ale nič také tam neodznie. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Chybí zde trikové zobrazení například pádu letadla, aby divák viděl, jak se to vlastně stalo a jak přesně to probíhalo, ovšem z toho se nestřílí, protože tenhle seriál míří úplně jinam. Líčí spíše příběhy posádky a cestujících, které se odehrály těsně před katastrofou. Vysvětluje a pátrá. Rekonstruuje pomocí herců, ale nabízí i autentické záběry, výpovědi účastníků nehody a jiné nahrávky, například audio záznamy komunikace mezi dispečery a zmatenými piloty apod. Samotné líčení dění těsně před katastrofou je poměrně napínavé a do poslední chvíle divák netuší, co se pak stane. Být tam ještě ty grafické vizualizace, je to rovných pět hvězd. ()

Galerie (1 468)

Zajímavosti (117)

  • V epizodě je možné si všimnout, že Andy Peterson (James Binkley) má rozbitou hlavu ještě před napadením. (stenrik)
  • Hned na začátku příběhu hlásí piloti, že se odchylují od trasy o 20 km vpravo kvůli bouřce. V tom případě ale nemohli nalétnout na letiště Káthmándú v předepsaném kurzu 22 stupňů, nýbrž kurzem menším, než 22 stupňů. Přibližovací mapa, kterou se všichni ohánějí, platí jen a pouze pro radiálu 22 letištního VORu. Pokud se letadlo přibližovalo po jiném kurzu, řekněme 15 stupňů, mělo pod sebou naprosto jiný terén a tím mapa ztratila jakýkoliv význam. Je zajímavé, že po celou dobu vyšetřování na tuto skutečnost vůbec nikdo neupozornil. Všechny závěry, které tak z vyšetřování vyplývají, vycházejí z předpokladu, že letadlo bylo na své trase. Jenže ono nebylo, bylo o 20 km vpravo, což je při vzdálenosti od cíle kolem 30–50km opravdu velká odchylka a bylo nutno s ní počítat. (pjotri)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno