Reklama

Reklama

Letecké katastrofy

(seriál)
  • Česko Vyšetřování leteckých neštěstí (více)
všechny plakáty
Trailer
Kanada, (2003–2024), 176 h 20 min (Minutáž: 42–52 min)

Tvůrci:

André Barro

Hrají:

Jonathan Aris (vypravěč), Von Flores, David Bamber (vypravěč), Daniel Park, Jason Weinberg, Bill Lake, Marty Moreau, Jon De Leon, Jorge Molina (více)
(další profese)

Série(24) / Epizody(230)

Obsahy(1)

Letecká doprava je nejbezpečnějším způsobem přepravování osob i zboží po celé naší planetě. Každou minutu jsou ve vzduchu tisíce strojů letících všemi možnými směry. Většina z nich dosáhne bez problémů svého cíle. Jsou ale okamžiky, kdy se posádky a cestující dostanou do situace, jež může skončit tragicky.

Námětem šestidílného kanadského cyklu dokumentárních rekonstrukcí jsou události, které se na kratší či delší dobu staly středem pozornosti sdělovacích prostředků. Autoři rekonstruují průběhy známých leteckých nehod prostřednictvím obrazových a zvukových archivních materiálů, výpovědí svědků, pozůstalých, leteckých odborníků a vyšetřovatelů. Svou důležitou roli má také počítačová animace, jež evokuje to, co snad mohli jen tušit dispečeři u svých radarů, a to, co v několika posledních sekundách svého života viděli muži v pilotních kabinách. Charakteristickou součástí cyklu jsou pak hrané scény, které vypovídají o tom, k čemu všemu během letu došlo a jak se s mimořádnými situacemi vyrovnávali lidé za řídícími pákami, jejich neviditelní partneři ve střediscích letového provozu a konečně i pasažéři, jež svůj osud vložili do jejich rukou.

Seznam dílů: 1. Když na palubě vypukne požár (Fire on Board)
2. Když se za letu otevřou dveře (Unlocking Disaster)
3. Když dojde palivo (Flying on Empty)
4. Když nefungují přístroje (Flying Blind)
5. Když je nebe příliš těsné (Deadly Crossroads)
6. Když na palubu vstoupí teroristé (The Killing Machine) (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (96)

Piri 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Asi jeden z najzaujímavejších doku seriálov. Nekončená téma a neuveriteľne natáčaná 20 rokov. Videl som všetko. Tu vidieť ako sa rapídne menil obsah epizód, ich štýl. Prve epizódy čisto opisné, bez omáčok, bez teatrálnosti, viac sa dávalo priestoru aj preživším. Nič neobvyklé pre dokument. Ale netrvalo to dlho a nabralo to typicky US wau shock mod a x-krát opakovanie toho istého. Zmenila sa aj dramatizácia hudby. Dobré je si porovnať prvú sériu a trebárs dvadsiatu, čo je rozdiel asi 17 rokov. Jablká a hrušky. Asi 200x sme počuli na čo sa používa letový zapisovač dát a záznam zvuku z kokpitu. Sledujeme rutinu vyšetrovateľov, ktorých "nečakane" napadne, aby si pozreli iné dôkazy alebo vypočuli pásky. Dokonca nikomu nevadí, keď kreslia fixkou po obrazovkách monitorov. Je tu niekto s takou poruchou, žeby si čarbal po svojom televízore alebo monitore svojho počítača? Jedine že ste Daniel Jackson zo StarGate :) Prvá epizóda Unlocking Disaster je mementom pre všetkých. Je neuveriteľné do akého svetla to dalo tých neskorších povestných erudovaných a čestných vyšetrovateľov, ktorí sú už neskoršími hrdinami a hlavnými protagonistami tohto seriálu. Bol to čierny deň pre NTSB aj pre Boeing. Neúnavní boj rodičov obete skončil úspechom. Takto začína tento seriál. Jedna pikoška - v tomto seriáli ako keby schválne opomínali fakt, že skoro každé letisko na svete má za koncom dráhy brzdiace siete a pieskové brázdy. Už v roku 1972 malo každé druhé letisko túto výbavu. V epizóde Deadly Discussions ide o jednu z príčin havárie, práve stav brzdiacej siete, ale nič také tam neodznie. ()

Mngwa 

všechny recenze uživatele

O letadla se nijak zvlášť nezajímám a přesto mě dokument neskutečně chytil. V každém díle je velmi podrobně zobrazeno, jakým způsobem se provádí vyšetřování té které letecké nehody a není možné neobdivovat jak piloty, tak vyšetřovatele. Respekt. Zejména ti druzí jsou dost nedoceněni a v podstatě neviditelní i přes svůj obrovský přínos. Velice se mi líbí, že i v leteckém průmyslu se používá metoda 5 why :) Co jsem taky ocenila, je absence přehnaného patosu a senzacechtivosti, vše je podané celkem objektivně a střízlivě i u dílů, kde by to k tomu vyloženě svádělo, např sestřelení nad Ukrajinou apod. Výpovědi zůčastněných a záběry pozůstalých jsou spíše doplnění celého obrazu, ne něco co je třeba vyždímat v bulvárním stylu až do poslední kapky a slouží jako připomenutí lidské stránky popisovaných událostí. Jinak je dokument orientován zejména na popis incidentu a následné vyšetřování. Takže shrnuto - pro milovníky létajících strojů nutnost, pro ostatní zajímavé rozšíření obzorů. ()

Reklama

Mr. Kodama 

všechny recenze uživatele

Po odborné stránce velice zajímavý seriál proložený autentickými výpověďmi příbuzných respektive samotných účastníků nehod. Výjímkou nejsou ani svědectví pilotů či vyšetřovatelů. Jednu hvězdičku strhávám za opakovaní scén a celkové neustálé shrnování situace zakomponované pravděpodobně kvůli častým a dlouhým blokům amerických reklam. ()

Mejdzula 

všechny recenze uživatele

Pro mě pravděpodobně nejlepší dokumentární seriál, jaký jsem kdy viděl. Hlavní důvod je pro mě ten, že se jedná o letadla a vůbec o dopravu, ve chvílích mého enormního zájmu o leteckou dopravu neexistoval lepší pořad. Tyto chvíle nastaly odhadem v mých 9/10 a 12/13 letech, tedy už to zas nějaký ten čas je. Mnohem více mi vyhovují díly, ve kterých z havárie vyvázne výrazný počet pasážerů, než ty nehody se 100% a vyšší úmrtností. Proto jsem také ty šťastnější viděl vícekrát, než ty tragické. Doufám, že se s novou sérií krom NGC vytasí taky i ČT, budu jenom rád :) ()

Sa.sa 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

5hvězd a 100% Super seriál o leteckých katastrofách. Jak málo stačí k nehodám, chybám, neschopnostem a smrti.. Holt když je někdo na špatném místě ve špatnou dobu tak má smůlu :P ANO přesně o to tady běží: "cílem každého vyšetřování je vylepšit systém --- to je to oč usilujeme --- z každého případu si musíme vzít ponaučení a zprostředkovat jej ostatním, aby byla letecká doprava opět o něco bezpečnější..." mrazivá slova, ale bez nehod se to bohužel nedá tak efektivně dělat :/ ()

Galerie (1 467)

Zajímavosti (117)

  • Airbus letí směrem na východ, ve filmu předkem zleva doprava. Měsíc je zobrazen za letadlem, tedy na severu, ač ho na severní polokouli můžeme vidět jen při pohledu na jih. Navíc 23. 8. 2001 byl v noci ve fázi D – dorůstajícího srpku a nikoli ve fázi C (couvající), jak ho chybně ukazuje dokument. (aquacam)
  • Jedná sa o prvú epizódu po dlhšej dobe, v ktorej vystupoval Greg Feith, vyšetrovateľ NTSB a odborník na bezpečnosť lietadiel. Túto leteckú katastrofu navyše komentoval aj v seriáli Sekundy pred katastrofou, konkrétne v epizóde Florida Swamp Air Crash. (ČSFD)
  • I když se pořad Letecké katastrofy primárně věnuje dokumentárním rekonstrukcím leteckých neštěstí, ve 3. sérii se objevují tři díly, které nepojednávají o leteckých neštěstí, ale dva díly se týkají vlakových neštěstí (Head-on Collision2005 a Runaway Train – 2005) a jeden lodního neštěstí (Collision Course, 2005). (InaSe)

Reklama

Reklama