Reklama

Reklama

Výstřel

  • Česko Výbuch (více)
Trailer

Obsahy(1)

John Travolta jako lovec zvuků, který náhodně odhalí zločin... Mladý zvukař Jack Terry se vydává na lov nejrůznějších „ruchů“ k novému filmu natáčenému pro soukromou filmovou společnost. Přitom se náhodou stává svědkem nehody, při níž auto nečekaně sjede z mostu do řeky. Jackovi se podaří dívku Sally zachránit z topícího se vozu, jeho řidič však již nejeví žádné známky života. V nemocnici se ukazuje, že mrtvý muž je úspěšný politik a guvernér McRyan, jeden z kandidátů na místo amerického prezidenta. Jeho podřízený Lawrence Henry, požádá Jacka, aby s ohledem na rodinu raději pomlčel o dívce, která byla ve voze. Jack později doprovodí Sally do nedalekého motelu. Tím však celá záležitost vůbec nekončí, natočený zvukový záznam naznačuje, že nehoda byla nejspíše někým připravena… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (245)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Na De Palmu mi to připadalo až moc rutinní a tuctové. Vyšetřování nehody, co vlastně nebyla nehoda, sice mělo díky zaměstnání halvního aktéra punc originality, ale to bylo tak všechno. K nepříliš výrazné režii přispěl i casting. Nic proti Travoltovi, ten tady zahrál dobře. Ale všichni ostatní stáli za starou bačkoru, což platí dvojnásob pro tu holku z Robocopa. Nejenže příliš nehrála, ale v jejím případě se ani nebylo pořádně na co dívat. Do lehkého nadprůměru film vytáhl až samotný závěr, který mě dostal a i když podobné vyvrcholení bylo vlastně nabíledni, absolutně jsem ho nečekal. 65% ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Jo, to byly zlatý časy. Travolta, jako mladý herec, bez mnoha plastik, vyretušovaného xichtu a hlavně tehdy dokázal i něco zahrát a ne jen tupě čumět do kamery jak dnes. K tomu solidni příběh, pevná Brianova řežisérská ruka a když k tomu připočtu i konec, je to určitě jeden z nejlepších Travoltových filmů, co jsem kdy viděl. Ne-li vůbec nejlepší. Ale to je věc názoru. Konec hlášení. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Další důkaž, že Brian De Palma si s thrillerovým žánrem rozumí jako Karel Kopfrkingl s kremační pecí. Napětí vytváří dlouhými záběry bez střihu, hra s divákem mu není cizí (viz prvních pár minut, s hlavním dějem vůbec nesouvisejících) a každou scénu dokáže bravurně vygradovat až do strhujícího (a deprimujícího) finále. Jméno Vilmose Zsigmonda jsem začal registrovat až po Černé Dahlii a s každým dalším filmem, který vyšperkoval svou geniální kamerou, mě udivuje, jak málo Oscarů zatím získal (jednoho). Ale do háje s Oscary – ten chlapík je machr! Záběry s tváří zabíranou z profilu vepředu a něčím/někým v pozadí bych si okamžitě nechal zarámovat – taková malá umělecká díla. Vrcholnou přehlídkou jeho schopností je pak několikaminutová rotace kamery kolem vlastní osy. Skvost! Výstřel mohl mít lepší scénář, mohl mít lepší herecké výkony a silnější pointu – jenže nic z toho nepotřebuje, akorát by to odvádělo pozornost od dechberoucí exhibice dvou pánů za kamerou. Dokonalá symfonie obrazu. 85% ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Práve De Palma vo mne prekazil detské domnienky, že staré filmy a hlavne thrillery nemajú súčasnému divákovi čo dať. A som rád, pretože aj tento si stále udržiava veľmi slušnú pozíciu, najmä vďaka skvelej réžii a kamere. Skvelá zápletka, akoby menší predchodca filmu 'Enemy Of The State', ktorý sa tiež motá okolo politických sračičiek. Takisto aj záver je dosť neklišovitý. Travolta sa mohol poberať len týmto smerom rolí. 75%. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Další osmdesátková lahůdka. De Palmova poutavá variace na Antonioniho Zvětšeninu či Coppolův Rozhovor. Filmy, kde se podrobně zkoumá nějaká nahrávka, videozáznam či fotografie mi imponují už od dětství (Columbo), takže jsem si Výstřel dosytosti užil. De Palmova tvorba se mi líbí čím dál tím víc, ten sexuální maniak má totiž zajímavý, sobě vlastní styl, který zatím nedokáži přesně pojmenovat. To chce čas. A abych nezapomněl - vynikající John Travolta. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (7)

  • Jedná se o druhý a zároveň poslední film, kde se spolu ve filmu setkali John Travolta a Nancy Allen. Prvním filmem bylo hororové drama Carrie (1976). (DruidKarel)

Reklama

Reklama