Režie:
Brian De PalmaScénář:
Brian De PalmaKamera:
Vilmos ZsigmondHudba:
Pino DonaggioHrají:
John Travolta, Nancy Allen, John Lithgow, Dennis Franz, John McMartin, Roger Wilson, Robin Sherwood, J. Patrick McNamara, Roberto Lombardi, Maurice Copeland (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John Travolta jako lovec zvuků, který náhodně odhalí zločin... Mladý zvukař Jack Terry se vydává na lov nejrůznějších „ruchů“ k novému filmu natáčenému pro soukromou filmovou společnost. Přitom se náhodou stává svědkem nehody, při níž auto nečekaně sjede z mostu do řeky. Jackovi se podaří dívku Sally zachránit z topícího se vozu, jeho řidič však již nejeví žádné známky života. V nemocnici se ukazuje, že mrtvý muž je úspěšný politik a guvernér McRyan, jeden z kandidátů na místo amerického prezidenta. Jeho podřízený Lawrence Henry, požádá Jacka, aby s ohledem na rodinu raději pomlčel o dívce, která byla ve voze. Jack později doprovodí Sally do nedalekého motelu. Tím však celá záležitost vůbec nekončí, natočený zvukový záznam naznačuje, že nehoda byla nejspíše někým připravena… (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (244)
Výstřel mě poprvé moc nesestřelil, ale při podrobnějším zkoumání divák zjistí, že ten film je opravdu povedený. Jen zkrátka neúčinkuje hned napoprvé. Nancy Allen je hrozně naivní pipina a místo Travolty byl zvažován Al Pacino. Castingovou třešničkou na dortu ovšem představuje až slizký John Lighgow. Hodně zajímavý film, který vůbec nedělá ostudu těm nejlepším De Palmovým kouskům. 75% ()
Viackrát zmieňovaná podobnosť s Antonioniho Zväčšeninou je čisto náhodná. Približne prvá polhodina láka diváka na zážitok podobný Zväčšenine, ale ten si začne všímať odlišnosti, ktoré sťahujú film stále nižšie. Nekvalitný scenár, naivita a nepravdepodobné konanie postáv vyústia do trápneho záveru, ktorý ničí dobré meno Briana de Palmu. Ešte že sa nedozvedel, aký dabing jeho filmu pripravili v Československu. Potajomky som dúfal, že by tento Travoltov úspešný film mohol ašpirovať na štyri hviezdičky, ale ku koncu som ťažko ratoval pôvodné tri. ()
To je, panečku, bída! Někdo někde vyštrachá námět, ne snad původní, ale přece ne až tak špatný. Jenže dál už to Palmovi prostě nemyslelo, vleče se to upoceně a trapně k jednomu ze dvou možných blbých závěrů. Záběr šikmo vzhůru na siluetu muže napřahujícího k osudové bodné ráně a na pozadí temné nebe a ohňostroj. Palma to asi točil na Silvestra u nás na dědině, taky už pěkně zbořenej. --- O to nic, však špatných filmů je vždycky víc než dobrých. Jen když se dívám na tu všeobecnou spokojenost kolem, říkám si, to je teprve ta pravá bída! On někdo otočil kameru plynule dvakrát dokola. To se musí vidět, úžasné umění a hotový zázrak moderní techniky. Asi okopírovali špičkový afghánský vodní čerpadlo a z druhé strany to tlačil osel. ()
Veľmi zaujímavý film na analýzu. Počiatočný koncept je pútavým preniknutím do tajomnej kriminálnej hry, kde sú karty rozdané. Prostredná časť je v podstate priemerná s množstvom zvratov (zvratmi s béčkovým charakterom nie hitchcockovským :)) a s vlastne ťažko uveriteľnými konaniami postáv (pričom stále balancujete medzi 3-mi a 4-mi). Lenže to by nebol Palma Palmom keby nevyužil svoje majstrovstvo spomalených záberov a potenciál Donaggia, na ktorého záverečnú melódiu sa len tak nezabúda. A svedomie vám nedovolí isť pod 4 :). Skrátka neznámy ale pamätný film. Nie je vybrúsený ako The Conversation (Rozhovor), ale má emocionálnejší nádych. ()
Velice solidní krimithriller. Obyčejní lidé tváří v tvář zločinu, to mám rád. Brian De Palma zde vzdává hold svým režisérským vzorům (Hitchcock, Antonioni) a starším režisérským praktikám (rozpůlený obraz při telefonování, minimální využívání střihu). John Travolta podává jeden ze svých nejlepších výkonů a na Johna Lithgowa jako psychopata také nezapomenete. Závěrečná scéna na schodišti je opravdu vynikající. Kdo má rád napětí, tak si tento mysteriózní thriller vychutná do poslední kapky. ()
Galerie (83)
Photo © Filmways Pictures
Zajímavosti (7)
- Během stříhání byly neznámým pachatelem ukradeny dva kotouče filmu. Opětovné natáčení zcizených scén stálo 750 000 dolarů a pro nedostupnost kameramana Vilmose Zsigmonda je musel natočit László Kovács. (Matty)
- John Travolta trpěl během natáčení nespavostí, což je také důvod, proč po celý film vypadá tak mrzutě. (Matty)
Reklama