Reklama

Reklama

Super drbna

(seriál)
USA, (2007–2012), 84 h 25 min (Minutáž: 39–42 min)

Předloha:

Cecily von Ziegesar (kniha)

Hudba:

Transcenders

Hrají:

Blake Lively, Leighton Meester, Penn Badgley, Chace Crawford, Ed Westwick, Kelly Rutherford, Matthew Settle, Taylor Momsen, Kristen Bell (vypravěč) (více)
(další profese)

Série(6) / Epizody(121)

Do města se vrací Serena van der Woodsenová, která před časem bez rozloučení odjela do internátní školy. Hned po příjezdu začíná tušit, že vše nezůstalo při starém. (oficiální text distributora)

Recenze (309)

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 85% - Drama protkané ironií v každém švu, vztahovka jedna báseň a nevyhraněných záporáků doslova plno. Gossip Girl je na první pohled stokrát viděná rutina, na ten druhý pak seriál, který se nebojí odkrýt pár teenagerovských tabu a to jedinečným způsobem a stylem. Dokážu pochopit, když občas schválně přepálená zápletka někomu nesedne, ale argumentovat tím, že se jedná jenom o "další blbost o mladých a bohatých pro mladé a bohaté" dokazuje, že dotyčný neviděl snad ani jeden celý díl. O to jsem pak radši, když u mě drbna celou první sérii bodovala, ukázala mi skvělé postavy (na teenagerovské straně vedou jednoznačně Dan a čím dál víc i Chuck, na straně dospělých krásná a elegantní Lily) a ve finálovém díle se nebála několikrát zaskočit úplným popřením klišé. Úkol tak zůstával jediný - nerozmělnit onen nezaměnitelný styl a atmosféru. 2. série - 70% - Drží si tvář, ale příběh občas hapruje až ostudně. Kvalitativní sinusoida letos vylétla jak silně nahoru (okolo poloviny série byla většina linií téměř bezchybná), tak i nečekaně dolů (bezradné hledání nové ústřední linky v úvodu nebo neschopnost přivést jedinou stálejší vedlejší postavu). V oblíbenosti je ale (mimo stabilně příjemnou dospělou část) už trochu problém. Stále vede romantický umělec Dan s rozervaným sukničkářem Chuckem, ale ze slečen zůstává jenom rozmazlená, ale přesto kouzelná Blair. Sobec Serena s věčným pocitem ublíženosti a hlavně fracek Jenny, kterou už nemohu ani vidět, klesly do těch nejspodnějších pater. Pokud mi je tedy více než polovina charakterů jedno nebo bych je nejraději neviděl, začíná být něco špatně. Nemluvě o tom, že vztahové peripetie jsou servírovány pravidelně, ale jakoby scénáristům už ani tolik nezáleželo, kdo zrovna co prožívá a hlavně s kým. Ta procentuální semdesátka se tak v základech povážlivě kýve a drží se pouze díky zmiňovaným postavám, stále dobře padnoucímu voiceoveru a výbornému soundtracku. Pokračování už se ale musí usadit ve věrohodnějším a romantičtějším duchu, jinak bude zle. 3. série - 90% - Záchranná injekce. S přirozenějšími vztahy jde všechno o několik tříd snadněji a tvůrcům k tomuhle zjištění přeplácaný finiš druhé sezóny pomohl. Nejvíc mi tak tentokrát vadí neskutečná nadstřelenost reálií, kde hlavní hrdinové půl roku po tom, co odmaturovali a řešili jenom Gossip Girl a občas nějakou rodinnou krizi, postoupili do hlavních rolí v celém New Yorku. Někdo kupuje nejdražší hotel, někdo sbalí největší celebritu, někdo točí příspěvek do zpráv v hlavním vysílacím čase a někdo rozhodne celou klíčovou politickou kampaň. A to všechno v podání devatenáctiletých sotva-vysokoškoláků. Jelikož si ale GG nikdy nehrála na seriál ze života, lze nad tímhle faktem zakroutit hlavou, usmát se a jít dál. Protože scénáristé rozehrávají ve vztahových liniích velmi silné manipulace s divákem, které jsem jim tuto sezónu s radostí spolkl i s navijákem. Přátelství rostoucí v lásku, láska měnící se v krizi a k tomu všechna možná skoro až telenovelová klišé, podané dokonalou formou, s grácií a prvotřídním nadhledem. Drbna zkrátka definitivně našla svoje místo, ví, jak na diváka, jak ho dojmout i jak s ním zamávat. 4. série - 70% - Na některé kvalitativní skoky se zvyknout nedá. A když se pak podzimní část sezóny stane nejhorším obdobím seriálu, je to menší rána pod pás. To, co scénáristé předvádí ve zvratech typu "dítě ruského bosse", se nedá zařadit jinam, než do škatulky s velkým nápisem WTF. Nejvíc otravuje to, že celá ústřední zápletka je znovu vyprávěna kolem sobecké Sereny. Zachránci tak zůstávají stejní: poživačný a rozervaný Chuck s královnou Blair a stále i Dan, který ale trpí tím, že si velmi dlouho jako kladná postava téměř nemá s kým nahrát. Když se pak stane nesmyslně otravná figurka i z Vanessy, zdá se kvalitativní dno velmi blízko. Přišel ale jeden vztah/nevztah s absurdní a přitom roztomilou dvojicí, který vyústil v osudový několikaúhelník a přinesl konečně to, proč jsem měl GG vždycky rád. Příjemnou nadsázku s uvěřitelnými emocemi uvnitř. Sice společně s vyjmenovanými oblíbenci zachraňuje v hodnocení více než polovinu procent, ale je to málo, protože se s ním nedá pracovat donekonečna a pokud by pátá sezóna měla pokračovat v nicotných a zoufale předvídatelných liniích kolem Natea nebo Lily, bude to možná konec. 5. série - 55% - Pocit, že jsem na Upper East Side viděl už všechno a pořád jsem u něj vydržel, velí dát vyšší hodnocení, ale tentokrát už musím být přísný. Stále sice zbožňuju Blair Waldorf i Chucka Basse a milerád se ztotožním s Danem, ale zbytek už je na mě příliš. Sereniny útrpné pohledy, intriky kolem Van der Woodsenových a Rhodesových (Ty jsi Charlie-Já jsem Charlie) nebo šílená linka s Chuckovou rodinou, kde už asi nikdo neví, kdo je čí matka nebo otec - to bylo zkrátka moc. Nejvíc mě ale překvapuje, že i s takhle nelogickými zápletkami nemám vůbec problém celou tu prodlouženou sérii sledovat a některé její aspekty si i užít. Bohužel při současném odfláknutí vztahů a nereálnosti VŠEHO, už dokážu oči přimhouřit jen do jisté míry. 6. série - 50% - Poslední zvraty na hranici snesitelné povrchnosti, zbytečné linky většiny postav (Rufus, Charlie, Nate i Serena) a pocit, že žádný seriál by neměl do konce toporně klopýtat. I posté se nechám nalákat na to, že Ed Westwick a Leighton Meester spolu mají neskutečnou chemii a právě pouto Chucka a Blair je tím posledním, co v Gossip Girl vydrželo z původních kvalit. Jakkoli je poslední sezóna v mnoha ohledech útrpná a postradatelná, jednu věc jí musím nechat. Poslední dva díly fungují jako mírně vylouhovaná esence všeho, co jsem měl kdy na seriálu rád. Takže když jsem sledoval rafinované plány, nečekaná (a občas bohužel i nepochopitelná) setkání či spolčení, nostalgie na mě nakonec přece jen dýchla. To, kdo nakonec skončí s kým, komu se v budoucnu jak daří a kdo nakonec byl pravá Gossip Girl, je v duchu celého drbnovského konceptu trochu úsměvné, trochu neuvěřitelné a občas i docela na škodu, ale tady už jde hlavně o osobní sympatie každého z nás. Ten trpký pocit, že druhá polovina seriálu byla jen parodií na polovinu první, ve mně ale i po letech zůstává hodně hluboko. XOXO. () (méně) (více)

Laerry 

všechny recenze uživatele

Pokud v seriálech vyhledáváte drama ve vývoji vztahů, Gossip girl je určena vám; ale i když už se můžete cítit přesyceni podobným stylem vyprávění a nemíníte sledovat další ,,vztahovku" (navíc kde se čistá a opravdová láska hledá velmi těžko), nenechte se odradit povrchním mainstreemovým vzhledem a zkuste přinejmenším velmi povedenou první sérii, která je věru nataženou seriálovou verzí Cruel intentions. V další sérii už překombinované vztahové výměny připomínají vydestilovaný děj telenovel, ale i tak zábava neupadá do kalných vod průměru a stále se drží (byť jen o fous) nad její hladinou. Bohužel třetí série už nemá téměř nic co nového nabídnout a jde o nezábavnou recyklaci toho, co už tu bylo několikrát. Super drbna postupem času ztratí i ten poslední zbytek lesku, který si uchovávala. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Drb = myšlenka, určitý názor, který někdo, a ani ne zase tak dlouho, předtím, než se skutečně stal drbem, řekl do světa jakémusi přenašeči. Ten zprávu pro něj určenou přelouskal a ihned za rohem řekl někomu jinému, kde omylem (a někdy i schválně) zaměnil jedno písmeno. Někdy stačí skutečně jenom a nebo i. Takhle ten člověk, co původní myšlenku, nebo názor řekl, se do hodiny dozvídá naprosto žhavou zprávu, která slovně souhlasí maximálně s písmeny a nebo i. No a o tom je svět drbů, kterých je tento seriál obklopen a nedokážu pochopit, že se na něj dokáže kdejakej chlap dívat. Proto to tady balim, otevírám lahváč a jdu dokoukat Bayern s Manchesterem. (3/10) ()

Reesam 

všechny recenze uživatele

Někdo tohle může brát jako pouze holčičí seriál o ničem, ale pro mě to byla závislost. Každý díl byl něčím, co vzbuzovalo mou zvědavost. Jednotlivé scény na sebe navazovaly a do každodenních strastí se dostávaly i jiné problémy, které se táhly celou sérii. A to je podle mě důležité, napínat diváka. Po celou dobu nás taky samozřejmě zajímalo, kdo že Gossip girl je. Závěr, tedy odhalení, bylo podle mě nedomyšlené, protože to vůbec nesedělo, ale co se dá dělat. A samozřejmě každý seriál jednou skončí. Ale možná to u GG bylo dobře, protože přece jen nekonečný seriál jako je Ulice je už moc. A navíc své postavy ztrácely půvab, evidentně se z nich vycucalo co nejvíc. Co si scénáristé mohli odpustit, bylo o 5 let později.. ()

Gee.Rocks 

všechny recenze uživatele

Je to občas dost blbé, řeší se tu kraviny, zaplatit se dá všechno.... dobře se na to ale kouká. Až už díky vzhledným hercům, tak díky tomu, že můžete vypnout mozek. Jediná postava, kvůli které bych nejraději vyhodila televizi z okna je Jenny Humphrey. Ta je tak strašně pitomá a pokrytecká, že by zasloužila oholit palici a nacpat kachnu do chřtánu za to rachitický tělíčko. ()

Galerie (1 240)

Zajímavosti (36)

  • Georgina Sparks (Michelle Trachtenberg) a Jack Bass (Desmond Harrington) jsou jediné dvě vedlejší postavy, které se po své první akvizici v seriálu pravidelně vraceli v každé sérii. (Rosaviva)
  • Gossip Girl byl původně zamýšlen jako film s hlavní postavou Blair, kterou měla hrát Lindsay Lohan. (Hal_Moore)

Související novinky

Nová Gossip Girl obsadila hlavní tvář

Nová Gossip Girl obsadila hlavní tvář

02.04.2020

Reboot populárního seriálu Gossip Girl neboli Super drbna od streamovací služby HBO Max konečně odhalil novou představitelku hlavní postavy. Stala se jí mladá začínající herečka Savannah Smith, která… (více)

Carrie Bradshaw: První nákupy

Carrie Bradshaw: První nákupy

04.03.2012

Hrdinka Sexu ve městě se vrací. Bude však o něco hezčí a o hodně mladší. Sarah Jessicu Parker totiž nahradí osmnáctiletá AnnaSophia Robb, kterou si pamatujeme hlavně z Mostu do země Terabithia,… (více)

Scenáristé v akci

Scenáristé v akci

22.11.2008

Vrána k vráně sedá a američtí scenáristé s oblibou pracují ve dvojicích. Rossio a Elliot (Piráti z Karibiku) či Orci a Kurtzman (nepřehlédli jste našlapaný trailer na nový Star Trek, že ne?) jsou už… (více)

Reklama

Reklama