Reklama

Reklama

Planina v ohni

  • Česko Spálené životy (více)
Trailer

V americkém dramatu o lásce, zradě a odpuštění od scenáristy a debutujícího režiséra Guillerma Arriagy (Amores Perros, Babel) se prolínají osudy několika postav.  Dramatický příběh lásky, zrady a vykoupení je režijním debutem scenáristy Guillerma Arriagy (autora scénářů k filmům Amores Perros či Babel) a prolíná se v něm minulost a přítomnost několika postav oddělených v čase i prostoru. Mariana (Jennifer Lawrence) je šestnáctiletá dívka z mexického pohraničního města, jež se snaží dát dohromady své rodiče, Sylvia (Charlize Theron) je manažerka z Portlandu, jež utrácí život prázdným sexem bez lásky a musí projít citovou odyseou, aby vykoupila svůj dávný hřích. Dvojice Gina a Nick (Kim Basinger a Joaquim de Almeida) se zase musí vyrovnat se svou tajnou láskou, protože ona je vdaná, on je ženatý a oba mají děti a Maria (Tessa Ia) se snaží pomoci svým rodičům, aby našli odpuštění. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (201)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Spálený přívěs, pouštní krajina, vyprahlá srdce a imunita vůči bolesti - první dojmy s náznaky kvalitní podívané, z které se však vyklubala hra na slepou bábu s průhledným šátkem. Mladší sourozenec Babelu - ač nezapře podobu, dobrá polovina dědičných vloh staršího bratra mu není dána a tak k jeho příběhu lásky, zrady a odpuštění zůstávám zcela rezistentní. K příznivějšímu hodnocení by čistě teoreticky mohlo dojít přeobsazením Kim Basinger, která svým prázdným obličejem nemá šanci dobře zahrát, k snaze Jennifer Lawrence nemám námitek a přítomnost standardně výborné Charlize Theron tak zůstává jediným důvodem, proč Spálené životy vidět. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

- menší spoilerování - Spálené životy jsou film, kterému bych chtěl dát pocitově nejvyšší hodnocení, ale ve skutečnosti to udělat nemůžu. Režisér Arriaga, scenárista všech těch Iñárrituových filmů s paralelními dějovými linkami, které se pak v určitém bodě protnou, vystavěl podobným způsobem i svůj režijní debut. Co se však zprvu zdá být vyprávěním paralelním, to se postupně ukazuje jako příběh o jedněch a těch samých lidech, jejichž osud je vyprávěn záměrně nelineárním způsobem. Tady podle mě vyvstává klasická otázka: Je zapotřebí ten příběh vyprávět způsobem, který nejprve mate diváka, aby mu v určitém bodě připravil wow efekt prozření? Nemůžu se totiž zbavit pocitu, který mi říká, že to je celé až moc velký kalkul a snaha na diváka levně zapůsobit. Zároveň mi to ale k pojetí celého filmu tak úplně nesedí. Příběh sám o sobě je zajímavý a troufám si říct, že by byl ještě působivější, kdyby byl odvyprávěn klasickým chronologickým způsobem. Tvůrci i divák by se tak mohli soustředit čistě na drama uvnitř samotného děje bez odvádění pozornosti zvolenou formou. Ten zoufalý osud všech přítomných postav mi silně připomínal filmy Andreje Zvjaginceva (úvod filmu navíc svojí lokací a náladou připomíná jeho Leviatan) a právě ta všudypřítomná niterná tragičnost je podle mě tím hlavním tahounem celého snímku a je i tím, co ve mně asi ze Spálených životů zůstane. Arriaga má k dispozici výborné herce, ale i mezi nimi podle mě jednoznačně vyčnívá výkon Jennifer Lawrence v jedné z jejích prvních rolí. Elswitova kamera výborně pracuje s lokacemi a jejich vlastnostmi a vhodně tak dokresluje atmosféru vyprávění. Ve výsledku mám tedy Spálené životy tendenci chválit, nicméně zvolená narativní forma je pro mě jediným, ale docela výrazným otazníkem celkového dojmu. I tak je ale Arriagaův režijní debut výrazným filmovým zážitkem. 7/10 ()

Reklama

Dont 

všechny recenze uživatele

Všichni srovnávají s Iñárritem a jeho 21 gramy. Filmy mají společného scénaristu v osobě Guillerma Arriagy a podobný styl vyprávění, resp. skládání děje do střípků a časté přecházení mezi časovými rovinami. 21 gramů byl ale geniální počin a málo co ve srovnání s tím obstojí. Tohle je jiný film, od jiného režiséra a já to srovnávám spíše s ostatními filmy podobného ražení a tenhle byl z mého pohledu povedený a patří rozhodně k těm lepším, byť třeba není nejlepší nebo dokonalý. Prázdnota hlavní postavy je ve snímku hlavně ze začátku výborně ztělesněna skvělou Charlize Theron, která mě až doteď nechávala chladným, resp. mě v žádném snímku zatím nepřesvědčila. Tady však obstála, a to jak v poloze životem mrhající Sylvie, tak i v druhé polovině filmu, kdy hledala cestu zpátky. Jinak doporučuji nečíst komentáře k tomuhle filmu předem, protože je to tady samý spoiler, prakticky v každém druhém komentáři. Já to naštěstí neudělal, takže jsem o nic nepřišel a film jsem si docela užil. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Doteraz dvorny scenarista Inarrituovych Amores Perros, 21 gramov a Babel sa vydal na svoju prvu rezijnu put, pricom znova siahol po drame s prvkami nahody. Zial oproti svojim predchadzajucim scenaristickym pocinom nepridal nic nove. Prave naopak, dost tu toho chyba, ci je nadbytocne. Uz v Babel bolo citit coraz silnejucu vykonstruovanost nahodneho vyvoja udalosti a zasahov osudu ako i hru na efekt "umenia". Burning Plain ide v tomto smere este dalej. Paradoxne sme ako divaci tak svedkami, ze film splietajuci osudy roznych ludi sa odvija v presne vybehanych cestickach dramatickych kriviek, tak dobre znamych z predchadzajucej tvorby. Vysledok posobi umelo, silene a zubami-nechtami sa snaziac vyzerat ako vazne "umenie". Navyse, Arriagovi chyba Innarituov zmysel pre cit v kompozicii zaberov so silnymi,casto intimnymi okamihami, ktore s uzitim hudby vytvaraju presvedcivu atmosferu smutnej skaly emocii - od beznadeje, smutku, az k zufalstvu a sebatryzneniu. Herecke obsadenie nie je zle, ovsem pod Arriagovym vedenim ich kreacia vyznieva skrz-naskrz ako standartny vykon, a nie vytvaranie takmer svojich zivotnych uloch. Od Amores Perros tak mexicky import silnych dram derivoval v uhladeny hollywoodsky gyc - pekne pozlatko s minimalnym obsahom. Skoda. 4-5/10. [Venezia, 2008] ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Při sledování tohoto filmu jsem si nejednou pomyslel, že režisér se pravděpodobně více než je zdrávo koukal na filmy toho, jehož jméno neumím napsat. Byl jsem docela rád, když jsem po zhlédnutí zjistil, že on ty příběhy napsal, takže se o nějakém vykrádání nemůže ani mluvit. No, i když… Tady musím použít stejný argument, který jsem napsal u filmu Transcendence (film, který se tvářil, že jej natočil Nolan ale ve skutečnosti to byl jeho dvorní kameraman) - je fajn, když různí lidé zkoušejí různé věci (scenárista režii, například) ale ne vždy to vyjde. Což je omluvitelné, přeci jen, z chyb se člověk učí. Pokud ale film až nápadně připomíná něčí styl, ale ve skutečnosti nemá takovou hloubku anebo tomu chybí "to" něco, je to takové zvláštní. Člověk by neměl jen vsázet na to, že ty filmy napsal/natočil, takže se nemusí ani moc snažit hledat si vlastní styl. Takhle mi bohužel tenhle film přišel - utahaný, místy nudný snímek, který měl jediné štěstí, že má skvělý casting a který by mohl být skvělým filmem, jen kdyby ses jej chopil někdo, kdo umí ty filmy natáčet, ne jen psát. Ten rozdíl je poznat, stejně jako když si dáte sojové maso x normální maso. Proč bych se ve světě, kde je maso dostupné, měl spokojit jen s jeho náhražkou? 60 %. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (3)

  • Lokality, ve kterých se natáčelo byly: Depoe Bay, Portland v Oregonu a Las Cruces v Novém Mexiku. (Agatha)
  • Název snímku může být přeložen do španělštiny jako „El Llano en Llamas“, což je název sbírky povídek Juana Rulfa, jednoho z nejznámějších mexických spisovatelů. (orkadimenza)
  • Rozpočet filmu činil 20 milionů dolarů. (Agatha)

Související novinky

Oscarové blondýnky a talentovaný Mexičan

Oscarové blondýnky a talentovaný Mexičan

21.10.2007

Dělí je celá jedna generace, ale mají mnoho společného třeba to, že se obě vypracovaly z modelek a sex-symbolů na oscarové herečky. Kim Basinger a Charlize Theron. Teď je uvidíme v jednom filmu. A… (více)

Reklama

Reklama