Režie:
Jon FavreauScénář:
Justin TherouxKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
John DebneyHrají:
Robert Downey Jr., Mickey Rourke, Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson, Gwyneth Paltrow, Don Cheadle, Sam Rockwell, Jon Favreau, Kate Mara, Olivia Munn (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Tony Stark, majitel velké zbrojařské firmy a vynálezce speciálního obleku Iron Mana, odmítá snahy vlády o vydání své technologie pro potřeby armády a tvrdí, že nepřátelé státu jsou ve vývoji o mnoho let pozadu. K jeho velkému překvapení se na závodech v Monze objeví podivný muž, který ve velmi podobném obleku vyvolá nejdříve autonehodu závodních formulí a následně napadne Starka. Útočníkem je Ivan Vanko, zneuznaný potomek ruského vědce, který kdysi pomáhal Tonyho otci založit Stark Technologies. Z vězení ho unese Tonyho konkurent Hammer, který chce, aby mu tajně vyrobil obleky Iron Mana. Jenže Vanko začne pracovat na takzvaných drondech - válečných robotech. Pro sebe si vyrobí svůj vlastní oblek Iron Mana a na výstavě technologických válečných novinek pomocí svého tajného softwaru a robotů napadne diváky a Tonyho... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 555)
Měkký Bobo, starýho Měkkýho Boba syn, tohle konverzační melodrama utáhl jen svým charmem. U dvouhodinového akčního filmu by jeden logicky předpokládal nějakou tu akci. A čeho se dočká? Podivného bezpohlavního jiskření s asexuální zrůdou paní Paltrowovou, homopošťuchování s panem Čidlem, plýtvání obstarožním Wrestlerem a pár minut lisování těžkých kovů. Naštěstí je dnes výkupní cena železa na vrcholu romského blahobytu, takže když australští elektrikáři ještě přihodí pár drobných za předražený videoklip, chlapci snad naškrábou aspoň na náklady a nízkorozpočtový seriál Avengers! ()
Příjemně komplikovaný scenáristický půdorys nakonec vyzní dosti mělce, postavy v poměrně nudných škatulkách triválně plní své funkce a předepsané povinnosti. Stopáž je trošku delší, než by se slušelo hlavně díky velkému množství dialogů, které si o genialitě mohou nechat jen zdát. Několik akčních scén je výborných, efekty rozzáří očka nejednoho fanatika do zbraní a výbuchů, nicméně je jich málo. Film se snaží zabrousit do psychologie hlavní postavy, ale nedaří se mu to, taktéž šarm a vtip Tonyho Starka nedoznal absolutně žádných vylepšení, ba naopak... Výsledek je povrchní, snad až lehce vyčpělý a snadno zapomenutelný. Druhý Iron Man smutně stojí ve stínu svého předchůdce. 5/10 ()
Downey sa snazi co mu jeho sarm staci, ale ani jeho vykon nedokaze zakryt scenarom slabo vyuziteho zaporaka v podobe Rourkea a neschopnost rozhodnut sa, o com vlastne dvojka ma byt. Ci v trende druhych dielov nacriet viac do duse i minulosti hlavneho hrdinu a priniest tak temnejsi a vaznejsi pribeh (s reflexiou na stav americkych vojenskych sil), alebo nezavazne blbnut a vytesovat sa, ze v hlavnej ulohe mame skveleho chlapika improvizatora. Vysledok nie je ryba ani rak, ale ako tak dychajuci morsky hybrid, kde uz nefunguje ani vztah Tonyho s Pepper. Nevadi mi malo akcie, vadi mi, ze jej absencia nema adekvatnu nahradu. ()
Na konci prvního dílu se Tony Stark/Iron Man ustanovil jako "tak trochu jiný superhrdina", jenže druhý díl je završen tím, že se z hlavního hrdiny stává "hrdina jako všichni ostatní", a tak musí být utvořen heterosexuální pár, přijmut sidekick a je zaděláno na nového záporáka, přičemž nesmí chybět nějaká ta traumata z dětství a tvoření komplexního vesmíru. Poslední jmenované je klíčové, protože víc než o soudržnou podívanou s precizně motivovanými postavami a prvky ve vyprávění jde o sled pohromadě nedržících sitcomových scének, které neustále odkazují na jiné komiksy/filmy podle komiksu/filmy, ve kterých si zahrál herec hrající zde. To vede k neustálému srovnávání, z něhož IRON MAN 2 vychází jako ten slabší, co se týče svých dvou hlavních vzorů - SPIDER-MANA 2 (vyrovnání se se svým "superhrdinstvím" pomocí odložení masky) a TEMNÉHO RYTÍŘE (potemnělost a záporák). Významová rovina snímku je sice bohatší než u prvního dílu (reflexe toho, jak média prezentují americkou zbrojní a válečnou politiku, zároveň reflexe mediálního obrazu obsazených hvězd), ale svou americko-ruskou zápletkou archaičtější. Výše zmíněné jsou důvody, proč je dvojka horší díl než jednička, což ještě neznamená, že by se jednalo o průměrný či dokonce špatný film, protože na to je svým neustálým vybočováním ze stylistického rámce obzvlášť v úvodní půlhodině nesmírně opojná a v akčních scénách posílením vnímání Tonyho (zesílení zvuků, zpomalení) vtahující. ()
Větší popcorn než jednička, ale pořád hodně zábavné! Mickey Rourke je určitě mnohem lepší záporák než Jeff Bridges a celkově obsazení je skvělé! Na jedničce mě ale nějak víc bavily ty momenty, kdy Tony Stark ještě nebyl Iron Man, což už se tady logicky nemůže opakovat. AC/DC samozřejmě nemůžou chybět, palec hore! ()
Galerie (155)
Zajímavosti (173)
- V Tonyho (Robert Downey Jr.) sídle si můžeme všimnout bronzové sochy. Jedná se o dílo švýcarského sochaře Alberta Giacomettiho "Kráčející muž", považované za jednu z nejvýznamnějších prací výtvarného umění 20. století. V únoru 2010 se originál této sochy prodal za tehdy rekordní částku 65 milionů liber (téměř dvě miliardy korun). (Kubaaa97)
- Hlavní záporák tohoto filmu Whiplash (Mickey Rourke) se poprvé objevil v komiksu „Tales of Suspense číslo 97“ v červnu 1968, ovšem ne jako Ivan Vanko, ale jako Marco Scarlotti. (JG9)
- Poté, co Tony (Robert Downey Jr.) vystoupí se svou úvodní řečí na Expu, má vstup reportérka CNBC Chess Roberts (Olivia Munn). Olivia si původně měla zahrát postavu Rebecy, s níž měl mít Tony poměr. Tato dějová linka ale nakonec nebyla použita a režisér Jon Favreau nabídl herečce nové cameo. Ta chtěla, aby se jednalo o postavu, která se objevila v komiksech, což jí bylo také splněno. (Kubaaa97)
Reklama