Reklama

Reklama

Cesta bojovníka

  • Indonésie Merantau (více)
Trailer

V Minagkabau v západní Sumatře se Yuda, zkušený žák Silat Harimau, připravuje na Merantau - prastarý rituál přerodu mladíka v muže. Kvůli tomu musí opustit svou rodnou vesnici a vydá se do rušné Jakarty, aby nasbíral zkušenosti. Život v Jakartě je těžký a po sérii neúspěchů si Yuda není jistý svou budoucností. Náhodou se setká s dívkou Astri, která je obětí gangu obchodníků s lidmi. Yuda se jí pokusí zachránit před jejím psychotickým šéfem Ratgerem a jeho pravou rukou Larsem. Yudovi se podaří osvobodit Astri i jejího mladšího bratra Adita, ale gang je jim v patách - chce zpět své "zboží" i krvavou odplatu. Yuda nemá jinou možnost, než čelit útočníkům a postavit se jim v dechberoucím finále. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (152)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Svatá děsohrůzo! Něco tak otřepaného a dušínovského aby svět pohledal. Lepší kulisy, více dramatičnosti a více podlosti jsou ale tím posledním, co tahle s přehnaným afektem zahraná a melodramatická hromada koňských koblih potřebuje. Potřebuje totiž leda tak lopatu a hlubokou díru, do níž ji pohřbít. Uložit tam, kam patří: do muzea starožitností vedle kolovratu a bronzové sekery. ____ Tím, že hlavní hrdina Yuda protnul koloběh mythu přímkou, po níž směřuje do světa na zkušenou, mythus zrušil. To neměl dělat, protože akční filmy sestávají mnohem víc z konverzaček, z prodlevů a odkladů než ze samotné akce, protože filmaři vědí, že vypustit do oběhu dvouhodinový film s hodinou spektakulární akce by bylo nejen finančně neúnosný, ale i nefunkční co do příběhu, který má za úkol akci obepínat a motivovat. Jednoduchý duševní experiment ukazuje, že nikdo z nás by nezaplatil za sledování Sandry Bullock a Keanu Reevese, kteří sedí na způsob Warhola nehnutě po dvě hodiny v sofa. Všichni máme rádi akci a hvězdy, ale v příběhu, který oboje táhne. Románové a divadelní fikce se vždy vracejí oknem, protože odpovídají hluboce zakořeněné potřebě vyprávět příběhy. Otázka, co je podstatou filmu, by se dala zodpovědět přes moderní varianty spinozismu – strukturalismus a holismus: podstatou kvalitního filmu je celek pojatý jako neměnná substance (struktura), která určuje význam jednotlivých prvků. Zda třeba obřadné přehrabávání se ve vnitřnostech bude kucháním kořistí, věštěním, náboženskou obětí, černomagickým úkonem, medicínskou operací, vědeckým výzkumem, soudní pitvou či uměleckým happeningem, závisí až na dobových a místních konotacích, které určí, co vlastně v posledku z procedury vyvstane. Z téhož důvodu ztroskotali Leterrierovi Titáni, protože kameramanovy dovedné pohlednicové rejdy kladené nazdařbůh za sebe uchlácholí málokoho; tím méně někoho uspokojí listovat albem cizích lidí, kaleidoskopickým obrazem roztříštěného světa, nezná-li život, který skrývá. Struktura (příběh), jíž poměřujeme části (kamera, střih, hudba), jinak řečeno cool vision, která musí předcházet každé cool visual, aby film uspěl, nás konfrontuje s patrně největším paradoxem celých dějin kinematografie, kterým jsou oscarová klání. V nich nikdy nezvítězí v technických a vedlejších kategoriích (masky, hudba, kamera, herecké výkony ap.) film s nezajímavým příběhem. Pochopitelně je to nesmysl a zásadní nedorozumění, protože i takový film může disponovat kvalitou v částech, ovšem akademici ho poměřují strukturou, totiž příběhem a emocemi, které v nich vyvolá, až se člověk nevyhne pokušení oprášit stařičký bonmot: srdce zná důvody, o nichž rozum nic neví. Skutečný problém oscarových klání nevězí v pověstné zaslepenosti akademiků, kteří nerozumí a nemají rádi sci-fi a akorát sebepotvrzují nejortodoxnější hollywoodskou mašinérii, protože jim unikají trendy, ale v něčem úplně jiném: ve strukturalistickém principu kinematografie, v prioritě celku vůči částem. ____ Mohlo by také zaznít, čím ještě je dána kvalita každého filmu, respektive nekvalita tohohle dryáku. Podle mého hlavně scénářem. Když se člověk začte do libovolného scénáře ze IMSDb script databáze či odkudkoli jinud, velmi rychle zjistí, proč existují stovky špatných filmů podle dobrých scénářů, ale jen naprosté minimum dobrých filmů podle špatných scénářů (kupodivu tahle poučka neplatí u převodu z knih, poněvadž ze špatné předlohy se dá pořád udělat dobrý film, kdežto příliš dobrá - složitá, literárně specifická předloha je problematická a její převod nedopadá dobře). A za další je esenciální podmínkou filmové kvality mnohovrstevnatost a vzájemné jištění kvůli slabším článkům, takže když si cokoliv z filmu odendáte, furt toho dost zbude. Jedna chyba, ani druhá není problém, problém je jejich kulminace, jenž nemůže být pokryta. Samozřejmě tahle idea funguje i obráceně a každá další vrstva kvalitu filmu zvyšuje, oslovuje jiné divácké skupiny, nebo stejné divácké skupiny v jiných životních rozpoloženích, viz monumentální a vždy jiný Blade Runner, Občan Kane nebo Andrej Rublev. Tyhle filmy si pokaždé drží svou rovnovážnost, jsou jako korkové zátky, která plavou stejně dobře v bystřince jako v septiku. Merantau Warrior má naopak sklon být dílem poněkud křehkým; jakmile jedna část začne povolovat, všechno přestává dávat smysl. Tato slova by mohla rovněž postačit jako závěrečný epitaf Merantaua. () (méně) (více)

TomikZlesa 

všechny recenze uživatele

Co se filmové a herecké stránky týče, tak Tony a jeho Ong Bak dostal na prdel, Iko Uwais je nejen zručný v lámaní kosti a mlácení badass, ale má i větší herecké nadání než právě Tony. Jenže, co se kaskadérských kousků, antigravitačních vylomenin a různých skopičin týče, tak Toník stále drží a ještě zřejmě hoodně dlouho držet bude výtězné žezlo. Co se příběhu týče, tak celkem klasika, ale místo slonů se tu zachranuje pěkné děvče. Bitky jsou pěkné, až působí trošičku uměle a sem tam skřípně nějaký ten méně podařený speciální efekt, hlavně ty pády na lanech by to chtělo trošku líp vychytat. Závěrečná trojbitka nijak extra nepřekvapí, ale nai nezklame, víc mě zaujala kontejnerová vybíjená než konečný trojboj. Konec bych takový rozhodně nečekal, tvůrci sebrali odvahu a film zakončily vcelku zajímavě...žádný dech vyážejicí závěr se sice nekonal, ale konečný tuctovce sme se přeci jen vyhli. ()

Reklama

Vecko99 

všechny recenze uživatele

Indonéský Ong Bak je rozhodně povedená podívaná. Příběh je stejný jako u spousty jiných martial arts filmů. Chlapec z vesnice se vydává do města aby poznal svět a do toho pomáhá chudým a nevinným lidem, kteří se o sebe postarat neumí a většinou je to proti někomu kdo má velkou ochranku a mnoho peněz. Souboje jsou na výtečné úrovni, ale oproti Ong Bakovi mi chybí větší orginalita, jelikož vše již bylo vidět někde jinde. I tak se jedná o nadprůměrnou podívanou. 3+ ()

campix 

všechny recenze uživatele

Thajsko se svým Ong-bakem slavilo velký úspěch i v západním světě a tak se není čemu divit, že i Indonésané přispívají svou troškou do mlýna a prostřednictvím Garetha Evanse proslavují své bojové umění a zemi ve světě. Merantau byl pouze takovým odrazovým můstkem k sérii The Raid, která mě a spoustu dalších lidí kompletně uhranula. Merantau je tak velice slibný začátek, takový mezikrok. Příběh není nijak originální ani složitý. Na rozdíl od Ong-baku není ale vyloženě hloupý a nedostavují se tak ty nechtěně úsměvné momenty. Choreografie akčních scén je na vynikající úrovni, jenom akce není tak brutální jako v pozdějších Evansových filmech. Pro mě jsou Evansovi filmy akční špička po stránce choreografie a co dokáže tento chlapík v podstatě s žádným rozpočtem, je neuvěřitelné. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Hodnotenie 106 min verzie. Po dejovej sranke sa mi paci Merantau najviac z doterajsich Evansovych filmov. Je to sice milionkrat obohraty pribeh, ale stale funguje a Iko Uwais to zvladol nielen v bitkach ale aj po hereckej stranke. Je zaujimave, ze s Yayan Ruhianom tu ma Iko len dve kratke sceny v ktorych prehodia par slov, ale napriek tomu tie sceny funguju natolko, ze z nich citit aky maju k sebe postavy respekt. Takisto linia s dievcinou a jej bratom funguje dobre. Jedine co mi vadilo, bolo prehravanie dvoch hlavnych zaporakov. Ale aspon to vynahradili v bitkach. Nielen finale ale aj bitky, ktore mu predchadzaju su na urovni. Choreograficky su napadite a väcinou aj dynamicke. Len obcas z nich citit urcitu umelost chvatov a ze su nacvicene, takze chlapik poslusne caka na ranu supera. Sem tam je pouzity trik pri padoch z velkych vysok. Kamera je prehladna, ale este nie je tak vypiplana ako v Raidoch. Bitka vo vytahu je zaberana z prilis velkej dialky, takze som nemal pocit, ze sa biju v obmedzenom priestore maleho vytahu. Na filme vidno, ze aj na Indoneske pomery je lacny. Ale to su vsetko malickosti, ktore nic nemenia na tom, ze je to kvalitny film so spickovymi bitkami, ktory stoji za to vidiet. 7/10. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (7)

  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo v Jakarte a na ostrove Sumatra. (MikaelSVK)
  • Akční choreografii na filmu dělal Gareth Evans, v závěrečných titulcích uvedený jako G. H. Evans. (Rominator)

Reklama

Reklama