Režie:
James MangoldScénář:
Patrick O'NeillKamera:
Phedon PapamichaelHudba:
John PowellHrají:
Tom Cruise, Cameron Diaz, Peter Sarsgaard, Jordi Mollà, Viola Davis, Paul Dano, Marc Blucas, Maggie Grace, Dale Dye, Celia Weston, Gal Gadot, Brian Tarantina (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Když se maloměstská dívka jménem June na letišti seznámí s tajemným cizincem, má pocit, že našla muže svých snů. Roy je ale tajný agent, který na sebe vzal nelehký úkol chránit geniálního vynálezce Simonse, jenž vyrobil baterii, která se nemusí dobíjet. Proto je Simons cílem obchodníků se zbraněmi. A Roy jim stojí v cestě. Hned na začátku spadne letadlo s Royem a June a oni jediní pád přežijí. A pak už se rozjíždí nekonečná honička, kdy June zjistí, že je pro lásku schopná dělat neuvěřitelné věci, a Roy jí v tom výborně sekunduje. Rozjíždí se superakční podívaná, kdy se tento pár vyhýbá kulkám v Bostonu, skáče po střechách v Rakousku a na motorce ujíždí před býky v Seville. Nepřátel je ale daleko víc, a tak se June se Simonsem octnou v zajetí obchodníků se zbraněmi a je jen na Royovi, aby je zachránil. Akce se ale úplně nezdaří a Roy skončí postřelen v hluboké řece. Na hladinu se už nevynoří... (TV Nova)
(více)Videa (15)
Recenze (1 050)
Prvních dvacet minut má víc akce než třetí Mission: Impossible a víc romantiky než všechny letošní rom-com rychlosplašky. Pak to, za vydatné pomoci thymolinových úsměvů hlavní dvojice, začne jet z kopce... raketovým tempem! Naštěstí to není sjezd do průšvihu, spíš o dvě dekády zpátky, kdy se over the top vyskytoval jen v hyperbolických akčních filmech a vymírajících screwball komediích. Tohle má kus od každého, přičemž Mangold se za kamerou pohybuje s elegancí a staromódností člověka, který pamatuje doby, kdy Cary Grant vozil v autě leoparda. Z dokonalé iluze vás vytrhne snad jen pár digitálních triků (a taky pár digišumů v nočních scénách... použití digitálního materiálu taky filmu trochu upírá na pompéznosti, ale tu zas dohání John Powell v reprácích), ale když přistoupíte na to, že jde jen o zábavu, nikoliv o osud světa nebo hrdinů (ti vám nejsou lhostejní, jen prostě předem víte, že jim nic a nikdo neublíží), zjistíte, že tenhle film neztrácí výkon v celém spektru otáček... a zabrzdí až pár minut po závěrečných titulcích. P.S. Cameron je sexy a Tom je bůh ()
Ti dva se k sobě absolutně nehodí, navíc ona je mi krajně nesympatická (ale upřímně jsem tomu nevěnovala plnou pozornost, takže jsem se na ten její milý obličejík tolik nekoukala). On v mém žebříčku sympaťáků také není zrovna na vrchních příčkách. Ale jako film, u kterého nepotřebujete víc jak 70 bodů IQ, to krásně obstálo. Bavila jsem se, utíkalo to, obešlo se to bez patetických keců. Řekla bych, že film je slušným zástupce ve své kategorii – nechci přemýšlet, chci se bavit a dát si něco dobrýho na zub. ()
Těm dvěma to šlape i v pokročilém věku, Mangold překvapuje precizním ohlížením přes dobové rameno a scenáristická logika si bere dovolenou přesně v intencích letního výplachu, v němž nejde o to "proč", ale "jak". A v tomhle směru šlape Knight and Day jako na drátkách, kdy je úvodních 30 minut regulérním akčním a komediálním infernem, přičemž ani s nabývající stopáží tempo nikterak závratně nepolevuje. Díky bohu, neboť chvíle oddechu je první schod k přemítání nad věcmi, k jejichž rozlousknutí nepomůže ani vděčný karlovarský dav. 7/10 ()
║Rozpočet $117miliónov║Tržby USA $76,423,035║Tržby Celosvetovo $261,780,627▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $8,773,179║ Tržby za predaj DVD v USA $23,112,700║ Scenáristické vákuum, pri ktorom sa fakt nedá ani chvíľu rozmýšľať nad dejom a len nezáväzne sledovať tú aspoň zábavnejšiu časť filmu a to akciu, či nejaké tie zábavné gagy. Tom Cruise ešte celkom zvláda svoju úlohu aj keď na svoje lepšie časy sa nechytá ani z ďaleka, horšie dopadá jeho partnerka Cameron Diaz, tá je čistý otras, kde ani kilo make-upu nezahľadí jej vzhľad, neskutočne je to vidieť na jej očiach ako strašne za pár rokov zostarla, na takéto úlohy vábivých žien už dávno nemá. Režisér James Mangold sa vracia opäť k svojej rutinérskej práci, škoda. Plus na taký rozpočet to je dosť veľké bezvýznamné fiasko. /videl v kine: 60%/ ()
Docela mě překvapuje, nakolik je ZATÍM SPOLU, ZATÍM ŽIVI (2010) svorně přijímáno jako návrat o dekádu až dvě zpátky, jako potenciální odpověď na PRAVDIVÉ LŽI (1994) či PAN A PANÍ SMITHOVI (1996, seriál). V rámci zacílenosti na určitou diváckou skupinu se nemůže více jednat o dobově příznačnější projekt, jelikož na místo oslovování mužského a ženského publika stejnou měrou (popř. je pánům dávána přednost) jde o ryzí chick-flick, čemuž je přizpůsoben jak přístup k žánru, tak i forma celého díla. Protože je vše uzpůsobeno pohledu a vnímání hlavní hrdinky, jsme tak z valné většiny scén omezeni na ni, co se týče informací ve vyprávění, upřednostňována je osobní rovina nad tou pracovní, dominují scény vzájemného jiskření mezi představiteli na úkor akce, která se odehrává v elipsách (výpustkách), dílčí i cílové body jsou rozmělňovány... Tak by se dalo pokračovat i v případě stylu, kdy hudba rytmizující dění je spíše rozverně hravá než akčně dravá, kamera se opájí tím, co je potěchou spíše pro ženské oko (lokace se střídají jako exotické dovolenkové destinace) a ostrost záběru a práce s více plány odpovídá pohledu hrdinky, intenzita zvuku je určována jejím stavem a umístněním v prostoru. Závěr výše zmíněné jenom stvrzuje, a tak jde o další z řady současných snímků, které jsou určeny ženskému publiku, které jinak podobné žánry příliš nemusí (STMÍVÁNÍ, SEX VE MĚSTĚ...). Vlastně se nejedná o žádné žánrové experimentování, na jaké je člověk u Mangoldových neambiciózních titulů zvyklý, i když je pohled na špionážní akční thriller odlišný od předchozích souputníků, ale v rámci oslovování konkrétního diváckého spektra jde o zdaleka nejzdařilejší titul (nejenom ze zmíněných). ()
Galerie (57)
Photo © Twentieth Century-Fox Film Corporation
Zajímavosti (17)
- Během automobilové honičky je auto se hlavními hrdiny na střeše „přeskočeno“ jiným vozidlem. O pár chvil později řízené auto rozrazí neporušené lešení... a až teprve za ním se nachází auto, které je přeskočilo. Proč je tedy lešení nepoškozené? (Luigi.K.)
- Jména hlavní hrdinky June (Cameron Diaz) a její sestry April (Maggie Grace) odpovídají názvům měsíců června a dubna. (T081)
- Tom Cruise (Roy Miller) dostal za svou roli 11 milionů amerických dolarů, namísto obvyklých 20. (HellFire)
Reklama