Reklama

Reklama

Charismatický Jean Reno jako Charly Matteï hraje ve francouzském thrilleru bývalého mafiána, který poslední tři roky vede klidný život v ústraní a věnuje se své rodině. Jednoho rána ho na parkovišti přepadnou maskovaní muži a zasáhnou 22 kulkami. On však střelbu přežije a jeho krutá pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Minulost Matteïa dožene, když se objeví jeho kamarád z dětství. Přísahali si věrnost na život a na smrt, ale věci se mají po letech jinak… Film vypráví o podsvětí francouzské mafie v Marseille. Režisér Richard Berry staví na části románu L´lmmortel. Film je fikcí založenou na faktech a realitě každodenního života. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (343)

fmash 

všechny recenze uživatele

Reno by si mohl podat ruku s Willisem, oba už mají role svých stárnoucích drsňáků tak nacvičené, že si vlastně chodí do práce odpočinout. Film je doják o vysloužilém mafiánovi, který je na stará kolena ukrutně hodný úplně na všechna zvířátka a dětičky, čímž je samozřejmě velice sympatický. A taky asi o tom, že kdyby byli všichni organizovaní zločinci tak zoufale neschopní amatéři jako ve 22 výstřelech, podobné filmy by vznikaly pouze jako nostalgická vzpomínka na časy, kdy ještě existovaly mafie. Esteticky celkem vydařená podbízivá pitomost. 1¾. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Bohuzial sa jedna o dalsi klinec do rakvy Renovej byvalej skvelej hereckej povesti. V poslednych rokoch hra v jednom mizernom filme za druhym. A tento nie je vynimkou. Namet bol slubny, ale prevedenie je neskutocne rozvlacne a nenapadite. A Reno aj ked je na platne prakticky neustale, tak okrem nudnych filozofickych kecov nema vela prilezitosti predviest svoj herecky talent. ()

Reklama

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

3.10.2010 ~ Sice trochu jednodušší, ale za to kovaná francouzská gangsterka, za kterou by se nemusel stydět ani Hollywood. Výborná kamera, vkusná hudba, komorní atmosféra. Oldschool. ~ Jean Reno a dvojice jeho přátel jako mladí zosnovají útok a vraždu nějakého místního Marseilleského pohlavára a postupem času se vypracují na místní zločinecké bossy. Po mnoha a mnoha letech vražd, vydírání, mučení a obchodu se vším možným si ale Jean Reno již připadá vyčerpaný a tak z vlastní vůle ze spárů podsvětí odchází na odpočinek. Chce se věnovat své rodině, manželce a jejich malému synovi a odrostlejší dceři. Má za to, že tím je všem vyřešeno a nemusí se obávat o bezpečnost svojí ani blízkých, všichni gangsteři jsou jedna velká rodina, všichni se navzájem znají, Marseiile není zas až tak veliké. Ovšem chyba lávky, někde se něco zvrtlo. ~ Při jedné cestě se synem v autě, kdy malého klučinu vyloží před garážemi a sám jede zaparkovat, zastaví v garážích u jeho auta také černá dodávka. vyskáče z ní osm chlapů se všemožnými zbraněmi a z Jeana udělají cedník. Stane se ovšem neskutečné, Jean přežívá a jme se za přispění přátel zjišťovat, kdo má tak eminentní zájem se právě jeho zbavit, teď, když už je na odpočinku a minulost nechává za sebou. Děj je poměrně průhledný i když i s několika zvraty se zde divák setká. Ovšem od začátku, nebo alespoň od chvíle seznámení se s dávnou minulostí gangsterských bossů a bratrů, je jasné, že dávné sliby, čest a morálka není zdaleka tím, čím by se řídili všichni v tomto nelítostném prostředí. ~ Film je plný cudnější brutality, tudíž je vidět, že si nikdo nebere servítky a lidský život pro většinu není ničím víc než jen pohybujícím se masem, ale zase se v krvi nikdo nevyžívá. Výborná je kamera, sáhodlouhé záběry, které nestačí nudit a zároveň zde nejsou jen pro okrasu. Taky vkusně zvolený hudební podkres přidává na atmosféře. A v neposlední řadě herci. Všichni sem dokonale zapadají a svoje role si užívají a Jean Reno tu zase hraje Jeana Rena, nemusí nijak používat mimiku, stačí oči. Ten chladný ksicht, s jakým jde za odvetou a záchranou blízkých do filmu zapadá líp než cokoliv jiného. Jednoduše výborná minimalistická až komorní gangsterka s trochu méně uvěřitelnými důvody hlavní postavy, která má velmi zvláštní tendence na místo nedocházet, nelétat, neběžet ani nedojet, prostě se v záběru objevit. To je asi tak jediné negativum. Ale i tak jde o velké překvapení. ~ PS: Francouzský originální dabing je špicoidní, neumím si přestavit anglický redub nebo dokonce češtinu. Uff. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Kdepak. Z politiky a z podsvětí se nedá jen tak odejít a ve většině případů se minulost vrátí spolehlivěji než bumerang. Stejně jako v případě ex-mafiána Charlyho. Jenže Charly nnei žádné ořezávátko a rozpoutá v ulicích Marseille válku. Bezchybné krimi s nezaměnitelným francouzským rukopisem, kdy se nikdo s nikym nepatlá a místo patetických blábolů promluvají kulky. Jean Reno prostě nestárne a již tradičně nezklamal a nutno dodat, že ostatní herci rozhodně nebyli pouhým komparsem. Tohle se prostě povedlo a jen čekam, kdy se toho zase zmocní nějaké to hollywoodské pako a natočí remake. 90% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Poctivá francouzská kriminálka se nekoná. Tedy koná, ale není to taková jízda, jakou by si divák přál. Starý vlk Jean Reno už není tak pohyblivý jako dřív, takže ho scénáristé nejprve nechali provrtat 22 kulkami (tohle by nepřežil ani Arnie nebo Sly), aby se darebové dozvěděli, že do velkého mafiána na odpočinku se střílet nemá. Pomstu Jeanovi tvůrci naordinovali „poklidnou“, ač místy to chutné je, to uznávám. Ale velmi často jen o tom, že Reno někam vejde, plácne pár zbytečných vět a zmáčkne spoušť. Stopáž je dlouhá, dialogy o rodinných hodnotách chci poslouchat v jiném žánru, flashbacky se daly řešit lépe a napětí si také představuju jinak. A hrdinovi (který mimochodem odkrouhl kde koho a jel v několika nelegálních kšeftech a já mu mám fandit?) protivníci jsou jen bezejmenné natvrdlé figurky. Škoda.. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (15)

  • Karin Viard bola pôvodne najatá, aby hrala rolu Marie Goldman, ale kvôli problémom s plánovaním sa jej to nepodarilo. Namiesto nej rolu dostala Marina Foïs. (Arsenal83)
  • Scenár filmu je prevzatý z románu Franza-Oliviera Giesberta "L'Immortel" z roku 2007. Richard Berry však pri písaní scenára použil len časť románu a potom sa pustil do osobného vyšetrovania prípadu: "Úplne diskrétne som sa stretol s niektorými ľuďmi. Boli to diskrétne stretnutia v kaviarňach, kde mi boli rozprávané detaily, ktoré obohatili adaptáciu alebo pomohli vytvoriť niektoré postavy." (Arsenal83)
  • Keď je Charly Matteï (Jean Reno) vo vile svojho nepriateľa má doráňanú tvár. V nasledujúcich záberoch však jeho rany miznú a znovu sa objavujú. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama