Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vítejte ve městě, kde vládne zákon džungle!  V podsvětí Melbourne zuří tvrdý boj s nevypočitatelnou policií. Lupič a výtržník Pope Cody je v hledáčku mužů zákona, kteří by jej nejraději viděli mrtvého. Stojí za ním však jeho rodinný klan. Svou roli zde má pomsta za smrt matky a především závislost synovce ‚J‘, který se vrací domů a propadá osudové hře zločinu a drog. Sugestivní psychologický thriller debutujícího Australana Davida Michôda je fascinující studií rozkladu kriminálnické rodiny, strhávající s sebou do propasti celé své okolí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (165)

misterz 

všechny recenze uživatele

A to bolo čo? Akási krimi dráma s naturálnym vyznením, ktorej cieľom bolo zaoberať sa postupným rozpadom jednej zločineckej rodiny? Ak áno, tak sa na to malo ísť úplne, ale úplne inak, už od samotnej podlahy. Niečo tak vyprázdnené a pocitovo sterilné som už dávno nevidel. Jediné čo kvitujem je ukážka tupej ľudskej stádovitosti a akýsi pokus o vykreslenie kriminálneho bahna na strane zločincov ale aj policajtov a právnikov toho najhrubšieho zrna, no pripomínam, bol to len pokus. Inak sa tu len chodí, odnikiaľ niekam a pre niečo, pričom význam niektorých udalostí a jednania postáv mi akosi ušiel, skrátka jeden veľký chaos. O dôvodoch jednania jednej aj druhej strany radšej pomlčím. Jediné čo ma pri filme napadlo je otázka, či sa naozaj v Austrálii strieľajú zločinci ako králičia škodná, len tak bez opýtania, bez výstrahy, rutinne, trebárs aj pred obchoďákom a bez nejakých ďalších slov alebo vysvetlení. Navyše ten mladíček sa celý čas tváril ako keby ho bolelo brucho a do tváre mu napichali liter botoxu - jeden výraz, jedno mumlanie popod nos, jedna strnulá póza, no skrátka nič, čo by zaujalo, skôr naopak, dosť to rozčuľovalo. Slabý podpriemer. 35/100 ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Máte doma hada, co večer ne a ne usnout a po nocích předstírá, že vám uniká plyn? Pusťte mu tohle před spaním! První půlku možná tak tak vydrží, ale v té druhé vám garantuju, že bude s vyplazeným rozeklaným jazykem ležérně čnícím mezi jedovými zuby chrápat na celý obývák. Za tyto trampoty šestnáctiletého, nesympatického retarda, který má ve scénáři "tupě zírat, tvářit se jako debil a své dvě repliky pronést tak, aby se to nemuselo přetáčet" (prý minimalistické herectví) by se zajisté nestyděl ani milovaný uspávač hadů Terence Malick! Z obsahu je zřejmé, že holky z letní filmové školy opět nádherně upletly z hovna bič a nějaký úžasný teoretik, co ví víc, než sám autor, jim dokonale vsugeroval, co si mají myslet a mohou tak svorně táhnout za jeden provaz. Přirovnávat "hluboký psychologický rozbor" famílie muklů a smažek, u nichž se dá s úspěchem pochybovat, že nějakou psychiku vůbec mají, k antickému dramatu???!!! Tak copak to bude příště? Budeme hledat Šejxpíra v Herym Potratovi? Bože, jak já jsem slaboduchý! ()

Reklama

st.verka 

všechny recenze uživatele

Ani mě narozdíl od velké části diváků film nijak nezaujal. Připadalo mi to zdlouhavé, nudné, postrádající tempo i napětí. K obrazovce mě to nepřipoutalo, psychologie jako by se vytratila a po celou dobu jsem myslela na to, jak by to bylo skvělé ve zrychleném tempu. Žádná fascinace, jen průměrný příběh průměrné rodiny se zločineckým pozadím, které tady ani nebylo zpočátku nijak zjevné. Ty vraždy už to rozhodně nezachránily. ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Poklidný příběh o pádu jedné zločinecké rodinky... Civilní drama od protinožců, které nasvěcuje život na hraně v bledých konturách, v poklidu si plyne a kolébá diváka až do chvíle, kdy něco (někomu) osudově rupne v bedně a kontury ztmavnou... Už dlouho jsem Guye Pearce neviděl v normální roli a můžu vám říct, že jsem se rád rozpomněl na fakt, že tento rodilý Brit umí vlastně hrát (když se mu chce a vybere si dobrý film). 80% ()

filip.novak 

všechny recenze uživatele

Zatímco Scorsese přes ambivalentnost zobrazení násilí nutí diváka ke ztotožnění a Cronenberg nechává násilím ovlivňovat postavy a diváky (pro některé postavy se stává až sexuálním stimulantem; zkoumá působení násilí na lidi; nechává vykolejit diváky zvyklé na poeticky laděné násilí ve filmech), debutující Michôd vnímá násilí jako něco, co se v průběhu příběhu nečekaně objeví a ihned zmizí. Násilí se stává neměnným vyústěním okolnosti, které Michôd spolu s důsledky důsledně analyzuje. _________ Rodina Codyových je ve své vzájemné hřejivosti až mrtvolně chladivá, což se s přibývajícím časem stráveným v jejich společnosti stupňuje, tomu dopomáhá i účelně jednoduchá formální stránka a časté používání odcizovacích efektů. _________Všimněte si, jak kameraman Adam Arkapaw pracuje se záběry - jsou to vždy uzavřené útvary se začátkem, prostředkem a koncem. _________ Strhující, herecky přesné. Poklad australské kinematografie. (28.7.2010 - 36. LFŠ v Uherském Hradišti) ()

Galerie (35)

Zajímavosti (6)

  • Režisér David Michôd byl barvitou kriminální scénou města Melbourne fascinován po dlouhých 9 let, během kterých postupně scénář k filmu připravoval. Materiál pro film začal shromažďovat hned po svém přestěhování a zdrojem mu byly mimo jiné i místní noviny a černé kroniky. (darek kartac)
  • Scénárista a režisér David Michôd napsal roli Janine Cody přímo pro Jacki Weaver. (Othello)
  • Cena: MFF Sundance 2010: Velká cena poroty. [LFŠ 2010] (Krouťák)

Související novinky

Nástupce krále Leonida v další Třístovce

Nástupce krále Leonida v další Třístovce

05.11.2011

Ústřední postavou 300: Battle of Artemisia bude perský král Xerxes. Čelit mu ale bude athénský generál a velitel spojené řecké flotily Themistoklés. Zdá se, že studio Warner Bros. našlo představitele… (více)

Reklama

Reklama