Režie:
Steven SoderberghScénář:
Lem DobbsKamera:
Steven SoderberghHudba:
David HolmesHrají:
Gina Carano, Michael Douglas, Michael Fassbender, Ewan McGregor, Channing Tatum, Bill Paxton, Antonio Banderas, Michael Angarano, Mathieu Kassovitz (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Mallory Kane je tajnou vládní agentkou, která pracuje v těch nejnebezpečnějších a nejšpinavějších koutech světa a její mise nejsou vždy tak úplně legální. Po úspěšném osvobození jednoho čínského novináře jí někdo z kolegů podrazí a chce její smrt. Stane se terčem zabijáků, kteří znají každý její krok, a aby přežila, musí dopadnou ty, jenž ji zradili. Díky svému vojenskému výcviku vymyslí dokonalou – a nebezpečnou – léčku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (32)
Recenze (513)
Především a hlavně je třeba ocenit netřaslavou kameru v akčních a fightových scénách, to je taková nádhera, když za kamerou není retardovanej zkurvysyn, kterej si neplete kameru s jojem. Další ocenění mám pro hlavní představitelku, je vidět že Gina a bojový sporty jsou velký kamarádi, takže ty fighty byly fakt výtečný, navíc je to kus vydařený baby, takže kdyby mě přemohla třeba v posteli s nebesy, tak bych to věru napovažoval za zkaženej den. Trošku výhrady mám k samotnýmu ději, podle mě je to taková prázdná igelitová taška s nádherným disajnem. Líbí se mě jak textář oficiálního distributra, zjevně ten film minimálně neposlouchal, protože Mallory pracovala pro soukromou agenturu, kterou si najímala statní aparatura, kdyby to napsal nějakej zdejší chroust, budiž, ale ofiko ?? A teď přijde kontrolní otázečka, kolik by asi film dostal od zdejších vodborníčků hvězdiček, kdyby ho netočil Soderbergh? Cha ! Nicméně jako dobrá akční jednohubka z velmi sexovní amazonečkou film funguje kvalitně a to rozhodně není špatný vízo. ()
║Rozpočet $23miliónov║Tržby USA $18,942,396║Tržby Celosvetovo $34,900,000▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,796,965 //počet predaných kusov 240,246║ Tržby za predaj DVD v USA $5,202,018 //počet predaných kusov 343,478║ Na také obsadenie troška málo, príbeh priamočiara občas pomalá nudná škrupina bez iskry, akcia fajn, Soderbergh strašne statický až nepekne komorný. /50%/ ()
možno preháňam, ale tých 5 hviezdičiek za túto akčnú štúdiu problémov modernej ženy soderberghovi doprajem. on steven je celkovo jeden z najnezaraditeľnejších režisérov súčasnej ameriky, ale s čímkoľvek príde, zaujme... tuto zaujal viacnásobne, urobil akčný film, ktorý veľmi skromne a skoro nenápadne narúša isté stereotypy žánru, veľmi príjemne ho obsadil, veľmi poučene natočil a veľmi svojsky obohatil a výsledok som si užíval - soderbergh by podľa mňa mohol byť indikátorom (ak už nie priam definíciou) tenkej hranice medzi mainstreamom a nezávislým/alternatívnym filmom: lebo toto, akokoľvek to bolo áčkovo obsadené, žánrové a "moderne" natočené, nebol vôbec mainstream, divákov akčných filmov a blockbusterov v multiplexoch to môže skôr sklamať, nie všetkých, ale väčšinu asi áno... o to viac si silnú/krehkú ženu mallory vychutnáme my - čo máme radi to soderberghovo laškovanie a balancovanie. ()
Steven Soderbergh neumí točit akci. Je mi líto, ale neumí. Tím teď nechci shazovat většinu scén, protože z hlediska choreografie a uvěřitelnosti jsem už hodně dlouho neviděl nic podařenějšího (bylo poznat, že Gina se toho nebojí a že má s bojem bohaté zkušenosti). Bohužel, ty skvělé scény jsou natočeny takovým stylem, že je vám fuk, kdo vyhraje a vy se i přesto, že obdivujete herce/kaskadéry za tu odvedenou práci, nudíte. A tohle je pro mě Haywire - film s parádními hereckými esy a skvělou Ginou Carano, který bohužel nefunguje tak, jak by si to autor přál. Nepůsobí cool, nepůsobí dynamicky, působí tak nějak rozpačitě. Což je škoda, při takovémhle castingu. 50 %. ()
Deadly Is the Female. Soderbergh pojal soužití muže a ženy naprosto logicky – jako akční thriller. Leitmotivem filmu je potřeba přenést se přes krach prvního vážnějšího vztahu. Mezitím si hrdinka vyzkouší manželství, vnímané oběma účastníky od začátku jako hra plná přetvářky a poměrně rázně ukončené po svatební noci o charakteru souboje na život a na smrt. Jediným spolehlivým mužem, který ji nechce vystřelit mozek z hlavy a před nímž Mallory sama nemá žádné tajnosti, je její otec. Jistotu tudíž nachází jedině v návratu domů, nikoli ve vylhaném vztahu s některým z „otestovaných“ partnerů, kterého ani pořádně nezná. ___ Oproti „patriarchálním“ špionážním thrillerům (bondovky) tady žena není zápornou, nýbrž jedinou kladnou postavou. Respekt mužů přitom nezískává svým půvabem a intelektem, nýbrž fyzickou převahou. Sice opět používá své tělo, jako by jej musela použít k erotickému okouzlení muže (dělat pouhou vějičku je pod její úroveň), ale poněkud razantnějším způsobem. Pocit tělesného kontaktu je díky syrovému obsahu elegantně nasnímaných (oproti bourneovské shaky-cam) bojových scén mnohem intenzivnější než v akčních filmech, spoléhajících výhradně na prudký střih. ___ Sledovat hrdinčino tělo v pohybu skýtá pro mužského diváka hned dvojí slast, neboť její zas a znovu obhajována kontrola situace (nikoli kontrola kamery nad jejím tělem) mírní pocit voyeurské provinilosti. Krásná žena zde nevystupuje jako objekt k očumování, ale jako cílevědomá, aktivně jednající bytost, iniciativnější dokonce i v otázce sexu. ___ Mallořina nadvláda nad obrazem je během prvních dvou třetin filmu navíc znásobená faktem, že jde o její flashbackové převyprávění dřívějších událostí. Provokativně jsme zas a znovu upozorňováni, že své vyprávění směřuje ke konkrétní, pro příběh vcelku nedůležité postavě. Naše „oko“, zastupované v diegezi kamerou, není ani vpuštěno do auta, v němž protagonistka svou historii shrnuje. (Nabízí se také interpretace, že vyjukaný mladík zastupuje typického diváka akčních filmů, z něhož si Soderbergh tak trochu utahuje – proto například Mallory neustále opakuje důležitá jména, podobně jako jsou v hollywoodských akcích opakovány stěžejní informace.) ___ Rozkrývání momentů, kdy Zkrat využívá na kost obnažené akční zápletky k nadžánrovým komentářům, netvoří podstatu filmu, ale jeho přidanou hodnotu. V jádru jde o svižnou, třebaže dramaturgicky trochu rozvolněnou ženskou variaci bourneovek, resp. (a to vzhledem k béčkovosti námětu spíš) Komanda, v níž vycházející akční hvězda na různých světových kontinentech drtí mezi stehny své (zatím) slavnější herecké kolegy a nic nám nebrání vychutnávat si akci pro akci samou. Chuck Norris možná umí dělit nulou a Bonda jeho dvě nuly opravňují zabíjet, Gina Carano by ale oba vynulovala dříve, než by stačili doříct „shit“. 80% ()
Galerie (59)
Photo © Relativity Media / Claudette Barius
Zajímavosti (9)
- Úplne prvé a posledné slovo, ktoré vo filme zaznie je "Shit." Mallory (Gina Carano) ho povie na začiatku a Rodrigo (Antonio Banderas) na konci. (m.a.t.o.)
- Bill Paxton nahradil původně zamýšleného Dennise Quaida, jenž účast odřekl díky paralelnímu natáčení snímku Soul Surfer (2011). (Conspi)
- Film bol ohlásený pod názvom Knockout, no ešte pred začiatkom produkcie sa jeho názov zmenil na Haywire. (m.a.t.o.)
Reklama