Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (315)
Snad první film, který jsem na tématiku obchodu s lidskými orgány viděl - a hned v podání skvělých Korejců, kteří podobné akční noiry opravdu umí! Škoda toho přeslazeného závěru. Představa, že ta malá holčička opravdu přišla o své bulvy, by přece jen posunula film z šedi normálnosti ještě výše. Do paměti se mi především vryl (a asi v ní i zůstane na vždy) geniální závěrečný souboj Cha Tae-sika proti všem! Segal se Arniem na něj čumí s otevřenou hubou... Bin Wona začnu asi bedlivěji sledovat, ten kluk hraje vážně dobře... 8,5/10 ()
Moji šikmookí obľúbenci ma opäť poctili najvyššou kvalitou. Keď sa chytí scenára niekto, kto má väčší zmysel pre príbeh, ako len bezhlavé strieľanie zo samopalu, keď sa samotný casting vydarí viac ako na podaktorých Miss, keď akčnosť scén okato neprekročí reálnosť situácie (bude zrejme lepšie podobné scény "nepitvať", lebo predsa len - jedna na 100??), potom z toho zíde počin, pri ktorom sa divák nijak nenudí, užíva si ho, doslovne fandí hlavnému hrdinovi aby naplnil svoje ciele. Napriek tomu, že sa skutočne jedná o vysokú kvalitu prevedenia, scenár či herecké výkony, čakal som v skorší nástup k vybavovaniu si účtov, či v samom závere väčší nárez pri zosnovaní pomsty. Každopádne, výborný thriller na milióntu variantu: "oko za oko, zub za zub" ()
Leon (hlavně začátek), 96 hodin (hlavně konec), Bourne, Oldboy, Na hraně temnoty, Polibek draka... Tak všechny tyhle filmy se mi při sledování Ajeossi vybavily. Neříkám, že to je špatně, vůbec ne. Akorát vím, že kdybych je neznal, byl bych nadšený minimálně o hvězdičku více. Takže klady: 1) Sice starý známý příběh o muži s tajemnou minulostí, kterého nakrkli špatní chlapi a špatným způsobem... Ale proč ne. Alespoň to nebylo úplně hloupé. 2) Rozhodně kamera, režie a choreografie akčních scén - závěrečné zúčtování na nože se vážně vyvedlo. 3) Hlavní hrdina se ostříhá.__Zápory: 1) Než se hlavní hrdina ostříhá, má neskutečně idiotský účes (promiň, Péťo) a praštil bych ho. 2) Film je ukrutně dlouhý a po hodině a čtvrt mě začal nudit (naštěstí se ke konci rozpohyboval - viz klad č. 2.) 3) Holčička byla děsně otravná, takže jsem vlastně, já, necita, ani pořádně nechápal, proč něco takového zachraňovat. 4) "MOŽNÁSPOILER" Téma dětí otročících při výrobě drog přišlo na scénu moc pozdě - vypadalo to, jako by si na ně scénárista vzpomněl den před uzávěrkou a chtěl ho do filmu honem honem nacpat. "KONEC MOŽNÁSPOILERU".__Za to všechno dávám nakonec nadprůměrné 3,5 hvězdy. Zaokrouhlil bych je nahoru, kdybych věděl, že se na Ajeossi někdy podívám znovu. Ale to se nejspíš nestane. ()
Nejlepší akční film, který má vše co mi může udělat radost. Nenašel jsem absolutně žádnou chybičku, nic mi nevadilo, všecko mi přišlo dávkované přirozeně, došlo i na slzy a akční scény jsou napumpované emocemi. Závěrečný balet, kdy Bin Won vykosí celou vilu jedinečný, zejména díky harmonické hudbě. Akční scény špičkové, na můj vkus jich bylo dost a Bin Won je herecké eso, věřil jsem mu všechno a má nesmírné charisma. Jakmile odhodí skin chodící mrtvoly a vypustí zvíře, film spěje k nejdestruktivnějšímu konci, který mne rozsekává pokaždý když ho vidim. Nejvíce mne hřeje na srdci fakt, že takovej film už nikdo nenatočí. Absolutní extratřída. ()
Slavný jihokorejský tvůrce Ki-duk Kim na filmařinu, zdá se, zanevřel a Chan-wook Park (OldBoy, Žízeň) s Jun-ho Bongem (Mutant, Matka) zase excelovali loni a tento rok nic nenatočili, ale i tak v národní kinematografii nebyla pro rok 2010 nouze o kvalitní díla. Samotného Parka zastoupil Jeonh-beom Lee s výtečným filmem Viděl jsem ďábla – viz níže v článku – a právě The Man From Nowhere Jeong-beom Leea spolu s ním tvoří duo nejintenzivnějších a nejpůsobivějších jihokorejských filmů tohoto roku. Příběh o tom, jak to dopadne, když podsvětí provozující černý obchod s lidskými orgány proti sobě poštve člověka, který „žije jen pro dnešek“ a čirou náhodou je speciálně vycvičeným strojem na zabíjení, není nijak zvlášť komplikovaný a víceméně opisuje důvěrně známou šablonu, avšak emocionální linie příběhu je natolik silná, že by jakékoliv sofistikovanější hrátky s žánrovými předpoklady byly akorát na obtíž a zbytečně by odváděly divákovu pozornost od samotného jádra filmu. Tím je postupně gradující vyprávění přímočarého děje, který od pomalého úvodu neustále nabírá na intenzitě, aby v závěru doslova explodoval v katarzi formou – světe div se – neskutečně brutální a zároveň i emocionálně vyhrocené akční sekvence. Melancholický hudební podkres v kombinaci s roztřesenou ruční kamerou fungující v naprosté harmonii s precizní choreografií vyústil v jednu z nejlépe natočených a nejintenzivnějších scén tohoto roku, která je jasným důkazem toho, že Korejci dokážou na rozdíl od na pouhý efekt hrajících západních tvůrců obdařit akční sekvenci plnohodnotnou emocionální rovinou a z krvavých soubojů na nože a přestřelek vykřesat něco až dojemného. Bin Won v titulní roli tragického hrdiny si navíc se svým úsporným herectvím v ničem nezadá s léty prověřeným Byeong-heon Leem a já doufám, že si v dohledné době spolu zahrají v jednom filmu…klidně opět pod režijním dohledem Jeong-beom Leea, kterého po zhlédnutí The Man From Nowhere řadím mezi jihokorejskou filmovou smetánku. ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
Zajímavosti (8)
- Se snímek bylo spojováno i jméno jihokorejského herce a režiséra Ik-june Yang (Breathless (2009, The Fake (2013)). Ten měl dle prvotních předpokladů ztvárnit roli filmového detektiva. Navzdory blíže nespecifikovaným rozdílnostech mezi hercovým pojetím dané role a představami filmových tvůrců ke spolupráci nedošlo. (Conspi)
Reklama