Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (315)
Tak tady se určitě vybízí porovnání s 96 hodin. Výhodou tohoto filmu je příběh, který je výrazně složitější než v případě amerického protějšku, ale přesto zůstává srozumitelný a přehledný. Ve všech ostatních aspektech ale jihokorejský muž odnikud mírně zaostává. Akce je zde vždy narušena poněkud nudnější pasáží, takže je snadné se z napětí vymanit a začít se trochu nudit. To u 96 hodin nehrozí. Dost možná je to i hudbou, která je pomalá a nevýrazná. Stejně tak v rovině emoční je 96 hodin na trochu jiné úrovni. Tady je to na můj vkus až moc hrané. Ale tím kritika končí. Muž odnikud je poctivý kriminální thriller s množstvím zajímavých scén i bitek (ta závěrečná s nožem nemá chybu). Rozhodně doporučuju, ale 96 hodin líp odsejpalo. ()
Léon, který přechází v Taken. Jinak řečeno zkraje vás baví moc sympatická malá holka a později moc „sympatický“ pán, který má k jejím únoscům ještě nápaditější přístup než Liam Neeson v Taken. Není to úplně čistý plný počet, ale film je to parádní. Explcicitní krvavé scény si skvěle vychutnáte, akce se střídá s dramatem a napětím, a to mi ke spokojenosti stačio. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh ***** | hudba *** | humor – | akce *** | napětí ** | pustil bych si znovu **** ()
Ukázka síly žánru. Tentokrát se nekonají žádné od korejských tvůrců předpokládané kejkle s žánry jejich míšením, ohýbáním či podvracením (nic proti tomu). "The Man from Nowhere" k thrilleru a mnohokráte realizovanému půdorysu spojení muže zkušeného v zabíjení a mlého dítěte přistupuje na bázi zdánlivě prosté intenzifikace. Vklad tvůrců tak principielně řečeno spočívá pouze v inscenaci. Ale právě díky tomu, že je zpracování ve všech ohledech přesné, se ukazuje, jak je žánr sám o sobě nosný a funkční. Atmosféra umocněná fyzické reakce vzbuzujícím prostředím obchodu s orgány dodává veškerému počínání hrdiny naléhavost a pečlivé dávkování, potažmo oddalování informací divákovi skloubené s vyvrcholením dramatických scén skvěle profiluje postavy a jejich motivace i stupňuje emocionální dopad částí vyprávění. Post-bourneovská škola dynamicky realistické akce utváří maximálně napínavé akční sekvence situované vždy do malého omezeného prostoru. ()
Lidé, co žijí zítřkem, nemají šanci proti člověku, co žije dneškem.. Není pochyb, že na rozdíl od americké, či evropské kinematografie umí Asijci kromě navození specifické noirové atmosféry i „prodej“ motivace hlavního hrdiny prahnoucího po pomstě, či něčí záchraně, nicméně u konce „cry me a river a začas si založíme nehtové studio“ se znova ukázalo, že práce s emocemi je hrozně tenký led, který ne každého udrží. Proti akčnímu aspektu Ajeossi však nemám sebemenších námitek. Kdo by řekl, že ten mladík, co má 30 kilo i s klíči od zastavárny, dokáže tak lehce způsobovat protivníkům fraktury, průstřely a více bodných ran, než měl Ježíš na dřevěném římském odpočívadle? Jestli však mám na parapetu volit mezi fíkusem a kaktusem, volím fíkus.. ()
Rozbeh trochu pomalý a nesúci sa v znamení tradičných kórejských akčnákov. Od druhej polovice ide ale o osobitý a riadne krvavý zárez do žánru. Man from Nowhere je mi v mnohých veciach sympatický a hoci je podobných filmov viac než dosť, udržuje sa medzi nimi na tých horných priečkach. Motivácie sú logicky vysvetlené a páči sa mi že hrdina aj napriek svojmu statusu tajomného pomstiteľa, krváca. ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
Reklama