Obsahy(1)
Během filmového festivalu v Bělehradu požádal Karpo Godina osm režisérů, aby každý režírovali jeden segment filmu zachycující je v hotelu a předal jim jednostránkovou sadu instrukcí: Každý režisér vyrobí maximálně 3 minuty filmu. Film se bude odehrávat v jediné místnosti s kamerou ve stejné pozici pro všechny segmenty. V rámci každého segmentu někdo musí pronést: „I Miss Sonja Henie.“ Natáčení proběhlo v noci a brzy ráno během festivalu.
Sonja Henie (1912–1969) je legendární norská krasobruslařka, úspěšná též coby filmová herečka (pozn. uživatele Adam Bernau).
(MissJ)
Recenze (23)
Wtf? Tohle už ani není surrealismus nebo nějaká experimentální tvorba... tohle je spíše naprosto šílené dada. Mnohem zajímavější je celý proces tohoto a jak to vzniklo než samotný výsledek. Prostě jak si hrají režiséři po nocích - myslím, že v té době už museli mít všeci značně napito - je vcelku zajímavé sledovat. Ovšem musím říct, že ten úsek Formana a Henryho byl asi nejlepší - ne že by dával smysl, ale ten závěr byl vtipný. Za to drbající se pár jsem absolutně nechápala a ten úplný začátek byl asi ze všeho nejdivnější a silně připomínal Švankmajerův surrealismus Možností dialogu. No a rozdávající si to dvojici-trojici a poté přicházející bratr, aby řekl slečně v průběhu divného sexu, že jim umřela babička... jo tak to už bylo naprosto šílené. Hodnocení je tady nehorázně těžké - na jednu stranu dokonale a skvěle absurdnědivné, na druhou stranu nepochopitelně a chabě absurdnědivné. ()
Během filmového festivalu v Bělehradu Karpo Godina požádal sedm režisérů, aby každý režírovali jeden segment filmu zachycující je v hotelu a předal jim jednostránkovou sadu instrukcí: Každý režisér vyrobí 3 minuty filmu. Film se bude odehrávat v jediné místnosti s kamerou ve stejné pozici pro všechny segmenty. V rámci každého segmentu někdo musí pronést: "I Miss Sonja Henie". Natáčení proběhlo v noci a brzy ráno během festivalu. A můj názor? Výborný experimentální film, kterému ale do pětihvězdičkového hodnocení něco chybí. Zatím jsem ale nepřišla na to, co:) Ke zhlédnutí zde: http://www.youtube.com/watch?v=TJj2nxufNTw&feature=related ()
5/10 Kdyz clovek zna zadani, tak je zajimave sledovat, jak se z toho jednotlivi reziseri snazili vybruslit. Trochu skoda, ze to strihove rozbili - ale mozna jinak by to bylo nedivatelne jeste vic. Tinta jsem cekal na vetsi odvaz, ale mozna se prave tady rozhlizel a cerpal inspiraci. Nejlepsi kus ma bezesporu Milosz a verim, ze ac kratke nemusi sednout. ()
Bez znalosti kontextu nepochopeno, a to tak že vůbec. Po shlédnutí zpětně načteno, co že to mělo vlastně být. No tak alespoň vím, o co šlo. Ale ani tak se mi to nelíbilo. PS: zahraje si tam i Forman, jehož část je asi opravdu nejlepší (ovšem nejlepší ze špatných). link ke shlédnutí 1/2 a 2/2. [30%] ()
Celkově: vtipná šílenost. Jednotlivě: Makavejev (jazyky) ***, Forman (Dr.) ****, Brass (It hurts!) ***, Morissey (hádka při sexu) **, Wiseman (manželé vzpomínají) ***, Djordjević (detaily) **, Tirnanić (opřeni o zeď) ***. _______ Nade všemi ční Forman a Brass, ale i ostatní se svými výstřednostmi do celé hříčky dobře zapadají. Dobrý dojem po zhlédnutí zůstává i díky tomu, že to je celé důkladně promíchané a dlouhé jen 15 minut. ()
Zajímavosti (9)
- Údajně dekadentním západem inspirovaný snímek byl v Jugoslávii hned po premiéře zakázán, takže ho sami tvůrci viděli až v roce 2007 na projekci v BAM Rose Cinema na Brooklynské hudební akademii. (Kubrickon)
- Karpo A. Godina původně plánoval promítat všech sedm skečů za sebou, ale nakonec se rozhodl je sestříhat dohromady. Jedinou výjimkou je část Miloše Formana a Bucka Henryho, která zůstala vcelku. (Kubrickon)
- Režisér Karpo A. Godina patřil k jugoslávskému uměleckému hnutí Amateur Movement a Black Wave, které byly obdobou české „nové vlny“ a hlásili se k němu filmaři, kteří se v sedmdesátých letech snažili v Jugoslávii tvořit nezávislé snímky. (Kubrickon)
Reklama