Reklama

Reklama

Smrtelně nemocný Frank je zároveň smrtelně unavený z americké konzumní kultury a rozhodne se zbavit společnost těch nejvíce otravných členů. K této misi si vybere neobvyklou spolupachatelku - šestnáctiletou Roxy. (JayZak)

Videa (2)

Trailer

Recenze (354)

nash. 

všechny recenze uživatele

Úžasný nájezd, spadla mi čelist. Přepínání programů, rozhovor s kolegou v kanclu, reakce na rozmazlenou barbínu, dokonalé. Po setkání s Roxy to sice i přes občas skvělý moment (kino, Alice Cooper) trochu ztrácí na intenzitě zážitku, ale síla té první půlhodinky to bez potíží udrží ve spokojeném pocitu. Hodně hořký pohled na stav společnosti servírovaný formou krvavé společensko kritické komedie. A minimálně scéna v kině je něco, co v duchu napadlo snad každého, kdo se někdy snažil užít si film bez vyrušování. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Svým způsobem pokračování Volného pádu, ale doba se posunula a tak konzumní způsob života a společenské neduhy mají jinou podobu, než před 20ti lety. Ovšem stejně jako jsem dokázal pochopit Douglase, tak jsem sympatizoval s Frankem a Roxy. Nesčetněkrát jsem měl chuť vystřílet všechny ty Vyvolený, Petry Novotný a Babicu z obrazovky a God Bless America mi tak trošku splnilo můj sen. Pravda - něco tomu maličko chybělo, něco, co nedokážu pojmenovat, ale přesto je to v záplavě romantických komedií víc než příjemný svěží vítr. 85% ()

Reklama

whack 

všechny recenze uživatele

Za to, akí sme, si môžeme sami? To si vyprosím, keby okolo mňa nebolo toľko drbnutých, môj medziľudský vzťah by nebol taký prehnutý. Už dlho som nevidel taký dobrý film, Frank akoby mi hovoril z duše. Možno nemusel strieľať tých osprostených konzumentov, stačilo by úplne vyhodiť do vzduchu bulvárne médiá, reklamné pútače a iné oblbováky, ktoré využíva totalitná korporátokracia na ovládanie más. Ľudia si myslia, že sú slobodní, a pritom sú len vygumovaní. Môžeme si vybrať kaluž alebo blato. Všade reklama a Superstar a BigBrother, ako majú ľudia rozmýšľať? Na kritické myslenie im nezostane priestor. Veď 90% populácie vo vyspelých krajinách sú idioti. A veď je to všetko len komédia, nie? ;-) ()

jonyyy 

všechny recenze uživatele

Goldthwait mě překvapil už svým minulým filmem, kdy jsem se divil, že ten uřvaný šílenec z policejní akademie dokáže natočit něco tak černého a zároveň hlubokomyslného. God bless America má parádní námět a trailer byl prakticky dokonalý, vtipný. Ale bohužel se na kvalitu World's Greatest Dad ani traileru nepodařilo navázat. 65% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Před takřka dvaceti lety vyšel hrdina filmu "Volný pád" se zbraní do ulic, aby publiku ukázal svět, který ve své sociální, konzumní a kapitalistické rovině dospěl až do absurdity, z níž zdánlivě nevede jiné východisko než radikální odmítnutí. Jeho hněv a násilí směřovaly proti každodenním paradoxům konzumně a konzumentsky orientované společnosti a vyjadřovaly frustraci důvěrně známou každému člověku, jenž je součástí soukolí společnosti západního světa. Husarským kouskem filmu, ale byl fakt, že publikum se s hrdinou maximálně identifikuje, ale ve výsledku se ukáže, že hrdinova cesta za osobní spravedlností byla v zásadě jen extrémním projevem přesně toho, proti čemu bojoval. Paradoxně či vlastně příznačně, bývá poslední zmíněná rovina filmu většinou diváků, kteří "Volný pád" adorují, přehlížena či přímo tvůrcům vyčítána. Důmyslná kritika se tak navzdory svým významům obrací proti sobě a bývá obdivována právě jako ventil frustrací publika, ačkoli právě tuto touhu vykročit z řady a stát se zvěstovatelem pravdy demytizuje. Nyní zde máme sžíravě nazvaný snímek "God Bless America", jenž působí jako by ho natočil právě fanoušek "Volného pádu" pro další konformní rebely vůči konformitě. Bobcat Goldthwait se ukazuje jako sofistikovanější a sebereflexivnější osobnost než jeho známá kreace velkohubého rádoby drsňáckého pošuka Zeda z "Policejní akademie", ale současně se z filmu nelze ubránit pocitu prvoplánovosti a nedotaženosti. Na jedné straně tu tak máme zcela přesné popsání americké každodenní popkultury a jejího vlivu na tamní společnost, jenže to se odbude v podobě několikaminutového úvodu filmu a občas se připomene zase skrze hrdinovo glosování. Ve výsledku se ale film stává přesně tím, co sám kritizuje - povrchní adorací povrchních ikon přinášených popkulturou a masovými médii (jako náznak sebereflexe pak lze vnímat finále, kde postavy stvrdí svou nevyhraněnost tím, že se stanou tím, co kritizovali – on starým úředníkem s lolita komplexem a ona zpovykanou holkou toužící stanout na pódiu před televizními kamerami). Počínaje samotným vyčpělým kultem násilné revolty, který je dnes tolik zprofanovaný v popových hudebních videoklipech, a konče směšnou potřebou stvrzovat artificiální hodnoty svého cílového publika (viz sekvence dialogů o Star Treku a Alice Cooperovi, aneb hlavně, že hrdina o pár desítek minut stopáže dříve tesknil nad tím, jak si dnes už lidé nepovídají o opravdových věcech, ale jen o něčem, co viděli v bedně nebo na netu), ocitá se snímek v začarovaném kruhu. Jako had, který se kouše do ocasu, i "God Bless America" křičí proti něčemu, čím samo je: produktem povrchní kultury, kde lidé utíkají k virtuálním idolům a snům převzatým z audiovize. Zatímco u "Volného pádu" je řeč o nepochopení na straně diváků, v případě "God Bless America" se jedná o nepochopení svého protivníka a vlastní nevyhraněnost. Snímek pak vyznívá jako prvoplánová exploatace (ve smyslu filmu stvrzujícího předsudky svého cílového publika) pro elitářské publikum, jež je samozvaným arbitrem dobrého vkusu – prostě zaručený hit pro ČSFD. Jednoznačný přínos "God Bless America" nicméně spočívá v tom, že nepřímo ukazuje, jak se proměnily hodnoty oproti časům "Volného pádu". Zatímco tehdy frustrace lidí vycházela z reálných konfliktů a tlaků společnosti, dnes se vše váže na virtuální svět popkultury a multimédií. Co lidem zbývá, když i prostor eskapismu se stal nepřítelem? () (méně) (více)

Galerie (13)

Zajímavosti (5)

  • Kniha, kterou Frank (Joel Murray) půjčuje recepční, je "Pride and Prejudice and Zombies" od Jane Austenové a Setha Grahama-Smitha. (DJDVD)

Reklama

Reklama