Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
Ešte pred pár rokmi by nejeden milovník akcie osemdesiatych rokov zalamoval rukami nad tým, že Arnie už uvidí kameru len pri politických debatách a Sly už bude točiť len filmy direct-to-DVD. Jedným z najväčších sklamaní a nenaplnených očakávaní bol však fakt, že si tieto dve ikony akčného žánru nikdy na striebornom plátne nezmerali sily. A pozrime sa čo tu máme dnes. Trilógiu Expendables, no pre naplnenie túžby vyznávačov oldschool akcie je práve tento film životným míľnikom. Kupodivu sa nejedná o žiadny vydlabaný scenár, ale celé to má zmysel, hlavu aj pätu. Vďaka-bohu, týmto nesmrteľným akčným legendám nejde dnes len o bezúčelné filmy a svoj drahocenný čas venujú snímkom, ktoré na sklonku kariéry dokážu naplniť ich hereckú a osobnostnú karmu. Borci teda nesklamali a veľmi dobre sa na to pozerá. Všetci (vrátane ústredného dua) vedia, že herectvo nebude stavebným pilierom tohto filmu, tak je z toho cítiť prirodzenosť a pohodová atmosféra. K tomu navyše prirátajte zaujímavý námet, dobre odvedené akčné scény, fungujúce zvraty, trefné hlášky a s radosťou prižmúrite oko nad tými pár dierami v scenári. 85%. ()
Akvárkový akční pokoukání s klasickými pudrovačkami a střílečkami. Nápad to byl suprový, nuda taky ne, ale čekala jsem přece jen něco víc. Nicméně jsem se párkrát přistihla, že se lemtám smíchy při pohledu na Arnieho, když vzal například do ruky ten kulomet a na dálku kolil všechno kolem. Rázem jsem byla o pár let nazpátek, prostě celej on i s tím pohledem v očích :-) Jasně, že jsem věděla o tom, že Sly to všechno zmákne levou zadní, zkrátka nostalgie jako Brno. ()
Nadhled, jaký vzestupně dementnímu příběhu dodávají Stallone a Schwarzenegger (a v menší míře i důmyslně slizký Jim Caviezel), pomáhá hodně. Společně film proměnili ve sraz abiturientů, kteří zkoušku z testosteronové gestiky skládali někdy v 80. letech, na něž se však Håfström nenamáhá stylisticky upomínat. Jediný upgrade (arche)typů, které oba borci posledních čtyřicet let ztvárňují, měl nejspíš spočívat v doplnění čisté svalové hmoty výjimečným intelektem. Mazanost hraničící s genialitou jsem nevěřil ani jednomu. Na rozdíl od schopnosti udržet desetikilový kulomet v jedné ruce. Úlitba Bohu akce, kvůli které celý film vzniknul, bohužel přichází až po stominutovém recyklování nejobehranějších útěkářských motivů. Výsledný plán je navíc natolik zatížen faktorem náhody, že selhává dosavadní profilace Stalloneho jako mistra útěků. Po neúspěšné snaze jít na věc hlavou jej scénář rozumně mění zpět ve starého, dobrého a ultranásilného Ramba. V souhrnu jenom další nevydařený pokus o velký (dvojitý) comeback, který mnohem častěji zvedá koutky úst než hladinu adrenalinu. 65% Zajímavé komentáře: Anderton, castor, -bad-mad-wolf-, maddy, Daggeron ()
Jak málo stačí ke štěstí :) Scénář se nechytá ani na první sezónu Útěku z vězení a postupný vývoj má minimum utečeneckých vychytávek (Arnoldovo odvedení pozornosti nicméně vstoupí do dějin). Důležitý je nadhled, fakt, že pánové si to dávají s absolutní lehkostí, Vinnie Jones a James Caviezel dokonale plní záporné škatulky a režie tomu všemu dodává potřebnou dynamiku. Pokoj 1408 se mi od Håfströma líbil víc, ale tam měl režisér k ruce nápaditější scénář. Plán útěku je přímočařejší, než si téma zaslouží, ale všechny to TAK očividně baví, až se baví i divák. Tedy, za předpokladu, že jste na podobných filmech vyrostli a překousnete, že je to "jen" výcuc z výborné stalloneovky Tango a Cash. 70%. ()
"You don't look that smart..." Bať. Škoda, že si to scénář uvědomí až poté, co mu dojde, že dva dřevěné kyje intelektuální jiskru nevyplodí. Pár situací zábavných, Arnieho religiózní germánské běsnění kouzelné, ale jinak snůška špatně napsaných a fádně natočených situací, které se snaží tvářit tu chytře, tu dramaticky, ale spíš tak neškodně uplývají (a budí oprávněné úsměšky). Mám pocit, že podobný happening bude ve vysokých obrátkách fungovat už jen na vlně ironie a hravosti. A ty tvůrci zapomněli zavřít do stejného vězení. Nevím, jestli jsem o setkání Slye a Arnieho snil, ale ježto jsem fanouškem obou, oprávněně bych čekal nějaké větší emoce než rozpačitý úsměv, který mi vyvstal na tváři, když Sly Arniemu jednu ubalil. Už je to pryč, no. [55%] ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- V prvej samotke, ktorá bola vo filme ukázaná, je cez mrežovaný strop vidieť oblohu. To však nie je vidieť zo žiadnej samotky, dokonca ani z ciel väzňov so zvýšenou ostrahou. Odopretie pohľadu na oblohu je druh psychického nátlaku, ktorý je bežný nielen v Európe, ale aj vo svete. (Jumar)
- Vo filme hovorí riaditeľ väznice Hobbes (James Caviezel) o Portosovi, Rayovi Breslinovi (Sylvester Stallone), ako o štvrtom mušketierovi. Portos je ale druhý mušketier, štvrtým je d'Artagnan. (De Large)
- Swan Rottmayer (Arnold Schwarzenegger) použije ve filmu zbraň M249-E2 SAW s ráží 5.56x45mm. (dc125)
Reklama