Reklama

Reklama

Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz  - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 430)

genetique 

všechny recenze uživatele

Ešte pred pár rokmi by nejeden milovník akcie osemdesiatych rokov zalamoval rukami nad tým, že Arnie už uvidí kameru len pri politických debatách a Sly už bude točiť len filmy direct-to-DVD. Jedným z najväčších sklamaní a nenaplnených očakávaní bol však fakt, že si tieto dve ikony akčného žánru nikdy na striebornom plátne nezmerali sily. A pozrime sa čo tu máme dnes. Trilógiu Expendables, no pre naplnenie túžby vyznávačov oldschool akcie je práve tento film životným míľnikom. Kupodivu sa nejedná o žiadny vydlabaný scenár, ale celé to má zmysel, hlavu aj pätu. Vďaka-bohu, týmto nesmrteľným akčným legendám nejde dnes len o bezúčelné filmy a svoj drahocenný čas venujú snímkom, ktoré na sklonku kariéry dokážu naplniť ich hereckú a osobnostnú karmu. Borci teda nesklamali a veľmi dobre sa na to pozerá. Všetci (vrátane ústredného dua) vedia, že herectvo nebude stavebným pilierom tohto filmu, tak je z toho cítiť prirodzenosť a pohodová atmosféra. K tomu navyše prirátajte zaujímavý námet, dobre odvedené akčné scény, fungujúce zvraty, trefné hlášky a s radosťou prižmúrite oko nad tými pár dierami v scenári. 85%. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Akvárkový akční pokoukání s klasickými pudrovačkami a střílečkami. Nápad to byl suprový, nuda taky ne, ale čekala jsem přece jen něco víc. Nicméně jsem se párkrát přistihla, že se lemtám smíchy při pohledu na Arnieho, když vzal například do ruky ten kulomet a na dálku kolil všechno kolem. Rázem jsem byla o pár let nazpátek, prostě celej on i s tím pohledem v očích :-) Jasně, že jsem věděla o tom, že Sly to všechno zmákne levou zadní, zkrátka nostalgie jako Brno. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Nadhled, jaký vzestupně dementnímu příběhu dodávají Stallone a Schwarzenegger (a v menší míře i důmyslně slizký Jim Caviezel), pomáhá hodně. Společně film proměnili ve sraz abiturientů, kteří zkoušku z testosteronové gestiky skládali někdy v 80. letech, na něž se však Håfström nenamáhá stylisticky upomínat. Jediný upgrade (arche)typů, které oba borci posledních čtyřicet let ztvárňují, měl nejspíš spočívat v doplnění čisté svalové hmoty výjimečným intelektem. Mazanost hraničící s genialitou jsem nevěřil ani jednomu. Na rozdíl od schopnosti udržet desetikilový kulomet v jedné ruce. Úlitba Bohu akce, kvůli které celý film vzniknul, bohužel přichází až po stominutovém recyklování nejobehranějších útěkářských motivů. Výsledný plán je navíc natolik zatížen faktorem náhody, že selhává dosavadní profilace Stalloneho jako mistra útěků. Po neúspěšné snaze jít na věc hlavou jej scénář rozumně mění zpět ve starého, dobrého a ultranásilného Ramba. V souhrnu jenom další nevydařený pokus o velký (dvojitý) comeback, který mnohem častěji zvedá koutky úst než hladinu adrenalinu. 65% Zajímavé komentáře: Anderton, castor, -bad-mad-wolf-, maddy, Daggeron ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Jak málo stačí ke štěstí :) Scénář se nechytá ani na první sezónu Útěku z vězení a postupný vývoj má minimum utečeneckých vychytávek (Arnoldovo odvedení pozornosti nicméně vstoupí do dějin). Důležitý je nadhled, fakt, že pánové si to dávají s absolutní lehkostí, Vinnie Jones a James Caviezel dokonale plní záporné škatulky a režie tomu všemu dodává potřebnou dynamiku. Pokoj 1408 se mi od Håfströma líbil víc, ale tam měl režisér k ruce nápaditější scénář. Plán útěku je přímočařejší, než si téma zaslouží, ale všechny to TAK očividně baví, až se baví i divák. Tedy, za předpokladu, že jste na podobných filmech vyrostli a překousnete, že je to "jen" výcuc z výborné stalloneovky Tango a Cash. 70%. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

"You don't look that smart..." Bať. Škoda, že si to scénář uvědomí až poté, co mu dojde, že dva dřevěné kyje intelektuální jiskru nevyplodí. Pár situací zábavných, Arnieho religiózní germánské běsnění kouzelné, ale jinak snůška špatně napsaných a fádně natočených situací, které se snaží tvářit tu chytře, tu dramaticky, ale spíš tak neškodně uplývají (a budí oprávněné úsměšky). Mám pocit, že podobný happening bude ve vysokých obrátkách fungovat už jen na vlně ironie a hravosti. A ty tvůrci zapomněli zavřít do stejného vězení. Nevím, jestli jsem o setkání Slye a Arnieho snil, ale ježto jsem fanouškem obou, oprávněně bych čekal nějaké větší emoce než rozpačitý úsměv, který mi vyvstal na tváři, když Sly Arniemu jednu ubalil. Už je to pryč, no. [55%] ()

Galerie (57)

Zajímavosti (25)

  • V prvej samotke, ktorá bola vo filme ukázaná, je cez mrežovaný strop vidieť oblohu. To však nie je vidieť zo žiadnej samotky, dokonca ani z ciel väzňov so zvýšenou ostrahou. Odopretie pohľadu na oblohu je druh psychického nátlaku, ktorý je bežný nielen v Európe, ale aj vo svete. (Jumar)
  • Vo filme hovorí riaditeľ väznice Hobbes (James Caviezel) o Portosovi, Rayovi Breslinovi (Sylvester Stallone), ako o štvrtom mušketierovi. Portos je ale druhý mušketier, štvrtým je d'Artagnan. (De Large)

Související novinky

Druhý Plán útěku shání obsazení

Druhý Plán útěku shání obsazení

14.03.2017

Když Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger spojili síly, aby utekli ze supermoderního vězení, nebyla z toho v zámoří žádná velká hitparáda. Jejich Plán útěku ale nakonec vydělal 137 milionů… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Schwarzenegger slibuje Conana a Terminátora 5

Schwarzenegger slibuje Conana a Terminátora 5

06.06.2013

A taky Trojčata, ale nechtěli jsme vás děsit už v nadpisu... Přestože jeho plnohodnotný comeback nedopadl komerčně vůbec dobře (s celosvětovými tržbami 37 milionů dolarů při rozpočtu 45 milionů… (více)

Oběti pro Schwarzeneggerovu vybíjenou

Oběti pro Schwarzeneggerovu vybíjenou

28.07.2012

Arnold nedávno dotočil se Slyem The Tomb, chystá se na nadpřirozený akční masakr Unknown Soldier (zahraje si v něm anděla pomsty, seslaného na bezohledného výrobce zbraní a jeho soukromou armádu) a… (více)

Reklama

Reklama