Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Norová se vrací domů z penzionátu, protože její teta bude mít narozeniny a ona pro ni chystá překvapení. Ví, že nesmírně touží po návodu na vypěstování odrůdy růží, kterou vyšlechtil její soused, továrník Záhorský. Potíž je v tom, že teta se sousedy příliš nevychází, a tak si Eva usmyslí, že návod na „Záhorské růže“ ukradne. Pronikne do domu jako uchazečka o místo sekretářky a ke svému překvapení se tu setká se svým bratrem Michalem. Ten se po letech strávených v cizině vrátil domů a cestou se seznámil s dcerou továrníka Záhorského Eliškou. Ta se právě snaží uniknout plánům své matky, která chce za každou cenu oznámit její zasnoubení s přihlouplým Zdeňkem. Proto požádá Michala, aby se vydával za jejího snoubence, anglického hraběte. Už tak velký zmatek zkomplikuje továrníkův tajemník Jiří Kučera, ve skutečnosti doktor Jiří Novotný, jenž se do domu vetřel, aby se zmocnil drahocenného náramku své matky. Rázná paní Záhorská ho získala jako zástavu a odmítá ho vrátit. Je víc než jisté, že dům Záhorských čeká rušná noc. (TV Nova)

(více)

Recenze (324)

nash. 

všechny recenze uživatele

"A proóóč?" Protože je to už více než sedmdesát let jedna z nejzábavnějších českých komedií. Skvělá je nejen dvojka Gollová - Nový, ale i všichni ostatní, ať už Josef Gruss jako "tady jsou dvě možnosti" Zdeněk, Marta Májová jako "Děti polibte se." Záhorská, Bolek Prchal jako "Ha"Jan, kouzelná Zdeňka Baldová jako teta Pa nebo Ella Nollová jako "A já ty punčochy nosit nebudu" Klotydla. Jedna nesmrtelná hláška střídá druhou, jeden geniální dialog navazuje na druhý, a do toho jsou jeden za druhým sázeny skvělé gagy. I po sedmdesáti letech a stovklách repríz je to stále stejně zábavná komedie, kde se mezi za sebe naskládané skvělé scény nevklínila žádná slabší a všechny drží pohromadě i jako celek. Eva je zkrátka komedie kde Frič, Vavřincová i celý herecký ansámbl dodal nadkritické množství talentu, jenž explodoval v supernovu, která bude na nebi české komedie zářit až do okamžiku zániku filmového vesmíru. P.S: Vidět Evu v kině Lucerna, nejstarším evropském kině, a ještě k tomu z 35mm kopie, byl úžasný zážitek, který mě přenesl časem do dávné minulosti. ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

lehkonohý a moderní...herecky i formálně...Gollová a Noví jsou skvělí...je to výborně napsané z hlediska řetězení situací a vazbení zápletky na předměty, místa, postavy a jejich vztahy...fungují tu gagy i charakterizační fórky ("ha...ha...haló":)))...hudba hraje skoro neustále, ale vůbec to nevadí...v jemnějších pasážích film příjemně melodizuje, v dynamičtějších ho splašeně žene vpřed...a Grussova postava popleteného Zdeněčka v sobě má až antickou tragičnost :) ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Fenomén bývalé Patsy tropící hlouposti, která se ve filmu stala Evou, si žije sám pro sebe už celá desetiletí. Rádoby první crazy, která v očích některých zastínila skvělé filmy Karla Lamače, Vlasty Buriana nebo Hugo Haase. Co dodat k tomuto údajnému zázraku z pera dívčí autorky z Ahoj na sobotu? Snad jen to, že Evy se už nikdy nezbavíme. Divadelní verze kombinují původní časopisecký románek na pokračování, filmový scénář a domnělou vzpomínku na ty roky, kdy neviditelným králem všeho byl suchý humor P. G. Wodehouse. A možná bude i sequel (nebo spíš nebude). ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Martin Frič byl geniální režisér. V době, kdy se točily slátaniny typu kterak chudá služtička ke štěstí přišla, neb potkala bohatého muže, an se do ní vroucně zamiloval, dokázal natočit komedii, která baví i prapravnuky jeho současníků. Natočit s lehkosti a elegancí film podle senzačního námětu není zase tak jednoduché. Ale Frič to zvládl zcela bravurně. A k jeho mistrné režie se přidaly herecké výkony, za které by se daní umělci nemuseli rozhodně stydět ještě ani dnes. A nemíním tím jen výkony ústřední dvojice Gollová a Nový, ale pominu-li jako obvykle toporně deklamujícího Raula Schránila, všichni předvedli nadstandardní výkon. Dokonce i ten otřesný Schránil zde byl neporovnatelně lepší, než v jiných úlohách. A to, co předvedl Josef Gruss v roli Zdenka, by si zasloužilo speciální cenu. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Ďalšia roztomilá komédia s Novým, kde veľmi nejde o zmysluplnosť príbehu, ale o pobavenie širokého publika. Zámena postáv je prijateľná, nie je prehnaná a Nového tu o malý kúsok herecky prekonáva Nataša Gollová. Účesy boli vtedy iné, ale ženy boli rovnako pekné ako dnes, v tomto prípade aj pojašené. V druhej polovici filmu trochu dochádza dych a niektoré nehody a nezdary sú trochu násilné, viac divadelné ako filmové. –––– Ty mlč! Ty tomu nerozumíš. –––– Tady jsou dvě možnosti... ()

Galerie (13)

Zajímavosti (17)

  • Protože ani Eva (Nataša Gollová), ani Michal (Oldřich Nový) Norovi neumějí ani slovo anglicky – tedy přesněji, Michal dle vlastních slov kromě počítání do desíti a pár nadávek – má jejich "rozhovor" před všetečným Janem (Bolek Prchal) následující podobu - přeloženo. Michal: „Máte ráda můj havelok?“ Eva: „Váš havelok? Ach ne, třicet čtyřicet.“ Michal: „Ok, můj chlapče, pánův hlas.“ Eva: „Hlas? Černá a bílá.“ Je evidentní, že tento „rozhovor“ je poskládán z tenisového výrazu (30:40), vydavatele gramofonových desek (His Master's Voice) a značky whisky (Black & White). (Robbi)
  • Šaty, ve kterých Nataša Gollová (Eva) hrála, byly k potěšení všech mužských kolegů takové, že jí bylo vidět téměř vše. (Kulmon)
  • Film se natáčel pod názvem „Přenechte to Zuzaně“. (marhan)

Reklama

Reklama