Režie:
Jason ReitmanScénář:
Jason ReitmanKamera:
Eric SteelbergHudba:
Rolfe KentHrají:
Kate Winslet, Josh Brolin, Gattlin Griffith, Clark Gregg, J.K. Simmons, Brooke Smith, James van der Beek, Tom Lipinski, Maika Monroe, Brighid Fleming (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Adele (Kate Winslet) před časem opustil manžel a ona se z toho dosud nevzpamatovala. Místo toho, aby se starala o svého třináctiletého syna Henryho, pečuje on o ni. Rozpad manželství navíc prohloubil její uzavřenost, úzkostlivě se proto vyhýbá styku s okolím. Výjimkou jsou jen pravidelné výpravy pro zásoby do blízkého supermarketu. Při jedné z nich se seznámí s Frankem (Josh Brolin), který ji dost nesmlouvavě požádá o pomoc. Frank právě uprchl z vězení, během útěku se zranil, a proto hledá dočasnou skrýš, alespoň než se přežene první vlna pátrání. Vyděšená Adele ho vezme k sobě domů a snaží se mu ve všem vyhovět, jen aby jí nebo Henrymu něco neudělal. Postupně se ale odhaluje, že pod drsnou slupkou zločince se skrývá tragický příběh chlapa, který by neublížil ani mouše, kdyby ho k tomu nedonutily okolnosti, a Frank začne Adele postupně ukazovat i svou pravou tvář. A žena, která si podvědomě naplánovala, že zbytek života prožije v zoufalství, najednou pocítí záchvěv štěstí, naděje a lásky. Uvědomí si, že se má o koho opřít, byť je to zločinec na útěku. Otázkou je, zda jim to může vydržet déle než jeden prodloužený víkend na konci léta. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (387)
Nezvyknem si potrpieť na dramatických konverzačných drámach s citovým terorom a vykonštruovaným dejom, ktorý na druhý pohľad stavbou príbehu pripomína utorkový TVfilm s Rosamunde Pilcher na STV1. Táto dospelácka dráma ma však zaujala od prvej minúty a podvedome si udržala moju pozornosť až do samotného záveru. Nejde teraz o to, že som to mal prekuknuté od samého začiatku, scenár naozaj neohúri a v mnohom dávam za pravdu tým, čo v ňom videli prvoplánový kalkul, ktorého priorita bude útok na city. Ale v podstate je to len neobyčajne obyčajný príbeh zo života, ktorý keď sa natočí s citom a vášňou, a zahrá s empatiou a emóciou, tak vie vyznieť celkom prijateľne a uveriteľne. Na moju filmovú dušu to malo doslova balzamický efekt. 85%. ()
Velmi rozporuplný dojem. Ovšem spíš mám tendenci kritizovat, jelikož si myslím, že potenciál tam byl obrovský. Na můj vkus až příliš nereálné a zbytečně nudné. Někdy jsem ani nepochopil smysl některých scén či postav a tak pomalé tempo se podle mě pro tento snímek nehodilo a film prostě v žádném ohledu nevynikl, přestože mohl. Jinak mě to ale po celou dobu zajímalo, neotravovalo a nemůžu říct, že se mi to nelíbilo, což je vlastně divné, vzhledem k tomu, kolik věcí mi tam vadilo. Každopádně jsem čekal víc, to bezpochyby. ()
Kate Winslet je opravdu výborná herečka! Vážně postlesk jejímu výkonu. Jinak celkově příběh je skvěle zkomponován a diváka opravdu vtáhne do děje a nemůže se od toho vůbec odtrhnout. Je to napínavé, plné otázek, emocí, ale trochu předvídatelné. Jediné, co mě zklamalo byl konec. Klasický americký happy ending se mi tam vážně nehodí a kazí celý film. ()
S Reitmanem nemám zkušenost, ale prý se to vymyká všemu, co dosud natočil. Nevím proč jsem si myslel, že se jedná o romantické drama, ovšem tím pádem mě to vlastně docela zklamalo. Ono je tam tý romantiky více než dost, takže vlastně nechápu proč to dle IMDB do romantického žánru nezapadá, ale budiž. Osobně bych totiž řekl, že kdyby to drama nebylo, slušelo by to asi filmu více. Abych ale jen zbytečně neškatulkoval a věnoval se také samotnému filmu, tak musím pochválit Joshe Brolina a zejména pak Kate Winslet. Často říkám, že si u skvěle zahraných rolí nedokážu představit nikoho jiného, kdo by to zahrál lépe a mám stejný pocit i u Labor Day. Nenudil jsem se ani chvíli, snímek je totiž dobře natočen a má výborně vyvážené tempo a citlivě vybranou hudbu, která vyloženě svádí k emociálnímu závěru. K tomu pak sice samozřejmě dojde, avšak si stále nemůžu pomoct, ale ta zásadní scéna, kde se všechno posere sice děsně napíná, ale já jí prostě v tomhle filmu nechtěl. Achjo, asi budu beznadějný romantik...75%...[13.02.2014_Cinestar_Černý most] ()
Rámec tří čtyř dnů vysílá otazník, zda to milostné vzplanutí není trošku nereálné. Jason Reitman několikrát výrazně potěšil cynickým dramatem, jenže teď přispěchal s kouskem, který je čistokrevnou červenou knihovnou. Zdeptaná Kate Winslet zůstala jen se svým dospívajícím synem, trpí úzkostí, třesou se jí ruce, na nákupy chodí ve velkém, hlavně, aby se vyhnula běžným sociálním situacím. Sotva se stihne vzpamatovat a přes práh ji přejde odsouzený uprchlý vrah Josh Brolin. Brzy samozřejmě pochopíme, že urostlý Josh je dobrák od kosti, a že Kate si v jeho přítomnosti češe vlasy tak trochu jinak. Světec navíc přichází s párem šikovných rukou, který starý dům potřeboval, Kate zase ocení, že synkovi nahrazuje chybějící mužský vzor. Výsledkem je milé retro, u kterého se člověku hrnou myšlenky, že snad Reitman slíbil nějaké své milé, že natočí citlivé rodinné drama (asi jako když jeho kolegové jednou vyskočí ze zaběhlých mantinelů a natočí třeba film nejen pro své děti). Jinak si to nedokážu vysvětlit. Svůj staromilský kousek pojal smrtelně vážně, a ono to funguje. Herecky očekávaně velmi dobré, Reitman ctí smysl pro detail, nahořklý humor nechal tentokrát pro svou další látku a představil nám venkovskou „rodinu“ z konce osmdesátých let, která ten broskvový koláč už z hlavy nikdy nedostane!! ()
Galerie (134)
Zajímavosti (11)
- Na dverách izby visí plagát k filmu E.T. - Mimozemšťan (1982). (fefee)
- Režisér Jason Reitman púšťal hercom a štábu v rámci prípravy pre film rôzne snímky, ktoré považoval za dôležité. Medzi nimi boli aj Pri mne stoj! (1986), Čas zastaviť sa (1988), Strom života (2011), Lovcova noc (1955) a Žiar tela (1981). (Astonko)
- Natáčelo se od 13.6.2012 do 17.8.2012 ve státě Massachusetts. (Hal_Moore)
Reklama