Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Česká filmová komedie o kanadském žertíku, který mohl přijít hodně draho. Velmi pracovitý, ale také velmi naivní úředník pojišťovny Valentin Plavec se stává terčem nekonečných legrácek, vtípků a recesí svých kolegů Bejšovce a Voborníka. Poslední vydařený kousek se jim však poněkud vymkl z ruky. Připsali totiž k výhernímu číslu 8456 jedničku a namluvili Valentinovi, že vyhrál v loterii milion. Jelikož si však Valentin nemůže vyzvednout výhru okamžitě, vybere dvacet tisíc, což jsou veškeré úspory, které našetřil společně se svou snoubenkou Helenou a začne nakupovat na zálohu. Koupí auto, najme personál do vily. Jako čerstvý milionář je práci povýšen a dokonce se k němu začne hlásit i lakomý strýc Kudrna. Pravda však brzy vyjde najevo a když mu kolegové prozradí, že šlo jen o žert, všichni ho opustí, jen věrná Helena zůstane a dokonce pomůže nešťastnému snoubenci zrušit všechny zálohované a domluvené obchody. Když vyjde v novinách zpráva, že došlo k chybě a vítězný los má číslo 18456, rozhodne se Valentin oběma vykutáleným vtipálkům pomstít... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (121)

Biopler 

všechny recenze uživatele

"To je něco tak naivního... ale legrace by to byla." Legrace to teda fakt bola. Pešek a Marvan sú v svojich klasických polohách bezchybní. Nový ťahá celý film v ďalšej zo svojich typických rolí - tentokrát poisťovák. Sadlo mu to ako uliate. Poctivá komédia, ktorú som zhliadol hneď aj druhýkrát. Ak sa vám páčil film Eva tropí hlouposti, tak sa vám bude rovnako páčiť aj tento kus. Zamrazí však historka z nakrúcania. Odporúčam komentár užívateľa monolog. ()

Zloděj kol 

všechny recenze uživatele

Narozdíl od jiných filmů Oldřicha Nového jsem kvality Valentina Dobrotivého docenil relativně pozdě. Nenápadný úředník to v konkurenci s Kristiánem či roztomilým člověkem celkem logicky prohrává. Navíc ani Hana Vítová nemá vnitřní kouzlo, vnější půvab a přirozenost Adiny Mandlové či Nataši Gollové. Ovšem ve srovnání s Haasovým Mazlíčkem, kde je nepraktičnost hlavního hrdiny dotažena do důsledků, vytváří Oldřich Nový realistickou a sympatickou postavu. I když milionářské scény (auto, vila, zahradník, přízeň nadřízených) jsou místy křečovité, je to stále ON. Za nejlepší pokládám prvních 30 minut a potom některé špílce v příběhu - paní Dousková posílá kostým, Maruško, kam jsem dal ty zlaté hodinky, zvoňte dvakrát a silně. Ačkoliv se neutrální divákův vztah k hlavní dvojici postupně změní, mají v tomto filmu snad víc než, kde jinde, důležitou úlohu vedlejší postavy, které vytvářejí příhodný kolorit - Jaroslav Marvan (lepší než podobná role v Katakombách), Baldová, Pištěk, Průcha, Pešek, Fiala, Řepa. Na rozdíl od jiných komedií těch let se do sebe snaží absorbovat i jiné prvky. Nechce vychovávat, ale ukázat, co dokáží udělat žert a peníze. Nutno říct, že si s tím poradila velmi dobře. "Takže včerejší položku škrtám a k dnešnímu datu zaneseme chléb třicet haléřů." ()

Reklama

Véronique 

všechny recenze uživatele

Tady se nedá o ničem dlouze polemizovat. Film prostě slibuje kvalitní podívanou, které neubral ani čas, ani dnešní doba. Příběh o opravdovém přátelství, přetvářce a upřímnosti je totiž stále aktuální. A zapojí-li se do děje humor a vtip v podání těch nejlepších prvorepublikových hvězd (Nový, Marvan, Pešek, Baldová, Pištěk, Fiala aj) - zde ve zvlášť dobré formě, je o zábavu postaráno. Tento film patří mezi prvorepublikovou elitu, na kterou se vždy ráda podívám. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Válka pokračovala, nacisté nebrali ohled na nic a na nikoho a s příchodem obávaného Heydricha do Prahy se začala stahovat mračna i nad českou kulturou, dosud přežívající také díky určité benevolenci Heydrichova předchůdce, barona von Neuratha. Po osudovém atentátu na zastupujícího říšského protektora se perzekuce dotkla i mnohých osobností z řad české inteligence. Byla to zlá doba. Setkání Martina Friče s Oldřichem Novým nad scénářem jejich nového filmu lze proto do jisté míry chápat jako vstřícné gesto vyjadřující vzdor právě probíhajícím tragickým okamžikům, ať už jde o vypálení Lidic nebo zatčení herečky Anny Letenské. Nic z toho film naštěstí nezaznamenal, naopak přinesl do potemnělých českých biografů další vítaný příděl smíchu a humorného rozptýlení. Oldřich Nový v roli důvěřivého úředníka pyšnícího se precizním inventářem veškerých výdajů, i těch docela bezvýznamných, tak trochu alternoval svého předchůdce Aloise Nováka – s tím rozdílem, že tady Valentinovi otevírá možnost stát se, byť v poněkud skromnější a už ne tak okouzlující formě, znovu Kristianem, člověkem z jako by jiného světa, až rafinovaný podvod s loterijním losem. Důležité, co do významu, jsou víc než kde jinde všechny vedlejší figurky, vesměs groteskní exempláře lidské poťouchlosti, falše a přetvářky. V nanejvýš přiléhavém hereckém provedení Jaroslava Marvana, Ladislava Peška, Emana Fialy, Pištěka, Baldové, Šlemrové a dalších se navíc tito apoštolové oportunismu stávají autentickými, zcela přirozenými lidmi, kteří jednají, jak jim káže jejich chameleonská fasáda. Pro Hanu Vítovou, která mezitím vyzrála ve vynikající charakterní herečku, znamenal Fričův film vůbec první setkání s Oldřichem Novým před kamerou a nutno dodat, že jim to spolu ladí dokonale. Valentin a některé další paralelně vznikající snímky zosobňují takřka ocelovou výdrž českých filmařů v nejtěžším válečném období a už poněkolikáté tím potvrzují nepsanou skutečnost, že kvalitní humor vyvěrá v těch nejtragičtějších chvílích. P. S. Kde jinde narazíte na POŽURŽIL? ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Račte, vážený pane řediteli, sdělit veleváženému panu vrchnímu řediteli, aby co nejrozhodněji ráčil ujistit vysoce váženého pana prezidenta, aby ráčil být co nejlaskavěji úplně bez starostí.“ U podobného typu filmů někdy trvá, než se rozjedou, ale tenhle baví prakticky hned tepáním do úřednické hierarchie. A pak je to už o těch výborně napsaných a zahraných postavách, kdy postupně na scénu napochodují vzorný úředníček Nový (neustále zapisující veškeré výdaje), jeho kolegové-šprýmaři Pešek, Fiala („Tak si myslím Emane, že jsme to kapánek přehnali.“), přísný nadřízený Marvan („Dejte si ještě nohy na stůl!“), pro svou dceru boháče lovící panička Šlemrová či „starostliví“ příbuzní Pištěk, Baldová, jedna podařená role vedle druhé. Nechybí celá řada vtipných frků, pohodová atmosféra...i když ta je v jednu chvíli poměrně drsně zpřetrhána, až mi z toho bylo docela smutno. Dobrý konec to naštěstí spravil. Hodnotím solidními 4*. „Co je?“ - „No co to má být?! Máte jít k panu řediteli!“ - „Já?“ - „Račte být pan Plavec?“ - „No sem Plavec, to víte.“ - „Tak plavte!“ ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • Automobil, o který měl Valentin (Oldřich Nový) zájem, byl Aero 50 Dynamik. Malosériový, na zakázku vyráběný vůz ze slavné vysokomýtské Carrosserie Sodomka. Z původních asi 9 kusů vyrobených mezi lety 1939–1941 jsou k vidění už pouze dva, jeden v Kalifornii a druhý ve vysokomýtském Muzeu českého karosářství. (Saur.us)
  • Valentin Dobrotivý bydlel v Praze na Malé Straně poblíž Kampy, konkrétně v dnešní Všehrdově ulici v domě číslo 562/6. Když se na konci filmu potají přiblíží ke svému bytu a vidí, že se před domem vytvořilo hotové shromáždění, utíká opačným směrem (opět dnešní Všehrdovou ulicí) kolem kostela Jana Křtitele Na Prádle. Většina staveb v záběru, ve kterém se Valentin dívá ke vchodu svého domu (směrem k dnešní Vítězné ulici, tehdy Knirschova), stále stojí a pohled zůstal v podstatě nezměněn (Google mapy). Pohled na opačnou stranu, kudy Valentin utíkal (Google mapy), je dnes sice už trochu jiný – hlavně díky tehdy malému stromku, který na dvoře domu za kostelem od té doby značně zmohutněl – ale nejvýraznější dominanty, včetně zmíněného kostela jsou stále na svém místě a jasně rozpoznatelné. (Luxocculta)
  • Jedna scéna filmu je natočena v Roztokách u Prahy v hotelu Sakura z 20. let 20. století, který byl postaven v japanizujícím stylu. Jeho někdejší krásu a eleganci můžeme obdivovat už jen v tomto filmu, pozdějšími necitlivými zásahy byla stavba znehodnocena (byla zde nemocnice). (consuela1)

Reklama

Reklama