Kamera:
Frank PassinghamHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Ewan McGregor, Tilda Swinton, Christoph Waltz, Ron Perlman, David Bradley, Cate Blanchett, Finn Wolfhard, John Turturro, Tim Blake Nelson, Burn Gorman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Nádherný hudební film, ve kterém oscarový filmař Guillermo del Toro pomocí fázové animace znovu vypráví příběh slavné dřevěné postavičky. (Netflix)
Videa (6)
Recenze (217)
Vysněný projekt mistra osobitého řemesla konečně ožívá v čarokrásném svěžím pojetí jednoho z nejklasičtějších pohádkových příběhů a já jásám, jak geniálně del Torro látku pojal a jak procíteně nám ji dokázal naservírovat. Takhle se dělá animák pro celou rodinu. Dětsky hravý, pro ostřílenějšího diváka v jistých momentech i slušně temný. A tam, kde je to patřičné, hluboce dojímavý. Bude těžké sestavovat letošní top trojku, protože jsem už příliš nepočítal se situací, kdy těsně před koncem přiletí tak precizní dílko. [viděno na Netflixu 19.12.2022] ()
I přesto, že to bude možná pro někoho šok, tak jsem neviděl původní Disney pohádku ze 40. let. Jako samozřejmě vím o čem (přibližně) je a určitě si pamatuju, že jsem i četl knižní verzi, ale to už je nějakej 25 let zpátky. Nejblíž jsem měl k Pinocchiovi skrz filmy se Shrekem, což pro mě bylo ideální, jelikož jsem nové verze s čím srovnávat. V roce 2022 se nám tu totiž sešli rovnou tři verze filmů s Pinocchiem. No ale jelikož nekoukám na ruský filmy a Disney remake s Tomem Hanksem hodně pohořel, rozhodl jsem se sáhnout po té nejbezpečnější volbě, což byl Pinocchio Guilerma Del Tora. Samozřejmě jsem vybral správně. Tuhle pohádku převyprávěl Guilermo DelToro pomocí stop-motin animace, na kterém pracoval se svým týmem celých 15 let a na filmu je to sakra znát. Pokud film dokoukáte tak rozhodně doporučuju si na netflixu pustit i speciál Pinocchio – Poctivá filmařina, kde můžete nahlídnout do zákulisí jak se celý film připravoval, od kulis, postav, oblečení, kamer a dalších zajímavostí. Abych to neokecával, tak zpracování a vizuální pojetí je prostě dechberoucí. Stejně jako soundtrack. Jestli znáte Del Tora a jeho tvorbu, tak vám asi bude jasné, že tahle pohádka dostane trochu temnější tón, takže v tomhle filmu bude figurovat více dospěláčtějších témat jako válka, křesťanství, smrt, ztráta dítěte a další. Hodně se mi líbilo, že se příběh odehrával ve fašistické Itálii, kde chtějí němci využít nesmrtelného Pinochia jako ideálního vojáka do války. Sakra, když to takhle říkám, tak si nemyslim, že by tohle u Disneyho ve 40. letech prošlo. Z děje nějak moc prozrazovat nebudu, ale řeknu, že nejvíc na celém filmu mě fascinoval posmrtný život a rozmluvy se smrtí, kterou namluvila Tilda Swinton. Což je příhodný, protože mi přijde, že vždycky dostane takový role, kdy hraje nějakou mystickou postavu, která provází hlavní postavu, ať je to její Prastará z MCU nebo Gabriel z Constantina. Pokud bych měl mít nějaký výhrady k filmu, tak je to možná prvních 10 minut, kdy se objevil samotný Pinocchio, protože bejt Geppeto tak bych tu zasranou dřevěnou volovinu hned hodil do krbu. Samozřmě ale to byl účel a by postupem filmu sledujete, jak se Pinocchio přizpůsobuje a polidšťuje. 8,5/10 ()
Fašismus, válka, propaganda, křesťanství, ztráta, dospívání, smrt, problémy s otci... A přesto je to hlavně pro děcka. Vyspělé, stylové. Nejlepší verze klasiky. V první polovině. Není to však dotažené. Na to co vše se nakousne, se mnohé nechá v závěrečné třetině vyšumět. Každopádně zpracování a vizuální pojetí dechberoucí. ()
Terrible, terrible joy. Tak nějak jsem předpokládala, že to bude zaměřené na dospělého diváka. A ještě jsem nepočítala s tím, že i v téhle verzi se bude tolik zpívat. Asi mám ale hlavně problém s tím příběhem obecně. Pinocchio prostě není moc sympatická postava, respektive není to postava, kterou bych dokázala s nadšením dvě hodiny sledovat na její cestě. A truhlář taky ne. Ach otcové. Asi to vůbec nechápu. ()
Jestli se z tohohle filmu nestane klasika, tak už ničemu nerozumím. Guillermo del Toro udělal ze svého vysněného Pinocchia div ne druhý Faunův labyrint, takže je to sice stále pohádka, ale tak dospělá, jak jen to šlo. Z hlavního dřevěného hrdiny je vlastně takové roztomilé frankensteinovské monstrum, děj se posunul do mussolliniovské Itálie, přibyly postavy, příběhy, souvislosti... A naprosto odzbrojující mytická stvoření od lesních duchů přes víly života a smrti po tlející zajíce. Vypadá to nádherně a myslím, že nic na pohled krásnějšího dlouho neuvidím, ale hlavně to má srdce, dokáže to pobavit i dojmout jako máloco. Kromě del Torovy fantazie také zásluhou hudby Alexandra Desplata a hvězdné herecké sestavy. Vidět to tak v kině! ()
Galerie (24)
Photo © Netflix
Reklama