Kamera:
Frank PassinghamHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Ewan McGregor, Tilda Swinton, Christoph Waltz, Ron Perlman, David Bradley, Cate Blanchett, Finn Wolfhard, John Turturro, Tim Blake Nelson, Burn Gorman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Nádherný hudební film, ve kterém oscarový filmař Guillermo del Toro pomocí fázové animace znovu vypráví příběh slavné dřevěné postavičky. (Netflix)
Videa (6)
Recenze (217)
Pinocchio Guillerma del Tora je speciální podívanou. Obdivuhodná stop-motion animace, temnější pojetí známého pohádkového příběhu i práce s komplexními motivy, která zvládne překvapit i takové lidi, kteří na původní příběh Carla Collodiho nedají dopustit. V rámci práce s emocemi sice tento projekt del Tora v součtu nedokáže dostát svého potenciálu (i proto, že lehké poskakování v přístupu tomuto Pinocchiovi dvakrát neprospívá), přesto jde o silný zážitek, který dokazuje um vypravěčského talentu Guillerma del Tora…. ()
Krásný příklad toho, jak i k okoukané látce můžete přistoupit originálně a udělat z ní krásné, příjemné dílo, jehož každá scéna ve vás probouzí pocit, že poctivá filmařina stále žije. Tempo sice místy upadá a příběh je někdy až moc roztříštěný, na finálním dojmu se to ovšem podepisuje jen nepatrně. U Disneyho se můžou jít zahrabat, tohle jsou ty momenty, proč se na filmy díváme. ()
Příjemná pohádka s krásnou animací, jejíž největší slabina je v tom, že příběh je všem až moc dobře známý. Tohle je naštěstí ten správný způsob, jak udělat remake. Děj je v zásadě stejný, ale okořeněný novými tématy a písničkami. Je ale pravda, že ke konci se to už trochu táhne, což je jeden z důvodů, proč budu mít vždy raději starší verzi od Disneyho, která je navíc překvapivě temnější než verze Guillerma Del Tora. 7/10. ()
Ukňourané, ukřičené, utahané a uřvané, exaltované, vyděračské a polopatické, bez přirozeného humoru (samolibé intelektuální narážky, např. na Schopenhauera, filmové odkazy, např. na Frankensteina ad., sem nepočítám) a nadhledu ve vypjatých situacích, čili permanentně trapné k ošívání se všude tam, kde by to mělo být přirozeně dojemné. Znovu se mi potvrzuje, že del Toro prostě neumí pracovat s emocemi sofistikovaněji než ode zdi ke zdi, postavy si musí explicitně říkat tatínku miluji tě, nebo nenávidím tě synu a už nejsi můj syn, a že neumí pracovat s temnotou, strachem ani zlem, stejně jako s láskou nebo přátelstvím lépe než plakátově a ilustrativně, v plochých frázích doprovozených uslzenými obrázky, a že je to evidentně jeho nezpracované téma - že se sám k emocím prostě nedostane jinak než zprostředkovaně přes dutá a nabubřelá klišé. Ostatně už to, že zlo si ztělesňuje prostřednictvím do frází vyluhovaného nacismu, je hodně zastydlé a nefungovalo to už ve Faunově labyrintu před řadou let. *** S dospělými i dětmi se mi víckrát potvrdilo, že mnohem lépe - až do morku kostí letos sahal do emocí a jejich zdrojů Kocour v botách - velice přesvědčivý strach ze smrti nebo strach o blízké přátele a učení se, jak se kvůli druhým a pro ně stávat lepším a ze sólistů se stávat spojenci - přesně to, co del Toro v Pinochiovi vůbec nezvládl), a mnohem lepší a pro děti (desetiletý kluk) přijatelnější byla i Mathilda Roalda Dahla, a to je co říct. Tohle jsme strhali sborově. (S O., Lí, Radimem a kluky na B12). *~ ()
Krásný stop-motion animák, který si získá srdíčko každého milovníka pohádek. Je tam pár momentů, u kterých jsem si nebyl jistý, jestli měly být tak jak byly (jako například celá ta pasáž s Velrybou), ale i přesto to pěkně funguje a je to v daném případě potřeba. Film taky zvládá dobře výstavbu momentů a postav, jako by vše bylo potřeba, a právě proto jsem i některé nesrovnalosti schopen přehlídnout. Osobně jsem jako malý kluk viděl původního Pinocchia a tenhle je v mnohém velmi originálním dílem, který pro mě už teď poráží všechny ostatní adaptace, které jsem neviděl. Vypíchnout se musí i krásný hudební doprovod a muzikálové pasáže, které jsem s radostí sledoval. Finále krásně emotivní a myšlenka oné nesmrtelnosti a její nevýhody na mě fungovala vždy a vždy bude. Dost možná animák roku. 9/10 ()
Galerie (24)
Photo © Netflix
Zajímavosti (14)
- Film obsahuje počas titulkov ešte jednu scénu navyše. (Arsenal83)
- Guillermo Del Toro sám vidí paralely najmä s Faunov labyrint (2006), keď hovorí o motíve neposlušnosti ako cnosti. To je vlastne v protiklade s tradičným príbehom Pinocchia, kde ide o to, že ak budeš poslúchať, staneš sa skutočným dieťaťom. (Biopler)
- Pri scéne, kde sa postava Svrčka (Ewan McGregor) zabýva v strome borovice, z ktorej neskôr Geppetto vytvorí Pinocchia, si zavesí na stenu portrét - fotografiu nemeckého filozofa Arthura Schopenhauera. (plevel22)
Reklama