Kamera:
Frank PassinghamHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Ewan McGregor, Tilda Swinton, Christoph Waltz, Ron Perlman, David Bradley, Cate Blanchett, Finn Wolfhard, John Turturro, Tim Blake Nelson, Burn Gorman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Nádherný hudební film, ve kterém oscarový filmař Guillermo del Toro pomocí fázové animace znovu vypráví příběh slavné dřevěné postavičky. (Netflix)
Videa (6)
Recenze (217)
Posledné tri minúty za 5*. Čosi tak realistické a smutné a pritom "obyčajné" (a istým spôsobom nádherné) sa nevidí často. Žiaľ, pred "tým" sa nachádza hodina päťdesiat a tá už až taká úžasná nie je. Jasné, vizuálne je to krása a niektoré nápady fajn (to by ani nebol Guillermo, aby si neodpustil Lovecrafta). Ale scenár ma strašne nudil svojou predvídateľnosťou. Je „sympatické“, že je to v rámci možností temné, takže sa tu umiera a odohrávajú sa tragédie, avšak inak ma jednotlivé epizódy, ktoré Pinokio zažíva, nebavili. Najmä v prvej polovici je to prekvapivo v podstate muzikál, ale jednotlivé vystúpenia ma nudili, takže ma potešilo, že v druhej už temer úplne absentovali. ()
Zrovna nedávno jsem viděl verzi Pinocchia od Disney a zamýšlel se nad tím, zdali by takový příběh šel natočit jinak, než-li pohledem dětských očí. Nešel, ale když se toho chopí Guillermo del Toro, pro nějž je to životní projekt, může se jednat o jeden z nejhezčích filmových zážitků jak pro dítě, tak pro dospělého. Točí se tu témata jako alkoholismus, fašismus, smutek a deprese a přese všechno se na film budete koukat s něhou a nadšením. Nádherný, animačně neobvyklý a originální zážitek a přesně to, co o tomto filmu sám Guillermo del Toro řekl - poctivý kus filmařiny. ()
Nádhera. Úchvatná animace, poctivá atmosféra fašistické Itálie, krásné písničky a samotný příběh je starý dobrý doják. Je vidět, že tenhle film je del Torův srdcový projekt, protože to srdce v něm opravdu cítit a vidět je. Jeden z nejlepších letošních filmových zážitků, který je sice kouzelný, zábavný a veselý a tak všechno, ale je o zatraceně vážných tématech - smrt, fašismus, smutek, náboženská víra... ale pracuje s tím vším opravdu nádherně a emoce fungují přesně tak, jak mají. Prostě nádherná filmařina, na kterou dlouho nezapomenete. 85 %. ()
Ukňourané, ukřičené, utahané a uřvané, exaltované, vyděračské a polopatické, bez přirozeného humoru (samolibé intelektuální narážky, např. na Schopenhauera, filmové odkazy, např. na Frankensteina ad., sem nepočítám) a nadhledu ve vypjatých situacích, čili permanentně trapné k ošívání se všude tam, kde by to mělo být přirozeně dojemné. Znovu se mi potvrzuje, že del Toro prostě neumí pracovat s emocemi sofistikovaněji než ode zdi ke zdi, postavy si musí explicitně říkat tatínku miluji tě, nebo nenávidím tě synu a už nejsi můj syn, a že neumí pracovat s temnotou, strachem ani zlem, stejně jako s láskou nebo přátelstvím lépe než plakátově a ilustrativně, v plochých frázích doprovozených uslzenými obrázky, a že je to evidentně jeho nezpracované téma - že se sám k emocím prostě nedostane jinak než zprostředkovaně přes dutá a nabubřelá klišé. Ostatně už to, že zlo si ztělesňuje prostřednictvím do frází vyluhovaného nacismu, je hodně zastydlé a nefungovalo to už ve Faunově labyrintu před řadou let. *** S dospělými i dětmi se mi víckrát potvrdilo, že mnohem lépe - až do morku kostí letos sahal do emocí a jejich zdrojů Kocour v botách - velice přesvědčivý strach ze smrti nebo strach o blízké přátele a učení se, jak se kvůli druhým a pro ně stávat lepším a ze sólistů se stávat spojenci - přesně to, co del Toro v Pinochiovi vůbec nezvládl), a mnohem lepší a pro děti (desetiletý kluk) přijatelnější byla i Mathilda Roalda Dahla, a to je co říct. Tohle jsme strhali sborově. (S O., Lí, Radimem a kluky na B12). *~ ()
Takhle vypadá film, který je dělaný od srdce a ne jen pro peníze. Guillermo del Toro dostal možnost odvyprávět slavný příběh, a chopil se toho svou jedinečnou vizí a stylizací. Samotný film není na první pohled "líbivý a krásný" jako jiné animáky, ale o to více je z něho cítit autorství, vize a srdce. Osobně se mi vizuální stránka moc líbila a sedla mi k této temnější a realističtější verzi. Hodně kvituji, že se del Toro rozhodl pro dospělejší přístup a reálné zasazení příběhu do skutečného světa. O to více fungují konkrétní scény a jisté myšlenky, jenž nám del Toro předkládá. O tom jak důležité si vážit života, přijmout ztrátu, dělat nesobecké činy, nebo pochopit, že jsou věci, které ve svém životě nemůžeme nikdy změnit atd. Film má parádní tempo, jednotlivé scény na sebe navazují moc hezky, a nikdy jsem neměl pocit, že bych se nudil. Hodně moc se mi líbil silný začátek, který je dojemný a působivý. Pinocchio Guillerma del Tora je nádherný film, který mohu jen doporučit a navíc má nádhernou hudbu. ()
Galerie (24)
Photo © Netflix
Zajímavosti (14)
- Pri scéne, kde sa postava Svrčka (Ewan McGregor) zabýva v strome borovice, z ktorej neskôr Geppetto vytvorí Pinocchia, si zavesí na stenu portrét - fotografiu nemeckého filozofa Arthura Schopenhauera. (plevel22)
- Spolurežisérom snímky je Mark Gustafson, ktorý sa vyslovene špecializoval na animáciu. (Biopler)
- Jedná se o vysněný projekt režiséra Guillerma del Tora. (3T)
Reklama