Obsahy(1)
Do prázdné hospody přijdou dva hosté - nájemní vrazi, aby něco snědli a počkali na svou oběť. (5150)
Recenze (29)
K filmům Andreje Tarkovského chovám posvátnou úctu, tudíž jsem vělmi rád, že jsem mohl vidět jeho studentský film a de facto prvotinu. A jak už to u takových snímků bývá, tak i tento má své mouchy (zvuk, maska černocha...), ale i klady (na svou dobu opravdu velmi povedené a nevšední dialogy, kamera), a tak bych měl dát neutrální (lepší)trojkové hodnocení, ale jak už jsem naznačil, tak jsem ovlivněn osobou režiséra, takže tu hvězdu navíc dám. ()
Slušná prvotina. Atmosféra se dá krájet, herecké výkony jsou fajn vzhledem k tomu, že tvůrci hrají i hlavní role. Nejde o nic profesionálního, technické zpracování je poplatné době, film se snaží stát nohama na zemi, klást důraz na poctivé vyprávění obrazem, dobře nasvíceno. Již zde jsou vidět náznaky budoucí profilace a směřování Andreje. Celkově mě těch 20 minut bavilo a popravdě - i Tarkovskij musel nějak začínat. ()
Dvacetiminutová studentská prvotina Andreje Tarkovského podle povídky Ernesta Chemengujeja (omlouvám se, ale fascinuje mne přepis anglických jmen do azbuky :) Filosofující příběh jedné nájemné vraždy, popsaný z pohledu vrahů, ústí do filosofické metafory o rezignaci a odevzdání se. Přestože je to v podstatě domácí úkol, je to velmi kvalitní věc, zejména scénářově a občas zajímavou kamerou (holt student kamery si v uričtých věcech dovolí větší šílenosti než rutinovaný kameraman, který už má zaběhnuté určité postupy a klišé, takže scéna, kdy jeden z vrahů zaleze do "střílny" je natočená zajímavě úchylným způsobem). Naopak chybí kvalitní zvuk a výprava, ale když uvážíte okolnosti vzniku, nejsou ani tyto části špatné. Spojistost s Tarkovského pozdějšími díly jsem tu nenalezl, ale přece jenom toho ještě nemám nakoukaného tolik - takže je to pro mne jen zajímavý film. A, ač nerad srovnávám, zde si jednu komparaci neodpustím - strašně mi to připomínalo moji milovanou Pulp Fiction, zvlášť v první půlce, a to nejen tématem, rasistickým tlacháním, zevšedňováním násilí a výstavbou děje; některé repliky mají i vysloveně tarantinovský styl psaní dialogů. - Co vám udělal ten Andersson, že ho chcete zabít? - Nic, nikdy jsme ho neviděli. - Tak proč ho chcete zabít? - Naši přátelé nás pěkně poprosili. ()
Krátky film podľa poviedky Ernesta Hamingwaya, ktorý bol prvým filmom ruského VGIK- u, ktorého námet bol inšpirovaný zahraničnou literatúrou a nie Ruskou. Film je pomalý, dýcha z neho ponurá atmosféra, ktorá sa sústreďuje na úzke miestnosti. Tak má bar a hotelová izba možnosť vyniknúť podstatne stiesnenejšie, než tomu skutočne je a umocňuje tým ten drsný, ponurý feeling, ktorý dodáva filmu na zaujímavosti aj keď sa tam vlastne nič nedeje. ()
Celkem dobrá detektivka v americkém stylu, ani mě nepřišlo, že se dívám na ruský film. Škoda, že Tarkovskij v žánru nepokračoval a nenatočil i nějaký celovečerní film, pokud by udržel nastavenou laťku, určitě by se některým žánrovým filmům vyrovnal. Co se týče zde zmíněné podobnosti s kultovním Pulp Fiction, myslím si, že je spíše vzdálená - sehranost hlavní dvojice padouchů mě sice připomněla Travoltu a Jacksona, jinak se opravdu sahá spíše ke kořenům americké drsné školy. ()
Galerie (1)
Photo © Moskauer Filmhochschule (VGIK)
Reklama