Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bart Cordell se vrací do Francie převzít impérium svého otce, který zahynul při letecké katastrofě. Je však obviněn z pašování drog a začíná tušit, že otcova nehoda i jeho obvinění jsou součástí rafinovaného spiknutí. (oficiální text distributora)

Videa (1)

TV spot

Recenze (86)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Kdo má rád Belmonda v obleku tak tady si teda pošmákne. Kdo má rád typický Belmondův humor, který se objevuje i v těch nejdrsnějších kriminálkách, tak ať si radši jde zašukat, protože tady po něm není ani stopy. Na bebela velmi netradiční snímek . Není tak přimočarý, patří mezi ty složětijší a hlavně závážnější. Belmondo během filmu postupně odkrývá celkem slušnou prasárnu, která zde má název "ocelářský obchody". Film nepatří do kategorie ultranapínavé, přesto v pohodě a bez nudy budete netrpělivě očekávat konec. Trošku mě slušně řečeno sraly ty dějové odbočky ze začátku, kdy jsem ještě nebyl v ději, ale pak se to naštěstí ustálilo. Následníka tedy následují čtyři hvězdičky . ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Ľavicovo cítiaci dedič priemyselného impéria odkrýva plán megakorporácie, ktorej konatelia sú blízki tretej ríši i súčasnému neofašizmu. Hravo experimentálny mix náhlych prestrihov, akčných scén, podivne komediálnych vložiek a politického thrilleru. Plus práve za netradičnú formu a nervne odsýpajúci dej preložený náhlymi vpádmi spomienok, či nečakane od veci scénami. "Následník" patrí do kategórie politických krimi filmov, v 70. a 80. rokov veľmi často nakrúcaných Talianmi aj Francúzmi, v ktorých frustrovaní parížski rebelanti zo 68. roku a talianski "červení" umelci odhaľovali za pomoci režisérov temné spoločenské pozadia vládnucich a dominantne podnikateľských kruhov. Vďaka komunisticko-maoisticko-marxovskej ideovej základni tvorcov týchto filmov, boli mnohé z nich uvádzané aj v česko-slovenskej socialistickej kino distribúcii. ()

Reklama

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Smutný pokus o to vymanit se sobě samému, vlastnímu hlasu, vlastní tváři – i onomu předurčení stanout někde na okraji nebo v samém středu. Proč jen jej, tedy tu neoslyšitelnou výzvu, obestřela ta mdlá a vytrvalá navyklost, ta dávkovaná abeceda prvních slov a začala – jak příliš úspěšně – ji polykat? Belmondo vládne zrezivělému universu imitativního stříbrného plátna, ale vládne jen tím nejubožejším, kostýmem sebe sama. Ani dotek hrůzy, ani poryv pohybu, ani zaznění hlasu a ani ten nejprostší a nejplodnější výron té nejhlubší a nejosamělejší tmy tam někde na dně nás… ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Zvláštní, že všichni považují tento film za netradiční pro Belmonda. A přitom v jeho filmografii komedie a komediálně laděné kriminálky jsou ve značném oslabení právě proti dramatům. Belmondo určitě natočil lepší filmy, námět je zajímavý, herecké výkony tradičně velmi dobré. Ale ten filištín, který celý snímek zdegradoval ve střižně, by zasloužil vypráskat vrbovým proutkem na holou. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Budu Vám říkat Lízo a Vy mě Barte !!" ;) Tuhle hlášku jsem si prostě nemohl odpustit, ačkoliv ve velmi netypické "belmondovce" nehraje žádnou podstatnou roli a bez asociace se Simpsonovými vlastně není ani vtipná !! ;) Ostatně hlášky či rošťácky vtipné situace, na jaké jsme ve spojení s Jean-Paulem Belmondem většinou zvyklí, nečekejte, čekali byste totiž marně !! Následník je velmi vážně míněný snímek s opravdu temnou až konspirační atmosférou, když pomineme neustálé špičkování mezi Belmondovým arogantním dědicem Bartem Cordellem a jeho oddaným přítelem Davidem Loweinsteinem v podání Charlese Dennera, a hlavním hrdinou, jemuž smysl pro čest a právo byly vším, byť nepamatuji Belmonda v nesympatičtější roli, mezi jehož největší klady patří mimo plejády velkých charakterních hereckých jmen, vedle dvou již zmiňovaných třeba Jeana Rocheforta, i opravdu nadstandardně řemeslně odvedená práce režiséra Philippa Labroa i kameramana Jeana Penzera, přičemž právě jejich pohrávání si se symbolikou či smysl a cit pro každičký detail mě moc bavil. Zato díky šílenému střihu se spoustou rádoby flashbacků se nepozorný divák může v příběhu velmi snadno ztratit !! Finále mě překvapilo, ačkoliv pocit, že odkrývání staré pravdy s sebou vždy musí nést fatální následky, se tiše táhne celým filmem jako stín.. [ Dabing 3/10 ] Máme tu dvě velmi rozporuplné dabingové verze, jednak tu z dílny Tvůrčí skupiny Josefa Petráska s Jiřím Krampolem v hlavní roli a pak verzi České televize, kde Krampola nahradil David Novotný, jehož barva hlasu se sice velmi blíží mladému Belmondovi, leč jeden se neubrání nostalgickému stesku po Belmondově dvorním dabérovi Jiřím Krampolovi, který mi prostě k Belmondovi dokonale sedí, bohužel jen v těch komediálních rolích. Krampol prostě právě ty dramatické či vážně míněné pasáže nezvládá, díky jeho chrapotu mu místy jen těžko rozumíte a co do dikce je tragický, on samozřejmě nikdy nebyl velkým hercem.. A tak originální znění vypadá jako jediná možná volba. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (2)

  • Philippe Labro byl také autorem scénáře, v němž zužitkoval svou novinářskou praxi, v níž se seznámil s korupcí prorůstající politiku i podnikatelské kruhy. (argenson)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Paríži a francúzskej obci Hayange. (dyfur)

Reklama

Reklama