Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 1
Drama / Životopisný / Sportovní / Akční
USA / Francie, 2019, 152 min

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (CinemArt)

(více)

Videa (21)

Trailer 1

Recenze (1 053)

Satan 

všechny recenze uživatele

Nemůžu se ubránit pocitu, že každý podzim odteď budeme mít uhlazené retro pro masy. Styčných bodů Le Mans s Bohemian Rhapsody je totiž docela dost - uhlazené retro s vhodně doplněnými digitálními triky, životopisný příběh dle skutečné události, poměrně velkorysý rozpočet a finální tah na branku. Je to přesně tak krotké, návodné a uhlazené jako Bohemian Rhapsody, ale přesto Baleovi i Damonovi budete fandit a tu chlapskou jízdu řvoucích motorů si řádně užijete, protože je to prostě poctivě natočené. Jen jsem měl problém s dodatkem, protože posledních 15 minut šlo shrnout pár větami v závěrečných titulcích. I tak ovšem spokojenost. [Přesná stopáž: 153 min] ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Nikdy som nebol magor do áut, beriem ich úplne normálne ako prostriedok , ktorý ma odvezie z bodu A do bodu B. Nepadám do bezvedomia pri pohľade na nablýskané a rýchle autá, ale film, ktorý nielen o autách natočí J. Mangold si určite nenechajte ujsť. Na Mangoldove Walk the line nedám dopustiť a veril som, že do podobných kvalít by mohol dotiahnuť aj tento film. Dvojica Damon-Bale si výborne sadla, Bale ťaží o čosi viac zo svojej nepredvídateľnej povahy, ale Damon šľape takmer rovnako bravúrne tesne za ním. Film má aj 2 a pol hodiny o čom rozprávať a Mangold to dáva v prepychovej kvalite. Závody majú iskru a na svoje si prídu nielen automaniaci ale aj tí , ktorí hľadajú niečo viac. Nepoznal som históriu Fordu ani Ferrari, ale teraz som o niečo múdrejší. Teším sa na uhd disk v plnej kvalite. 80%. ()

Reklama

nunka 

všechny recenze uživatele

Pekne sfilmovaná dráma Ford versus Ferrari. Ťažké americké autá versus talianske športové a nekompromisný súboj dvoch značiek, vynaliezavých konštruktérov a celého športového tímu ponúka film Le Mans ´66. Na čele s výborným Mattom Damonom a Christianom Baleom. Scenáristicky boli všetky postavy dostatočne prepracované, hlavná dejová línia plynie priamočiaro a záverečné minúty ponúkajú tie najdramatickejšie momenty. Závody boli napínavé, preniesli správnu dávku adrenalínu, obáv a emočné pnutie. Ten film je dobrá jazda s pedálom na podlahe, v maximálnom výkone, vyhovujúcom tempe a príjemnou hereckou posádkou. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Můj postoj k motorizovaným prostředkům individuální přepravy je veskrze praktický. Je to skvělá věc, aby se člověk vyhnul přepravě masové, tedy nemusel k pásu, na nákupy a výlety jezdit frustrující sockou, narvanou smradlavými a chrchlajícími bližními, ventilujícími si tam nahlas své mindráky, permanentní nasranost z životních mizérií, větry či akutní alkoholismus, potichu pak masturbační parafilie nebo kleptomanii. A přesně tady to končí. Jediné požadavky, které na vehikl mám, jsou, aby mě rychlostí nepřekračující 29,9 kilometrů v hodině nad povolený limit (mám svůj řidičák vcelku rád a do socky už zpět fuckt nikdy nechci) přepravilo z bodu A do bodu B, nechcíplo při tom, nefučelo na mě, nebolela mě po jízdě ani prdel, ani v zádech a aby tomu moc neškvrčely repráky při Born to raise hell od Motorů, ohuleném na maximum. Zásadně tedy pohrdám moderním pojetím automobilu jakožto prostředku pro prodlužování čuráků, vždyť stejného efektu, a daleko laciněji, lze bez problému dosáhnou koupí zaručeného emailového receptu „8 inches in 5 days“, za pouhých 50 dolarů odborně doporučujícím denně se za něj dvě hodiny tahat, pro demonstraci snobské pičidity podle vzoru - čím víc cigošovi projde elpíček, tím má na krku tlustší zlatý řetěz, nebo jako eliminátoru vrozených malformací, laloků a ovarových krků – je vědecky dokázáno, že některé mechanické hračky výrazně přispívají k sexuální vzrušivosti některých žen a jejich ochotě k následnému styku bez ohledu na vizáž milovníka, přičemž statisticky nejoslnivějších úspěchů údajně nedosahuje čtyřrychlostní big black dominátor (necelé 2000 Kč), nýbrž sedmirychlostní Bugatti Veyron 8.0, W16 (necelé půl miliardy). A pokud jen rádi jezdíte fuckt rychle, úplně stačí, a opět zcela zdarma, nasednout na současnou hlavní figurantku a v intimní chvíli jí pošeptat do ucha, že má skoro stejně dobré kozy jako vaše sekretářka. 3G akcelerační odstředivost zaručena, z nuly na stovce jste za sekundu, a navíc vám žádný urputně pomáhající a chránící orgán neprocvikne i očkovací průkaz. Vším tím grafomanským blábolením jsem chtěl v podstatě říct to, že tento film odsejpá, i když nejste zrovna frotér italských pastelových plecháren nebo úchylný kompulzivní leštil umaštěných nástrčkových klíčů. Pokud se totiž sem tam podaří dát dohromady kulantního režiséra, gramotného scénáristu, solidního dramaturga, opravdu skvěle předstírající kašpary (kupodivu tentokrát ani jindy ochrnutého Démona nevyjímaje) a trochu peněž od Toyoty, může z toho být kýčovitě chytlavá hn, hnn, hnnnnn telenovelka, zobrazující rádoby významný pseudookamžik historie výrobce hnusných aut a vynálezce nejodpornějších forem ždímání lidských zdrojů a nejkrystaličtějšícho zmrdství korporátního kapitalismu v dějinách. Telenovelka, kterou si asi Ford za rámeček zrovna nedá, protože paradoxně pravdivě ukazuje Jindřicha Druhého jako slizkého pokryteckého kokota a jeho top nenažera v naprosto reálných barvách etalonu bezskrupulózní podlé kundy. Prostě jedny z těch mála pohyblivých obrázků, jejichž dvou a půl hodinová stopáž uteče snad rychleji než olej z prasklého gufera u Mondea a u kterých s přiblblým úsměvem rádi přehlédnete všechny ty lacině prvoplánové panenky s porcelánovými hlavami, troubící jeleny i zubokazné a rektobolné načančávání fucktů. A po skončení máte neodolatelnou chuť nasoukat se s nejlepším kámošem do montérek od kolomazi, prohodit motor ze sekačky ve vaší spojlery vytuněné Fábii za nějaký ten vidlicový dvanáctiválec, co žere víc než kolesové rypadlo, a oroštovat to krutě přes 7000 otáček po Déjedniččce, načež se s velkou pompou zabít nárazem do stojícího kamionu v dnes snad již permanentním patentovaném špuntu ŘSD u Velkého Meziříčí. () (méně) (více)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

150minutová reklama na závodní auta a donedávna chlapský svět, ve kterým nemají poserové co mají lehkou pravou nohu co dělat. Přestože se lidští herci snaží, hvězdy filmu tentokráte vidím někde trošku jinde. Nejraději bych šel do banky, tam si půjčil pořádný balík a z Ameriky bych si nechal poslat pořádnou káru. 85% ()

Galerie (60)

Zajímavosti (51)

  • Ford v roce 1966 postavil na start 13 vozů GT40, aby „bylo zajištěno“, že alespoň jedna posádka zvítězí. Už pouhou jednu hodinu od startu závodu obsadili vozy GT40 první tři příčky. (l3ricktop)
  • Pro celou Evropskou unii a i některé další státy nebyla schválena práva na používání originálního názvu filmu Ford v Ferrari. Název odpovídající charakteru filmu nejprve český distributor změnil na „Na plný plyn“, aby se na základě tlaku fanoušků posléze přiklonil k druhému alternativnímu názvu Le Mans '66. Distributor mimořádně k fanouškům vyslal i oficiální vysvětlení, aby se vyjádřil k poměrně vášnivé diskuzi pod českými trailery. Informace o souboji mezi automobilkami Ford a Ferrari se objevuje ve sloganu filmu, kde ji z právního hlediska smí distributor použít. (TotalFilm.cz)
  • Ken Miles (Christian Bale) se ve skutečnosti účastnil dvou závodů 24h Le Mans s Fordem GT40 Mk II. V prvním závodě odstoupil kvůli poruše převodovky. Ve filmu ale tento závod poslouchá z rádia. (DBlitz)

Související novinky

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

08.04.2023

Včera bylo během úvodního ceremoniálu Star Wars Celebration oznámeno, že režisér Logana či Ford vs. Ferrari James Mangold natočí vlastní Star Wars. Snímek s názvem Dawn of the Jedi bude vyprávět o… (více)

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

04.01.2022

O chystaný závodní film s Bradem Pittem (Tenkrát v Hollywoodu) v hlavní roli a Josephem Kosinskim (Top Gun: Maverick) za kamerou se v Hollywoodu svedla obří bitva, takřka všechna velká studia a… (více)

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

05.12.2021

Blíží se nám další velký závodní film a tentokrát si v něm hlavní roli zahraje Brad Pitt (Tenkrát v Hollywoodu). Jakmile se navíc slovo o projektu dostalo ven, strhla se o něj velká aukční bitva mezi… (více)

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

21.06.2020

Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj) chystá biografii slavného zakladatele automobilky Ferrari Enza Ferrariho už dobré dvě dekády. Nyní se ale zdá, že by se konečně mohlo brzy začít točit. O… (více)

Reklama

Reklama