Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sedmnáctiletá Angelika je proti své vůli provdána za bohatého toulouského hraběte Joffreye de Peyrac, který je nejen o dvanáct let starší než ona, ale má také pověst čaroděje. Svým šarmem a inteligencí si brzy získá Angeličino srdce a zdá se, že jejich šťastný život nemůže nic ohrozit. Jednoho dne je ale Peyrac uvržen do Bastily a upálen na hranici za údajné čarodějnictví. Angelika se uchýlí s dětmi na Dvůr zázraků a s pomocí banditů plánuje pomstu všem, kteří změnili její pohádku ve zlý sen. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (190)

Prochy38 

všechny recenze uživatele

Evidentně jdu zase trochu proti davu. Takže asi takto. Jediná chyba tohoto filmu je, že ho všichni srovnávají s původní sérií, která upřímně umělecky také nějak zvláště nevyčnívala, hm? Romantické historické drama s nezdolnou hlavní hrdinkou, která otevře náruč snad každému, jen aby získala to, na čem jí záleží. Ok... Možná někomu původní představitelka Angeliky přišla rajcovnější, ale mě teda více oslovila nádherná N. Arnezeder. O Joffreyovi se to samé nedá říct, ale i tak byl i díky J. Šťastému G. Lanvin sympatickým nástupcem. Chyba toho vysokého věku. Děj hodně jednodušší, za to kostýmy nádherné. je to svižné, celkem akční a hlavně si to na nic nehraje. Když jsem zde pročítal ty komentáře, přemýšlím, kdo v tom viděl porno. Skrze jednu odvážnější postelovou scénu? Pusťte si Nymfomanku a pak mluvte o pornu ve filmu... Já byl spokojen, asi i díky nízkému očekávání díky zdejší většině. Jen se obávám, že skrze neúspěch na všech frontách se pokračování hned tak nedočkáme, a to asi myslím, že by byla škoda... ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tvůrci si nezaslouží, aby byli hozeni do Seiny, ačkoliv se jedná o ambiciozně pojatý přehmat ve francouzské kinematografii s cílem oprostit se od kýčovitosti původní Angeliky. Srovnávat či nesrovnávat novou verzi s klasikou? Srovnání se stejně film nevyhne. Rozhodně ne, pokud jde o nové herecké obsazení dvou stěžejních rolí. Nora Arnezeder & Gérard Lanvin jsou dost možná nejhorším milostným párem na filmovém plátně za poslední pětiletku. Jestli se vám vybaví původní herecká dvojice, tak si možná uvědomíte, že k sobě ladila ještě dříve, než se vzájemně sblížila a to měla na to víc pokusů, tedy filmů, než jen tenhle jeden, který žádného následovníka s velkou pravděpodobností mít nebude, ačkoliv regulerně končí jako první část. Angelika a Joffreye de Peyrac v nové verzi k sobě marně hledají cestu, a když ji k sobě zdánlivě najdou v podobě obejmutí či polibku, působí to jako nechtěná parodie. Chemie je mezi nimi mizivá. Erotická scéna jejich divného milostného splynutí má navodit pocit, že ti dva k sobě patří od nepaměti, ale tak lacině povrchně nelze pojmout vztah dvou proslulých postav stříbrného plátna. Z filmu vyvstane nejednou pocit, že ho natočili dva různí režiséři. Jeden není příliš technicky zdatný a akční scény vypadají nablble i průměrně a někdy až nepodařeně, a aby tak nevypadaly, tak se hodí do zpomaleného záběru a vypadá to ještě hůř. Ten druhý je chvílemi zdatným vypravěčem, který místy umí vytvořit pěkný kompoziční záběr pro široké plátno. Skutečnost je však taková, že klasiku dostal do rukou režijní veterán Ariel Zeitoun, který navíc není francouzského původu. To kdyby si někdo stěžoval a ohrazoval se, že tunisan przní pověstný francouzský film, který měl něco do sebe a ubírá mu na poetice. Tahle verze je skutečně zbavena veškerého poetického balastu. Přiznám se, že styl původní předlohy jsem tady nepostrádal. Kromě toho, je tady dán v rozumné míře prostor politikaření, a s ním spojené intriky na královském dvořem z nichž je obviněn, a nejen z nich, samotný hrabě Peyrac, který končí uvězněný v nechvalně známé Bastille. Zpět k hercům. Je to opravdový castingový přehmat vidět hrát Noru Arnezeder Angeliku a Gérarda Lanvina de Peyraca, ale k dobru jim nutno připočíst, že se nesnažili původní herce nijak napodobovat. Mnohem lepší jsou scény, ve kterých Arnezeder nemusí být za krásku, za kterou je svým okolím neustále považována. Ve scénách, kdy se ostříhá a přebarví vlasy na tmavo, získá její herecký projev na určité věrohodnosti. Opravdu nelze srovnávat její zvláštně agresivní sexappeal s půvabem Michele Mercier, která byla pro roli Angeliky stvořena. Lanvin působil v roli pajdavého a zjizveného hraběte až moc chlípně a chyběla mu Hosseinova důstojnost i nenapodobitelný nadhled. Nemyslím si, že by si mě ani jeden z nich přímo získal. Nabýt charisma původní dvojice, bylo takřka nemožné. Interiéry a exteriéry vypadají uspokojivě a nechybělo moc a vypadaly by jako z dražšího televizního filmu. To dělala ta nevyrovnaná režie, se kterou jste často nevěděli, na čem jste. Otřesně natočenou scénu s chabým konceptem vystřídala scéna dynamická, případně vkusně romanticky zabarvená a zase naopak. Tohle hektické i hekavé střídání probíhalo až do poslední třetiny, kterou považuji za nejvyrovnanější a nejlépe zvládnutou. Po ní se dalo i těšit na případné pokračování, na které závěr filmu odkazuje, ale kterého se už případní zájemci nedočkají. Ve filmu je v jedné scéně ke slyšení hudba z původní Angeliky, a to aby zřejmě nešel do ztracena záměr o remake. Když bych měl napsat vše, co je špatně na nové verzi, tak by to byl dlouhý sloupec. Nesmím zapomenout na Nicolase, který se asi tomu původnímu přišel po letech vysmát. Možná i moderní Angelika přišla s takovým záměrem. Nechutná jako kvalitní francouzské víno, a občas i trochu ztrpkne na jazyku, ale zvědavost je silnější než promarněné ambice, a ta divákům nedá spát, dokud Noru Arnezeder neuvidí na vlastní oči jako markýzu andělů. Tak věhlasnou se ale nestane. Kdo se bude nudit, může počítat vyskytující se české herce, ale pozor, jedná se o méně známé tváře s čestnou výjimkou, kterou tvoří Jirka Pomeje. Nadabovaná verze dělá film plně snesitelným. Mé hodnocení: 60% () (méně) (více)

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Francouzi asi mají nějakou důmyslnou taktiku natáčení remaků, protože přesně deset let před natočením této Angeliky se tehdá v DVD půjčovně u nás ve městě objevil stylově naprosto podobný remake, tenkrát na Fanfána Tulipána. Takže pakliže znáte ten a znáte originál, tak dost dobře budete vědět, jak to dopadne s tímhle filmem. Nová Angelika má nicméně pár výhod. Třeba jsem díky ní objevil nádhernou Noru Arnezeder. Také ale využívá překrásné exteriéry, které jsem si vysloveně užíval. Nejenom rakouské zámky, ale i ty české. A ty především. Pod digitální kamerou vypadají jak z dokumentu Národní klenoty, co v něm tak krásně povídal pan Táborský. Toho jsem kupodivu v tomhle filmu nezahlíd, ačkoliv si zahraniční štáby většinou nenechá ujít. Hodně mě ale pobavil hrabě Peyrac, kterého hrál šedesátý Lanvin. Ta sexuální scéna s Angelikou pak měla neuvěřitelný koule. Vlastně jsem nevěděl, jestli je to dobrý nebo špatný a to i přesto, že Nora je fakt moc hezká herečka. Celkově vzato je tenhle film vhodnou výplní pošmourné soboty. Je to remake, což je špatný samo o sobě, ale pár dobrých míst se tam přeci jen najde. Zajímalo by mě, co by na ní řekla Škopková. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Proti původní filmové Angelice nic nemám. V mnohém ji shledávám roztomilou a hezky dobovou (vůči době vzniku, ne době děje). Nová Angelika je ale nechutný slepenec násilně huštěných motivů, přemíry postav a neexistence motivací hrdinů. Filmu chybí základní charisma a náznak věrohodnosti na jakékoliv úrovni. A emoce jsou na nule, což je nejhorší. ()

hanagi 

všechny recenze uživatele

Správná Angelika má mít vždy perfektně natupírovanou blond hřívu, dokonalý mejkap a má svůdně mrkat z pod černou linkou zdůrazněných řas. Její oděv je vždy čisťoučky a nažehlený, třebaže právě vylezla z kanálu. No...vylezla...ona z něj nevylezla, ona z něho vycupitala, téměř vytančila, správná Angelika se totiž ani jinak pohybovat neumí. Taková má být správná Angelika, a to mi nikdo nevymluví. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (8)

  • Angelice (Nora Arnezeder) je ve filmu 17 let, její představitelce Noře Arnezederové je přitom bylo v době natáčení 25. (M.B)
  • Sexuálna scéna medzi Norou Arnezeder (Angélique) a Gérardom Lanvinom (Joffrey de Peyrac) bola taká intenzívna, že jej natáčanie trvalo veľmi dlho a obaja trávili mimo natáčanie aj v súkromí veľmi veľa času, aby si na seba zvykli a spoločne ju zvládli. (Arsenal83)

Reklama

Reklama