Reklama

Reklama

Bývalý člen elitních jednotek Bryan Mills (Liam Neeson) se proti své vůli ocitá znovu v akci. Bryanův sen, užívat si poklidného života, se nenávratně rozplývá. Jeho manželka Lenore je nalezena brutálně zavražděna. Z její smrti je podezřelý právě Bryan. Podaří se mu uniknout zatčení a stává se lovnou zvěří všech policejních jednotek v USA. Po jeho stopě se neúnavně vydává detektiv Frank Dotzler (Forest Whitaker). Svou vytrvalostí donutí Bryana opět použít jeho "zvláštní soubor dovedností." V nemilosrdném souboji musí Bryan dokázat svou nevinu a vypátrat skutečného vraha. V ohrožení se ocitá to jediné, co mu v životě zbylo – dcera Kim. (Bioscop)

(více)

Videa (22)

Trailer 2

Recenze (614)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Luc Besson, Robert Mark Kamen | Hudba: Nathaniel Mechaly | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: EuropaCorp, Canal+, Ciné+, M6 Films | Rozpočet: 48 miliónov $ | Tržby: 325,8 milióna $ | Ocenenia: - || Dojná krava Bessona a spol v podobe nového dielu série Taken priniesla na svet nevýrazný, beznápaditý film, ktorý sa ani náznakom nepribližuje prvým dvom dielom, hlavne teda tomu prvému. O to viac zarážajúce to je, že Megaton režíroval i už spomenutú dvojku, no tá mi prišla ešte plná fantázie a akčnej invencie, pričom tretí diel je len samé klišé a predvídateľné konanie totálne plochých postáv bez štipku vybudovanej psychiky. Je to strašná škoda a rozčarovanie, pretože Taken patril k tomu najlepšiemu, čo tento žáner priniesol na plátna za posledné roky. Takto to vyzerá, keď umelci nevedia, že je lepšie skončiť v tom lepšiom... 20% | FullHD, THX, EN DTS | ()

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $48miliónov║Tržby USA $89,256,424║Tržby Celosvetovo $326,479,141▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $8,644,031 ║ Tržby za predaj DVD v USA $14,212,126   ║ pomaly ale isto klesá úroveň tejto série, škoda, najviac bolestní je strih pri akcii, to je čistí blikot, v podstate akcia ako taká tu už nemá tie správne grády, lebo sledujeme len to čo sme už videli a po nových nápadoch sa zľahla zem, ináč dej a jeho chabá kostra bez lepšej iskry ešte ako tak ujde v rámci danej tvorby a režisér Olivier Megaton by to mal už zabaliť to je fakt des čo pod jeho roztrasenými rukami vzniká, v konkurencii akčných peciek roka 2014 a la John Wick a Equalizer je Taken 3 len šedá myš /45%/ ()

Reklama

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Jednička je jedním z nejlepších deseti akčních filmů 21.století a Pierre Morel jejím natočením jasně dokázal, že jako akční tvůrce je dost možná aktuálně nejtalentovanější žánrový řemeslník.Potom je tu Olivier Megatron, nedomrdlý klučina, který evidentně v dětství trpěl epilepsií a tak jeho každý film vypadá jako film pro epileptiky, aby i během záchvatu v klidu stíhaly vteřinovou akční scénu za scénou.Po obludné dvojce, která byla každému fandovi odporným flusnutím do xichtu si přeci jenom tenhle podrůměrný režisérský kůň z obludné stáje Luca Bessona malinko vylepšil reputaci.Trojka je prostě pohodový akční béčko s jednoduchým dějem, sledovatelnou akcí a konečně se dočkáme i nějaké té krve a slušných osobních soubojů.Z pohledu jedničky je to samozřejmě pořád totálně v prdeli a zbytečnost pokračování snad nikdy nebyla tak obrovská, ale nějak takhle měla vypadat právě dvojka, která byla po úžásném prvním dílu prostě totální prohrou úplně ve všem a tak jediný důvod, proč jsem ochotný tuhle prach obyčejnou akční dvd záležitost hodnotit více či méně kladně je jasný fakt, že druhý díl splachuje bez výhrad na všech frontách.Jmenovat se to třeba Take Him a nenavazovat to na jedničku nic by se nestalo a Besson by si do vínku zapsal další průměrný akčňák, kterých plodí desítky.55%. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Nekonformní akční děda si chce po vymezených 96 hodin (o kterých ve filmu samozřejmě nepadne řeč) zachovat důstojnost, a co do uhýbání před letícími kulkami, je mrštnější než Heidi Klum ve své reklamě na kosmetiku. Bohužel, film to není ani dostatečně nadsazený, ani nikterak efektně zrežírovaný, aby se dal brát jako zábavně nablblý popcornový odvaz. A to i přesto, že ohledně tempa a dynamiky zjevné potíže nevykazuje. Značné a poměrně nepřekonatelně rušivé potíže má stran scénáře a režie. Nabízela se otázka, jak tedy pojmout další díl, bez toho, aniž by to nebyla už jen nastavovaná kaše. Scénář velel jasně. Ústřední hrdina bez bázně a hany Bryan Mills musí být vystaven těžké zkoušce. Musí to být něco hodně osobního. V prvním případě to byla záchrana unesené dcery, ve druhém čelil pomstě pozůstalých mafiánů a ve třetím případě bude muset očistit své jméno. Jeho bývalá manželka bude totiž zavražděna a on se stane hlavním podezřelým z vraždy. Zní vám to otřepaně? A také to otřepané je. Navíc, asociace s Uprchlíkem s Harrisonem Fordem přijde záhy. A je nasnadě, jak s tím ostřílený Bryan Mills naloží. A stihne toho relativně hodně. Film se chtěl vymezit hlavně na svoji akční stránku. Za tímto účelem byl angažován diváky nepříliš oblíbený režisér Olivier Megaton, jehož režijní styl i dosavadní kredit stále budí nemalé rozpaky. Ani tentokrát se nepřešvihl přes akci průměrného ražení, ve které se průměrně natočené bitky střídají s průměrně natočenými karamboly v autech. Akce rozhodně dech nevyrazí a téměř v ničem nezaujme. Mnoho diváků si postěžuje na její celkovou nepřehlednost vlivem nevalné práce s technikou střihu, přičemž zlomkovitý střih neocení akční pamětníci. Do toho se vloudilo množství scenáristických chyb ve zdánlivě nepodstatných detailech. Můžete je zrovna tak přehlédnout, jako být jimi obtěžován. Namátkou je to úniková cesta hlavního hrdiny bezprostředně po nalezení mrtvoly manželky ve vlastním bytě, kdy pronásledující policejní hlídka se při prověřování možností chová lajdácky, nebo snadný přístup na patologii bez jakékoliv ostrahy, přičemž geniální Mills na mrtvé tělo manželky v chladícím boxu natrefí hned na první pokus, nebo asistent vyšetřujícího detektiva ptající se po zavražděné ženě neomylně určí, že se po ní ptal i Mills a jiné přešlapy. Jsou to jen chybné detaily, ale když se nakupily, už se to přehlížet nedalo. Scénář produkujícího Luca Bessona a jeho kolegy Kamena příliš nápaditosti nepobral, ačkoliv je kladen důraz na sofistikované způsoby i postupy unikajícího hrdiny. Jinak by to ani nemohlo být, než že jeho postupy jsou velmi sofistikované a velmi uvědomělé, nebo to podle scenáristů tak mělo přinejmenším vypadat. V tomto ohledu je největším "vrcholem" scéna s jogurtovým nápojem, který si Millsova dcera chodí pravidelně kupovat do jednoho a totéž krámu, přičemž z matematického hlediska konstrukce čísel, zásadně nebere hned ten první, co se jí dostane pod ruku, čehož "chytře" využije její chápavý a uvědomělý tatík, t.č. na útěku. Abych nezapomněl, jeho hlavní prioritou je teď chránit jeho dceru, protože po ní někdo jde a postupně se dobrat pravdy, kdo na něj vraždu ex-manžeky narafičil a proč. Otřepané scenáristické postupy a pokusy o jakési zvraty, jsou však značně průhledné a v konečném důsledku nijak nepřekvapí. Akce je relativně méně a je vyvážena pátráním a zběsilým pobíháním z místa na místo, kdy se Mills snaží dobrat pravdy. Podle scenáristů to stačí, ale je to na jeden z očekávaných hitů sezony málo. Při těch všech výše zmíněných negativech, se film dostává z toho nejhoršího zásluhou Liama Neesona, který je zkrátka ve své roli neselhávající a bez problémů se mu dá jeho konání věřit. I když se tímto jeho akční kapitola uzavírá, představoval jsem si velkolepější a výbušnější završení série. Zůstalo hlavně dobře nasazené tempo, spolehlivě uvěřitelný Neeson a jeho kreace, kdy sprška kulek mu nečiní nijaké potíže a zůstává nezraněn, i když jdou po něm i elitní zabijáci z ruské mafie a výbuch auta, ve kterém seděl, je pro něj relaxační masáží. I s tímhle filmem se dá v kině poměrně úspěšně relaxovat, nicméně dojem luxusní akční masáže a následného se ocitnutí v akčním ráji, se však ne a ne dostavit. 40% () (méně) (více)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson si zahral svoj štandard a je späť v akčnej úlohe. Je to len dobre a hoci pôsobí niekedy už unavene, z Bryna Millsa a jeho vlastností ťaží veľa. Naštvaný výraz je stále predajný element série a v spojení s dobrými akčnými scénami si ho dokážete užiť. Hoci akčné scény striedajú dvojicu naháňačiek, pästných súbojov či povinné prestrelky - obávam sa, že mnohí diváci budú zase vyplakávať na použitý štýl šialenej kamery i sekundového strihu, ktorý im sčasti znemožní sledovať čo sa deje. Ruku na srdce, každú naháňačku Neeson musí prežiť a zbesilé skákanie záberov umocní ešte nový element a to jest priblíženie kamery na maximum. Áno, je to neprehľadné, no súčasne iné a osobne som s tým štýlom problém nemal. Striedanie dejových a akčných scén funguje, ale po hodine sa predsa ukáže Los Angeles fádnejšie ako exotický Istanbul či Paríž v jednotke. V tomto smere dôjde tretiemu Takenu dych rýchlejšie a navyše je najdlhším dielom v sérii (109 minút). Napriek tomu si myslím, že je na kvalitatívne vyššej úrovni ako dvojka. Zápletka je lepšie budovaná, akcia má grády, vyústenie je akceptovateľné. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (23)

  • Keď Bryan Mills (Liam Neeson) uniká polícii a lezie do vodnej šachty pod autom, nedotýka sa auta a plazí sa po bruchu. O niečo neskôr však detektív Dotzler (Forest Whitaker) nachádza otlačky na nárazníku auta. (speedy7929)
  • V pôvodnom filme hral postavu Stuarta Xander Berkeley, ktorý si ju však kvôli časovej zaneprázdnenosti v tejto časti nemohol zopakovať, a tak ho nahradil Dougray Scott. (m.a.t.o.)

Reklama

Reklama