Reklama

Reklama

Cirkus řvoucích motorů a vůně benzínu dodnes přitahuje milióny příznivců. Nebylo tomu jinak ani ve zlatém věku Formule 1, kdy největší a nejslavnější závodníci byli zahrnuti takovou přízní a poctami, že se prakticky vyrovnali nejoblíbenějším rockovým hvězdám. Náš film s pomocí málokdy promítaných archívních záběrů přenese diváky do této průkopnické minulosti, o které nám povypráví nejen Bernie Ecclestone a Max Mosley, ale také dvanáct, ano, čtete dobře, dvanáct někdejších světových šampionů. (TV Spektrum)

(více)

Recenze (84)

Maynard. 

všechny recenze uživatele

Nejsem fanoušek F1. Ale díky filmům Rivalové a Ford/Ferarri sem si k týhle zvláštní skupině lidí našel cestu :o). Jako, nebudu se nikdy v neděli po o koukat na to jak parta mládenců jezděj kolem dokola a sem tam zajedou do boxu. Ale dřív tenhle sport byl fakt něco jako gladiátoři, páč v průměru každej závodní rok umřeli 3 jezdci, což je prostě brutální číslo. V tomhle dokumnetu se objeví spoustu pro mě neznámých jmen, ale i ten Senna, Lauda a Hunt. Tihle borci měli dřív mnohem horší podmínky a díky těmhle borcům je F1 v dnešní době bezpečnější než kdy před tím... Senna je napořád poslední, který padl, což mluví za vše. Dokument mě ale příliš neobohatil.... Ale díky! ()

Ještěřák 

všechny recenze uživatele

Grande Monza 1970. Kdo chce opravdu pomýšlet na vítězství, zadní křídlo jeho auta musí dolů. Má to ale jeden takový háček, nejde je pak skoro řídit. Daň za vítězství? Těžko říct... Jochen Rindt si to v posledních vteřinách svého života nejspíš nemyslel. _____ "Celou noc strávili v garáži, aby pak auto ve druhém kole rozbili. Pokud chcete být dobrou manželkou pilota Formule 1, musíte svého muže velmi milovat." _____ Silverstone 1973. Po chybě Jodyho Schecktera koliduje na startovní rovince 11 vozů. Všude je bordel, mizerní pořadatelé uskakují před kusy vzduchem rotujících plechů za úplně stejně mizerné barikády. Dvě manželky pilotů společně pláčou. Jako zázrakem se nikdo nezabil. V dalším závodě v Zantvoortu, v jedné z organizačně nejdiletantštějších, dnes už historických kulis F1, je ale se zázraky všechno jinak. Zaživa uhořel Roger Williamson, protože nikdo neměl po ruce pořádný hasák. Tak ho tam nechali doutnat i s vrakem do konce závodu - mimochodem nepřerušeného. _____ "Ronnie Peterson byl u mého prvního závodu Formule 1. Ostatní se ztratili. Budťo zemřeli, nebo skončili. Se smrtí Petersona skončila moje dětská éra Formule 1." _____ Můj fotr měl "Peteršuna" taky rád... _____ "Lidé o něm okamžitě mluvili v minulém čase. Byli jsme si jisti, že se v ranních zprávách dozvíme, že Lauda je mrtvý... Postavte vedle sebe dvě auta - jedno bezpečné a druhé nebezpečné, ale o 2 sekundy na kolo rychlejší. Všichni závodníci by bezmyšlenkovitě nastoupili do toho druhého auta." ()

Reklama

klukluka 

všechny recenze uživatele

Bylo to tak trochu PR na Mosleyeho a Ecclestonea, jak moc se oba zasloužili o bezpečnost závodníků F1, ale bylo to tak dobře udělaný, a tak záživný, že dávám i více méně reklamnímu snímečku plnej kotlík. Nehledě na to, že se skutečně zasloužili o větší bezpečnost jezdců F1... Je snad někdo proti? (ta neexistence oponentury na ČSFD je omamná.... všude jinde by člověk za podobný (jakýkoliv) výrok dostal záhy hejtem po papuli). Uvědomuji si nicméně, že může ta nekritická oslava výše zmíněných pánů mnohé z vás upřímně rozčilovat. Všichni víme, že ty čachry, které se v posledních letech dějí ohledně technických specifikací závodních aut, nejsou ani zdaleka košer. Někomu v tomto filmu mohly informace podobného typu zásadně chybět, já osobně se ale do této skupiny diváků neřadím. ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Prakticky je to dielo o 70. rokoch a pretekaní vtedy, lebo ostatné sa dosť rýchlo prebehne. Je to taktiež zamerané na nešťastia a vývoj bezpečnosti závodov počas chodu. Kvôli posadnutosti pretekaním sa, súťažením, rýchlosťou napriek nedostatkom v bezpečnosti, prišli o život mnohí ľudia a práve preto sa mi nepáčili tie konštatovania, že s peniazmi prišla aj bezpečnosť. Keď sme dokázali cestovať do vesmíru, mohli pár rokov počkať, testovať, vyvinúť bezpečné vozidlá, keď už boli takí maniaci a potom sa do toho pustiť. Nesúhlasím s tvrdeniami, že motošport pomáha bežnej doprave, je síce pravda, že vývoj tam sa odzrkadľuje aj v tej ostatnej, no ide to aj bez závodov, pretože tie sú o inom. Bezpečnosť si nevážime v bežnej doprave aj tak, stále sme za súčasnými možnosťami a to len často kvôli chamtivosti a tvrdohlavosti vidieť a riešiť problém. Taktiež z ekologického hľadiska, či finančného je to plytvanie, proste je to šou, zábava pre ľudí, akýsi priam životný štýl a proste viac pohľadov na vec mi tu chýbalo, nehovoriac, že tú históriu to chronologicky dobre nerozobralo, najmä pre mňa zaujímavé obdobia z úplných začiatkov, či z období dominancie Sennu a Schumachera. Čakal som viac než len pár rozhovorov a zaujímavý vizuál. ()

Courtemanche 

všechny recenze uživatele

Tento dokument hodnotím jako velmi dobrý, protože kvalitně přibližuje atmosféru f1 od druhé poloviny 60.let až do roku 1976 (včetně). Jsem si jist že spousta diváků uvidí zcela poprvé záběry, které nikdy předtím neviděl. Na druhé straně nedává nám detailnější obraz, a bohužel většinou se opírá o jezdce z Británie - na ty ostatní častěji zapomene, o Brabham či Hulme nic, anebo pokud si pamatuji dobře, tak rok 75 zcela vynechává, atd. Potom rok 76 byl rokem Hunta, tak je ,,logický,, že opět nemůže chybět. Takže malinko zase nám jde také o leštění ega. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Na konci dokumentu hraje „Open Your Eyes“ od Snow Patrol. (Duoscop)
  • Na začátku dokumentu jsou použity záběry bojujících letadel z krátkometrážního filmu The German (2008). (p3tris)
  • V dokumentu autoři uvádějí, že od smrti Ayrtona Senny v roce 1994 se už nestala žádná fatální nehoda. To už bohužel není pravda. 5. října 2014 zahynul na okruhu v Suzuce závodník týmu Marrusia Jules Bianchi. (p3tris)

Reklama

Reklama