Režie:
Drake DoremusScénář:
Nathan ParkerKamera:
John GuleserianHrají:
Nicholas Hoult, Kristen Stewart, Guy Pearce, Jacki Weaver, David Selby, Bel Powley, Rizwan Manji, Kai Lennox, Aurora Perrineau, Scott Lawrence (více)Obsahy(2)
Vítejte v Kolektivu, ve světě budoucnosti, který byl zbaven toho největšího nebezpečí - emocí. Nikdo v něm nepociťuje chamtivost, agresi, ale ani lásku a touhu. Silas (Nicholas Hoult) žije poklidným životem jako správný Vyrovnaný, dokud se u něj neobjeví závažné onemocnění - syndrom přepnutí. Obyvatelé s touto diagnózou totiž začínají cosi cítit... Stejný problém má i Nia (Kristen Stewart) a oba dva spolu poprvé v životě propadnou lásce a intimitě. Jenže city jsou zakázané a jedinou šancí je útěk. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (146)
Je to úplně na 4 hvězdy? Asi ne. Vysměje se mi má budoucí žena, že jsem dal 4 hvězdy filmu s 56 %? Dost možná. Chybělo tomu pár melounů v rozpočtu? Já ani nevím. Věc se má tak, že mi ve filmu všechno sedělo. K emočně chladným lidem padne studená architektura, na to prachy nepotřebujete. Na dva lidi, kteří v sobě z čista jasna probudí emoce zase nepotřebujete ani dobré herce, ale světe div se, já viděl dobré herecké výkony od dobrých herců. A sledovat objevování emocí, které mají být nemocí, je snad i v tuhle dobu docela surrealistické. Na mě to prostě skvěle zafungovalo. Ten minimalismus, absence mluvení, popisování pocitů, protože to hlavní postavy samy neuměly popsat, záběry na tváře jako pomyslné studie výrazů a co asi znamenají. Navíc to není komedie, takže prostě jen vnímáte film a vstřebáte z něj to, co sami chcete a nerozptylují vás debilní fóry o pérech a tak. Lidi jsou dnes tak vyprahlí po kontaktu až budou tyhle interakce po covidu možná docela komické. Pro mě teda ne, já jsem v tom tragický 24/7. Fakt uvažuju nad tím, proč to nemá o těch 10 % víc, takové hodnocení už by mi i smysl dávalo. ()
Mám rád podobné filmy, kde je ľudská spoločnosť zobrazená podobne ako aj v tomto snímku - niečo v štýle Veľkého brata, dystopické, uniformné a s nejakou zaujímavou myšlienkou. No tá tu žiaľ bola rozvedená do nezáživného a nudného scenára, bez dramatickej hĺbky a bez emócií. Jediné čo trochu vyčnievalo nad ostatné bola úplná sterilita, ale v každom smere, samotný koniec filmu nevynímajúc. 40/100 ()
Jako můžu tu hodinu popisovat jak je to podobné jiným filmům , kterých jsme viděli tuny (Equilibrium, 1984, Ostrov a spousta, spousta dalšího) - ale já bych se na to podíval z jiné stránky- bez lásky se prostě nedá žít, a kdo se o to snaží zákonitě spáchá sebevraždu, nebo se emočně uzavře (a to naprosto), bylo to prvně nudné, sterilní a bílé- ale potom je to melancholicky smutné. Mi se líbilo, a vyvolalo pár vzpomínek...80% ()
Myslela jsem, že tyhle zakázané emoce, budu cítit, budu je plně vnímat a budou mě dohánět k šílenství. Nestalo se tak. Kristen se snažila, byla v ní jiskra, ale věřím, že to umí prodat ještě lépe. Celý film víc bral, než dával. Ta hloubka tady prostě nebyla úplná. Stejně jako to, v jakém studeném prostředí se snímek odehrával, na mě působil celý film. ()
Teď jsem se s bráchou koukal na 1984 a 451° Fahrenheita, tak jsme dali rovnou i Jako ty. Zatímco on zbožňuje 1984, já s tím moc spokojenej nebyl a chtěl jsem vidět nějakej film, kterej utopistickou budoucnost ztvární líp, a to se tady povedlo! Vím, že mínusem může být hodně malé nahlédnutí do fungování samotného světa a jeho systému, ale to celé vynahrazuje skvělej, intimní a citový pohled na hlavní hrdiny. Jsem hodně rád, že obsadili Kristen Stewart, která zas úplně jela! Kamera byla hezká a zaostřená a rozostřená přesně tak, jak má být. Emoce zahráli oba dva skvěle a žral jsem jim to. Film nenudil a zvrat, který přišel byl taky vzrušující. Mínusem pro mě tedy byla jejich ,,naháněčka‘‘, kdy se hledali. To mi přišlo trochu dlouhé a výsledek byl čekaný. Ale přesto to bylo konečně ono. Hodně mile mě překvapilo, že přesto, že to bylo A24, to bylo bezva. Vyhodnocení: Vím, že mě teď všichni ukamenujete, ale bylo to lepší než 1984 a 451° Fahrenheita! ()
Galerie (54)
Zajímavosti (6)
- Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí. (Masai)
- Režisér Drake Doremus vymyslel některé velmi zvláštní formy zkoušek před natáčením. Nechal například hlavní herce celou hodinu jen sedět naproti sobě a pořád dokola říkat pouze: "Helo Nia" "Hello Silas". (Masai)
- Média uvedla, že se jedná o adapci románu George Orwella z roku 1984. Film ale s románem nemá nic společného. (Steel32)
Reklama