Tvůrci:
Ronald D. MooreHudba:
Bear McCrearyHrají:
Caitríona Balfe, Sam Heughan, Tobias Menzies, Duncan Lacroix, Stephen Walters, Graham McTavish, Bill Paterson, Nell Hudson, Gary Lewis, Lotte Verbeek (více)VOD (1)
Série(7) / Epizody(91)
Obsahy(2)
Píše se rok 1945 a právě skončila válka. Claire Randallová, bývalá britská válečná zdravotní sestra, je se svým manželem Frankem na líbánkách. Jako místo své svatební cesty si vyberou malebnou skotskou vesničku opředenou dávnými pověstmi a mýty. Frank zde nachází stopy, které ho přivedou až k jeho předkovi, kapitánu Jonathanu Randalovi, který byl v polovině 18. století velitelem anglické vojenské základny Fort William. Během jedné z procházek se Clair po doteku záhadných menhirů ocitá o dvě stě let zpět, do doby kapitána Jonathana "Black Jacka" Randalla, kdy vrcholí snahy Stuartovců o znovuzískání skotského trůnu a do boje jsou vtaženy i skotské rodinné klany. Bezcitný, krvežíznivý a drsný Jack je pravým opakem Franka z roku 1945. Claire je pod vlivem krutých okolností přinucena provdat se za Skota jménem Jamie Fraser, ale její srdce touží po jiných dvou mužích žijících ve dvou různých časových dimenzích – po Frankovi z dvacátého století a Jackovi z osmnáctého. (AXN)
(více)Videa (44)
Recenze (190)
Deštivá skotská krajina osmnáctého století, kilty, dudy, nesrozumitelná gaelština... přesně moje krevní skupina:) Doposud jsem o knižní předloze neměla ponětí, což je asi dobře - takhle nebudu tušit, co se stane příště - a chytlo mě to docela silně (nj, připočtěte k tomu červenou knihovnu a ejhle, spadám do cílové skupiny...). Scottish hunk Jamie je prostě trefa do černého:)) ()
Hmno. Takže, skousnete-li extrémně nudný úvodní díl = nezajímavý děj, nezajímaví herci a vše, co by vás mělo spolehlivě odradit, rozehraje se hlavní hrdinka v těch následujících opravdu výtečně a vy si budete moci se zájmem užívat krásné skotské exteriéry, hrady, zemité zvyky a klany horalů. Bohužel, tím geneze povahy seriálu nekončí. U nějakého pátého dílu se Outlander velmi nepokrytě zvrhne v hodně přečervenalou knihovnu, v níž se tvůrci nikterak neostýchají opakovaně servírovat mnohaminutové milování, vášeň a lásku ústředního páru, které může Padesát odstínů šedi v kýčovitosti jen závidět a "válka" anglických červenokabátníků a skotských klanů je už jen hodně na pozadí... Přes kolosální vztahovou kýčovitost ovšem je koukatelný a nudí jen občas. ()
Vydržela jsem polovinu první série. Mám ráda Skotsko, historii, intriky, konflikty podmaněných národů s Angličany ai cestování v čase. Co mi na seriálu ale velmi a neomluvitelně vadilo byla nesnesitelná hlavní hrdinka, evidentní self-insert autorky, se kterým se na oplátku asi máme identifikovat, která celý příběh sráží na úroveň laciné fantazie o tom, jak jedna emancipovaná a extrémně svůdná a inteligentní žena propadne do minulosti, kde se z ní všichni rovněž můžou posrat. ()
Úvodem bych chtěla říci, že je opravdu škoda, že se o tomto seriálu v podstatě ani moc neví, já na něj narazila úplně čirou náhodou, a to po dvou letech od doby, co spatřil světlo obrazovek. Na Outlanderovi je pozoruhodné, jak dokáže propojit romantickou linku se zvyklostmi a tradicemi tamního drsného Skotska, bitevní vřavou a mocenskými intrikami, ať už mezi spodinou, či urozenou smetánkou, aniž by to působilo tristně, chaoticky, ledabyle, nuceně, či nudně. Nejzajímavějším faktorem je taktéž cestování mezi dvěma epochami a prostřihy na minulost z obou světů, které se řemeslně doplňují. Musím také vyzdvihnout úchvatnou skotskou krajinu, oplývajíc starobyle magickým keltským i vikingským duchem, Beara McCrearyho, který zkomponoval jeden z nejlepších soundtracků na poli kinematografie a samozřejmě především herecký ansámbl. Konkrétně pak Caitrionu Balfe a Sama Heughana. V životě jsem neviděla větší chemii mezi herci, která je tak uvěřitelná a přirozená sama o sobě a vůbec jejich autentický projev v jakékoli situaci je opravdovým hereckým koncertem, jenž se častokrát nevidí. Užívala jsem si každý moment. Díly jsou obsáhlé a s veškerými/i těmi zápornými/ postavami se člověk lehce sžije, což je opravdu ojedinělý případ. Nemůžu se proto dočkat třetí sezóny, bude zajímavý přechod ze Skotska do Nového světa i rozplétající se osudy všech hrdinů po 20-ti letech. ()
Prostředí je pro mě coby "skotofila" úžasné, i když je to na můj vkus celé až příliš romantické. Každopádně natočené je to poutavě a hudba mého oblíbence Beara McCreary nádherná. Škoda jen, že hlavní hrdinka mi tím svým neustále namyšleným výrazem strašně leze na nervy. První čtyři díly - 70% ()
Galerie (2 771)
Zajímavosti (49)
- Ira Steven Behr psal scénář této epizody jako hru o jednom dějství. [Zdroj: Diana Gabaldon, Tara Bennett – kniha Jak se točí Cizinka: oficiální průvodce sériemi 1 a 2] (PenelopaW)
- Ústřední píseň nazpívaná zpěvačkou Raye Yarbrough nese melodii skotské lidové písně „The Skye Boat Song“, která byla písemně zaznamenána kolem roku 1800 a jejíž originální text vypráví o útěku prince Karla Eduarda Stuarta po bitvě u Cullodenu. Text písně ve znělce je však upravenou verzí básně Roberta Louise Stevensona „Sing Me a Song of a Lad that is Gone“ – „Zpívej mi o chlapci, který zmizel“. Slovo „chlapec“ je v tomto případě nahrazeno „dívkou“, což odkazuje na příběh hlavní hrdinky seriálu. Znělka končí v každé epizodě trochu jinak, podmalovává pokaždé jiné pozadí titulků s názvem epizody. [Zdroj: Diana Gabaldon, Tara Bennett – kniha Jak se točí Cizinka: oficiální průvodce sériemi 1 a 2] (PenelopaW)
- Hru s holemi v epizodě hráli skuteční hráči shinty. Závěrečný soubor Jaimeho (Sam Heughan) a Dougala (Graham McTavish) při hře Brian Kelly natáčel ruční kamerou. [Zdroj: Diana Gabaldon, Tara Bennett – kniha Jak se točí Cizinka: oficiální průvodce sériemi 1 a 2] (PenelopaW)
Reklama