Reklama

Reklama

Samba se do Francie přistěhoval před deseti lety ze Senegalu. Pracuje načerno v různých zaměstnáních a doufá, že brzy dostane povolení k trvalému pobytu. Jeho neradostná rutina se změní, když potká Alice – manažerku, která trpí syndromem vyhoření a dobrovolnickou prací se snaží dát svůj život zpátky dohromady. Brzy mezi nimi vznikne křehké pouto. Jejich vztah se však nesetkává s pochopením okolí: Sambův strýc synovce varuje, že jej žena opustí, jakmile bude psychicky zase v pořádku, a Aliciiny kolegyně jí zase vyčítají, že si od klienta neudržela profesionální odstup. (AČFK)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (137)

Mikita 

všechny recenze uživatele

Porušovat zákon, žít na hraně, aby rodina doma nemusela hrábnout a já si po návratu koupil dům u jezera a už nikdy nepracoval? Nebo je to jinak? To jediné jsem si o daných problémech odnesla. Zákon Samba porušuje jen tím, že je ve Francii nelegálně, touží ale po práci. Proč ale? Kde je ta motivace? O co tam vlastně šlo? A ano, ve Francii jako v Čechách, přiživme se na někom v nouzi. Absolutně nemám představu, co si o tom filmu myslet. Láska ale překonala sociální rozdíly, alespoň něco jasného a pozitivního. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Základní pravidlo znáš?“ - „Jo…anebo mi ho radši řekni.“ - „Nikomu nedávat svoje telefonní číslo nebo adresu. Nebo ti budou volat ve 3 ráno a spát na rohožce.“ Ale to by Alice musela svou kolegyni poslechnout…Eric Toledano a Olivier Nakache mě potěšili již v případě filmů Nedotknutelní a Dokud nás svatba nerozdělí. I v případě Samby u mě zabodovali. Samba je sice v mnohém takovou příjemnou pohádkou, ale zase ne přeslazenou v duchu hesla „s přeháněním to nepřeháním“. Oceňuju fakt, že to oťukávání je trochu rozpačité a skutečný zájem má zpočátku vlastně jen jedna strana. Vyvine se to každopádně v milou romanci s převážně příjemnou atmosférou (podbarvenou výbornou hudbou), u které si divák může tipovat, jak moc velkou má ústřední dvojice naději na budoucnost. Charlotte Gainsbourg je ve své roli naprosto přesná a Omar Sy má také cosi do sebe (ačkoliv nezastírám, chvíli jsem si pohrával s představou, jaké by to asi bylo, kdyby Idris Elba uměl francouzsky…no nic, třeba příště). Za mě slušné 4*. ()

Reklama

Sdoom 

všechny recenze uživatele

Příjemný a a milý film se sympatickými herci, který ovšem neví, čím chce být. Mix komedie a sociálního dramatu má své silné momenty, ale dost často se stává, že se ve filmu prostě něco děje a nemá to na celkové vyznění žádný vliv. Prostě takový sled scének, které tedy jakžtakž drží dějovou linku, chvíli se má člověk smát, pak zase zvážnit a závěr vlastně nic neřešil. Nevím, jestli by tomu pomohlo druhé zhlédnutí, ale obávám se, že ne. Nicméně nějakou výpovědní hodnotu o sociální situaci přistěhovalců ve Francii film má, chvílemi se člověk baví, takže celkově lepší průměr. (kino Cinestar, orig.) ()

vteco 

všechny recenze uživatele

Francouzi mě stále nepřestávají udivovat, že ve skloubení komedie a běžného společenského problému jsou to mistři. Samba je dalším takovým dílem, které se tentokrát zaměřuje na problémy přistěhovalců a samotný problém líčí velice šikovně a reálně, navíc s dostatečnou dávkou výborného humoru. Lehce mě zarazil možná až moc vážný úvod, ale po zbytek filmu byla zábavná i dramatická část velice dobře zkombinována. /75%/ (Kino) ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Tři předchozí setkání s tvorbou autorské dvojice Nakacheho a Toledana dopadla na výbornou, proto jsem zariskoval a vybral si z jejich dílny snímek, o kterém jsem už dopředu věděl, že mi úplně nesedne. Gainsbourgová mi nebyla sympatická nikdy. Od jejího angažmá ve snobárnách Larse von Triera postoupila ještě o level níž a její přítomnost na plátně je mi vyloženě na obtíž. Nesdílím ani přesvědčení režisérské dvojky, že problémy obyvatel třetího světa vyřešíme jejich přesídlením do Evropy. Současná Francie může být přitažlivá pro pragmatického turistu, který volí ideální poměr mezi cenou a sumou zážitků. Může si totiž ušetřit cestování do Alžírska, Libanonu, Senegalu a řady dalších destinací. Pestré multikulturní prostředí ovšem přináší spoustu bolestných kulturních a politických střetů, které mohou snadno přerůst v něco mnohem horšího. Už jen uživit bobtnající a stále naštvanější bezpečnostní aparát čelící stále se rozrůstající a bezohlednější skupině islámských radikálů v době, kdy se francouzská ekonomika stává nekonkurenceschopnou a země zřetelně upadá, je neřešitelný rébus. Žádné znepokojivé otázky ani komplexnější pohled na fenomén přistěhovalectví ve filmu nenajdete. Co je ale horší a vede k překvapivému zklamání, je vypravěčská tuctovost a absence vztahové chemie mezi Omarem Sy a Gainsbourgovou. Tomuhle kousku zoufale chybí spontánnost, jiskřivost, originalita a svěžest. Je to předvídatelné a komediálně impotentní. Hlavní problém není v obsazení ani společenském vyznění, ale v mizerné zábavnosti. I ty dvě hvězdičky jsou chatrné. Celkový dojem: 35 %. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v Paříži. (Terva)
  • Filmovanie snímky trvalo od 20. októbra 2013 do januára 2014. (MikaelSVK)
  • Film měl nesoutěžní premiéru na filmovém festivalu v Torontu v září 2014. (Terva)

Související novinky

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

09.07.2015

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 9. do 15. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama