Reklama

Reklama

Film NSR o mužovi, ktorého bezohľadnosť a sebectvo zviedli na šikmú plochu. (oficiální text distributora)

Recenze (69)

anderson 

všechny recenze uživatele

ČESKOSLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: ČST 1 = 29.7.1989, réžia českého znenia (ÚPF Praha) = ZDENEK SIROVÝ - V tomto filme MICHELa GALABRU nedabuje tradičný SOBĚSLAV SEJK. Napriek tomu sa česká verzia vydarila a film je navzdory dramatickému distribútorovmu sloganu pohodový a zábavný aj po rokoch. (16.5.2009) ()

Rakosnicek77 

všechny recenze uživatele

Přesně si pamatuji, jak stojím nervózně před kinem a odpočítávám poslední minuty do začátku tohoto filmu. Byla tehdy ještě hluboká totalita a tak stačil jen pohled do vitrínek kina, kde fotky ÚPF předestírali všechny ty Porsche, Lamba a Mercedesy co budou ve filmu vidět a srdce řekněme osmiletého kluka, se chvělo nedočkavostí. A není se co divit, když u nás tehdy bylo vrcholem automobilového průmyslu, vlastnictví Olcita, Dacie v lepším případě žigulíka. Dnes sice úsměvná nostalgie, nicméně vzpomínky zůstanou... ()

Reklama

Patrikbiker 

všechny recenze uživatele

Perla mojí filmotéky, kterou minimálně párkrát do roka opráším. Poprvé jsem tento, dnes již dle mého názoru kultovní film, viděl jako malý kluk, a na tu dobu to byla revoluce. Jednak nádherná přehlídka aut z doby, kdy se k autům přistupovalo jinak než v dnešní době. Snad nejrozsáhlejší ukázka Porschů, Mercedesů, Rolsů v jednom filmu, ale i takové unikáty jako CV 311 v kabátě Mercedesu, která v té době vznikla pod taktovkou spíše Porsche a v úvodních titulkách jde o autentické záběry z testování vozu na okruhu pilotované Nikim Laudou, dnes s cenovkou kolem milionu eur v případě, že se náhodou jeden z několika málo desítek kusů bude prodávat. Celkově rád odpustím filmu drobné chybičky jako například jednoduchost odcizení aut, či nedokonalý překlad značek aut. Vše se vám vrátí v pěkných záběrech jak aut, exteriérů, ale i scenérií Itálie, Rakouska, Francie a Německa, kde se film natáčel. Rovněž velice vkusný výběr hereckého obsazení a celkově pohodový průběh celého děje s příjemným humorem, nadčasovou zápletkou, která se postupně a zvolna rozplétá i překvapivým rozuzlením.... Skvělý dabérský výkon Jiřího Šmicera v hlavní roli šéfdesignera Robertha Mehringa posunul laťku nad hranici originálu. Musím říct, že film 60 sekund (2000), který je tak trochu vykrádačkou tohoto snímku, mne zdaleka tolik nezaujal. O to více doporučuji původní Gone in 60 seconds (1974), kde je snad nejdelší policejní honička, na tomto snímku remake také stavěl. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Dneska jsem po letech mrknul na tenhle západoněmeckej akčňák, který ve své době byl opravdu pecka - my tady jen škodovky a žigulíky a v tomhle filmu mraky Porsche 911 a jiných sporťáků, story celkem jednoduchá, ale lidi z českýho socialismu slintali nad tím luxusem - auta, hotely jachty s holkama nahoře bez, cestování od riviery po Salzburg. Jako bonus herecká účast četnického Michele Galabru a bondovského zloducha Adolfo Celi. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Promiňte, pane barone, že musíte vzít zavděk prostým policejním vozidlem, ale naše Ferrari nám bohužel odcizili." I policie může mít smysl pro humor, když luxusní vozidla mizí bez zanechání trasologických stop z ulic, parkovišť i autosalonů. Já si to tedy s falešným baronem von Dahlbergem užíval už v době, kdy se na novou škodovku čekalo na karimatce nejeden měsíc před Mototechnou a Porsche se dalo sehnat pouze v Tuzexu jako angličák. A dneska jsem si tu osmdesátkovou pohodu užil znovu, i když připouštím, že kdybych nebyl zasloužilý nostalgik, tak bych se asi tak dobře nebavil. ()

Zajímavosti (1)

  • Ačkoli nazvali celníci projíždějící bílý sportovní vůz Maserati, jednalo se o prototyp Mercedesu CW 311 z roku 1978. Tento vůz disponoval 12válcovým motorem o objemu 6,9 litru, výkonem 276 kW, maximální rychlost vozu byla 320 km/h a zrychlení na 100 km/h se událo za 4,9 s. Označení vozu 311 je odvozeno od koeficientu odporu vzduchu cx = 0,311. Mimo jiné, jedním z pilotů, kteří testovali tento automobil, byl i rakouský jezdec F1 Nicky Lauda. (DruidKarel)

Reklama

Reklama