Recenze (6 941)
To se vysvětlí, soudruzi! (2024) (seriál)
To je asi poprvé, co škodolibě mám jakési vnitřní potěšení, že nějaký seriál je průser a z hlediska úspěchu u diváků jeden z největších debaklů vysílání ČT v hlavním vysílacím čase. Pýcha předchází pád - já totiž extrémně nesnáším, když se tvůrci snaží divákům před premiérou vnutit, jaká to bude pecka, že Macháček poprvé v seriálu , mezinárodní projekt a trousí při tom (tak jako vetšina zoufalců u zoufalých projektů) jména jako Macourek Vorlíček jakože na ně navazují a pak odvysílají první díl a diváci prchají na ostatní kanály jak sprinteři na Olympiádě. Jedna hvězda za námět a obsazení, jinak tohle křečovité nevtipné nic je dle mne vzhledem k vynaloženým prostředkům naprosto trapné. PS: A to ředitel ČT něco o šetření, že už žádné Devadesátky, tak hlavně, že na takový bejkárny ještě zbylo.
Šógun (2024) (seriál)
Intenzivní až dechberoucí výlet do japonské kultury, historie, politiky v seriálu dle románu Jamese Clavella byl prostě dokonalý. Překvapivě to nestálo na akčních scénách, ale výborně vykreslených postavách, dokonalém castingu a dialozích které měly smysl, a to vše zabalené v dokonalém balení od vizuálu po krásný kostýmy. Politika, intriky, pár bitek, jedno zemětřesení, jeden anglický lodivod (překvapivě uvěřitelnější než elegán Chamberlein) a jedna nadpozemsky krásná Japonka Anna Sawai.
Tokyo Vice (2022) (seriál)
Americký reportér vs Jakuza - velice volně dle vzpomínek prvního cizince v japonských novinách Jakea Adelsteina. Intenzivní autentický exkurz do japonské kultury devadesátých let - práce policie, novinářů a tamnějšího organizovaného zločinu. Scénáristicky výborné, pohlcující zážitek, naprosto výborný casting, přičemž ty ksichty japonských mafiánů naprosto exkluzivní. Po Shogunovi další reklama na zemi zapadajícího slunce. První řada 100%, druhá 89%.
Aquaman a ztracené království (2023)
Vykradačka všeho možného, nášup hororových prvků, slabý scénář.
Stíny v mlze - Snadné cíle (2024) (epizoda)
Tak kvůli tomuhle dílu o střelci ve škole posunuli premiéru až za první řadu... najít pár podobností se skutečnou střelbou v Praze se dá mrazivě najít, ale jestli to bylo opravdu sestříhané, tak je to trapný. Jinak za mne spíš průměrný díl, ikdyž osamocený střelec přesvědčivý.
Specialisté - Vedlejší účinky (2024) (epizoda)
Vodochodský by měl přidat,... a kam po deseti sekundách z předchozího dílu zmizela Rázlová je taky otázka.
Aristokratka ve varu (2024)
Občas aspoň úsměvné, výborně obsazené a ikdyž nemusím moc Lewandowskou, tak musím uznat, že to znatelně oživila. Za mne lepší než jednotka, u které těžko věřit, že je to už pět let starý film. Pozitivní bod za Vondráčkovou.
Sympatizant - Přání smrti (2024) (epizoda)
Špionážní dobovka se zajímavým námětem a výborným Downeyem Jr. , ale tak nějak první díl nepřesvědčivě, dost se tlačilo na pilu a ta závěrečná scéna odletu pod útokem dělostřelectva byla tak debilní, že výsledný dojem z prvního dílu 2 hvězdy.
Kozoroh 1 (1977)
Námět fejkového kosmického dobývání vesmíru maximálně zajímavý, vlastně nadčasový. Americké sci-fi, které je pro mne sice z pravěku kinematografie, ale technicky v mnoha ohledech solidní, tempo místy zpomalené, ale fajn zážitek.