Reklama

Reklama

Mamon

(seriál)
Trailer 3
Česko, 2015, 5 h 25 min (Minutáž: 50–58 min)

Kamera:

Martin Štrba

Hrají:

Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hof, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková, Pavel Gajdoš (více)
(další profese)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (211)

DaViD´82

všechny recenze uživatele

Nemám nic proti remakům, pokud si dokáží najít svou vlastní cestu k předloze. Toto však není ten případ, jelikož zdejší přístup prostoduché omalovánky „záběr od záběru, slovo od slova“ není remake, to je falzifikát. Sice po technické i herecké stránce více než nadstandardní až brilantní (a speciálně pak na naše poměry), ale stále jen kopie bez byť jen náznaku něčeho vlastního. To že u nás absentuje moderní interiérový design skandinávské školy, který originálu do značné míry propůjčoval ksicht, to jeden dokáže pochopit, jelikož kde nic není, ani smrt nebere (byť se tvůrci snažili, ne že ne; kupříkladu interiér vydavatelství Economia tyto parametry beze zbytku splňuje). Ovšem to, že se (zatím) zdá, že se nepříliš dobře popasovali s přeroubováním norských historických kostlivců (o kterých předloha ve výsledku je) na naše historická faux pas, tak to už je na pováženou. Pokud se jim to však přeci jen podaří, což ukáže finální duo „nesbøvských“ epizod, tak to je to jediné, co může Mamonu dodat aspoň náznak legitimity, proč ho vůbec točit a nepustit (si) prostě jen originál. ()

marvan 

všechny recenze uživatele

Na české poměry zázrak, seriál, u kterého člověk nepropadá pocitům trapnosti nad tím, jak si parta českých amatérů hraje na profíky. Bohužel to stačí jen na to, aby si HBO pohlídalo Michálka, takže režijně nuda, ale alespoň to neuráží, herecké výkony opět převážně divadelně přepálené. Holt české herecké selebrity si chtějí vydělat nějakou korunu navíc a tak místo toho abychom měli dobré divadelní herce a dobré televizní herce, máme tyhle obojživelníky, kteří nedokáží pochopit, že když mám kameru až u ksichtu, tak není třeba pateticky burácet a ksichtit pro lepší pochopení v zadních řadách. A pokud se někteří herci naopak snaží hrát uměřenějším televizním stylem, ukazuje se, že to u nás moc herců zatím neumí. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Zřejmě tomu nebude tak, že v českých televizních podmínkách nemůže vzniknout kvalitní dílo, které kdyby nepromlouvalo naším jazykem, mohlo by být klidně zaměněno za nějakou zahraniční produkci, jak se naši tvůrci často zaklínají. Musí nám to však opět dokázat importovaná kabelovka HBO, jejíž Mamon vypadá na první pohled jako něco z jiného filmového světa. Nejde o přehánění, zcela jiná úroveň kvality nad ryze tuzemskou produkcí je nepopiratelná po pár záběrech, kdy obraz vypadá filmověji než u většiny filmů, zvuk postrádá pachuť studiových postsynchronů a generická dramatická hudba nedoplňuje 100 % stopáže i u těch nejnudnějších dialogů, aby vzniklo drama tam, kde prostě není. Mimo jiné proto, že tu nudné dialogy nejsou. Po dvou dílech. ()

sulimo 

všechny recenze uživatele

V českých vodách seriálové tvorby se jedná o nadprůměrnou záležitost, v globálu je to ale průměr průměrů, jehož existenci si už za týden nebudu pamatovat. Nicméně i tak považuji za zajímavéé to, že česká verze má větší spád, dokázala se a nebála se zbavovat zbytečných postav, případně některých charakterových bizárů postav pro děj nepostradatelných. Norský originál na mě navíc působil dojmem, že se jedná o příběh, který by právě v této zemi asi nebylo možné rozehrát tak dobře, jako právě v Česku. Divoká devadesátá léta české politiky a ekonomiky zde totiž tvoří daleko lepší a přirozenější kulisu pro příběh, který se jí skvěle přizpůsobil. Pro mě se v tomto ohledu jedná o příjemné překvapení doprovázené šokem z toho, že se zde natočil takový seriál, který se mi líbí daleko víc, než norský originál. Ovšem když norskou verzi považujete za celkem překombinovanou, nerealistickou a místy silně nepochopitelnou pro množství postav, které tam prostě nemusely být, není vlastně tolik těžké překonat originál i českým Mamonem. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„CO ZATÍM MÁME? FINANČNÍ ČÁSTKY, DATA, ÚČTY, DŮKAZY, ŽE TI NAHOŘE BEROU PENÍZE A ŽE CELÁ PRIVATIZACE JE CINKLÁ … VE HŘE JE POLITICKÁ ZODPOVĚDNOST…“ /// Pomalý. Až moc. A na to, kolik je tady informací, dost dlouhý. Kecy vo cinklý privatizaci a odhalení tunelu, kterej by nejedna Blanka záviděla (prej teda…). Pak sem fláknou vobraz Abraháma a slibujou, že se to rozjede, páč má začít fungovat přímá úměra: čím víc víš, tím větší máš mít strach. Casting je zajímavej a všech několik herců dělá, co umí. Jen ten příběh ne a ne naskočit. Scénář se snaží bejt drsnej, ale bude to stačit? No nebude! Navíc ta jedna akční scéna, je i na český poměry špatná. Pak to dlouze vysvětlující finále… Dramaticky roztahaný – možná by z toho byl svižnější celovečerák, ale nevím, jestli by to někoho bavilo. Milé HBO, to i ČT vytáhla silnějšíkalibr! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Neznám! 2.) Sháním správce majetku. Kolem fotra začíná bejt dusno... 3.) Nechybím u žádnýho tunelu. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Galerie (77)

Zajímavosti (9)

  • Filmovalo se také v Újezdu nad Lesy. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Realizaci tohoto mysteriozního thrilleru - vycházejícího z úspěšného norského formátu Mammon a naplánovaného na 73 natáčecích dnů - zaštítila produkční společnost Bionaut. (Zdroj: HBO)

Související novinky

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

Detektivní příběh z Noir Film Festivalu 2016

14.08.2016

Tam, kde ulice končí, tam, mezi náhrobními kameny, se v noci, ve které přišel ďábel, ve víru scházejí králové ulice. Tam, ve středověkém hradě, sídlí posedlá královna Alžběta, jejíž rozdvojená duše… (více)

23. Český lev - výsledky

23. Český lev - výsledky

05.03.2016

Filmovým králem Českých lvů za rok 2015 se stává film Kobry a užovky. Film si přímo z vyhlašování ocenění odnesl šest sošek Českých lvů. Za nejlepší film si cenu převzali producenti Jan Prušinovský a… (více)

Reklama

Reklama