Reklama

Reklama

Cokoliv

  • USA Anything Else (více)
Trailer

Obsahy(1)

Ďalšia romantická komédia z pera osvedčeného Woodyho Allena plná vtipných náhod, nehôd a nedorozumení. Jerry (Biggs) je mladý 21-ročný komediálny spisovateľ žijúci v New Yorku. Aj napriek tomu, že je talentovaný, má problémy preraziť. Zásluhu na tom nesie jeho agent Harvey (DeVito), ktorý má sice o sebe vysokú mienku ale je dosť nepraktický a tiež David (Allen), jeho excentrický a paranoidný učiteľ. Ďalším kameňom úrazu je Amanda (Ricci), jeho priateľka. Od prvého momentu, kedy ju zbadal, vedel, že je do nej zamilovaný. Ale Amandine mnohopočetné neurózy, strach zo záväzkov a frustrácie najrôznejšieho druhu jej zabraňujú, aby bola Jerrymu nablízku, keď to najviac potrebuje. Krízovým bodom sa ukáže byť situácia, keď sa ocitne v malom byte s Amandou, ktorú nečakane navštívi jej matka Paula, ktorá sa rozhodla, že sa stane kabaretnou speváčkou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (192)

ad 

všechny recenze uživatele

Woody Allen musel během psaní tohohle filmu chodit krok za mnou a šmírovat... Jak jinak by bylo možné, že spousta vět a situací je naprosto totožná s mými zážitky (především scény Biggs/Ricci)?????? Objektivně je to jeden ze slabších Woodyho filmů, ale za ten nepříjemný pocit deja vu ty čtyři dám... ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Mám spát s jinými.“ - „Tak spi! Milion žen se na tebe s chutí vrhne. Nebo aspoň jedna…když ji opiješ.“ Dle zdejšího hodnocení jsem se raději připravil na zklamání. To se ovšem nekonalo! Jistě, v porovnání s jinými Allenovými snímky Cokoliv neoslní, to ale vůbec neznamená, že by nešlo o zábavnou podívanou plnou Woodyho typických ingrediencí. Hudba, dialogy, hlášky a neustálé židovsko-nacistické narážky („Co člověk neví...to ho zabije. Neublíží, rovnou zabije. Jako když tě pošlou do sprch, ale nejsou to sprchy.“), tvůrcovy oblíbené promluvy k divákům, pohodová atmosféra, mnoho šílených postaviček (nejvíce mě rozesmával nemluvný cvokař, taktní agent a moudra trousící učitel), spousta vtipných situací a výmluv („Nevěřím ti! Na zádech jsi pokousaný. Neupadl jsi na hřeben!“) a na závěr hořkosladký konec s taxikářem (po kterém vám ovšem zůstane úsměv na rtech). Celkově mi to vychází na solidní 4*. „Mám v lednici mušle z minulé neděle. Dáte si?“ - „Nekonzumuji dvouchlopňové tvory mrtvé přes dvaasedmdesát hodin.“ ()

Reklama

halogenka 

všechny recenze uživatele

Celý film je vystavěn na dialogu dvou Allenů - Allena staršího, který se snaží zužitkovat většinu bonmotů a mouder, která za život vymyslel a Allena mladšího, hraného Biggsem. Neurotický a vyšinutý mentor a neurotický učeň. Mezi tím poměrně plytká milostná zápletka, cynismus, pesimismus, antisemitismus, psychoanalýza, neurózy, komika a otázky tvorby, to už je pomalu Allenova ochranná známka, ovšem tyto motivy známe z jeho dřívějších filmů mnohem lépe zpracované. Občas mi přijde, že Woody se honí za svým vlastním ocasem. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Podivná Allenova bilance. Naprostá většina herců v tomto snímku totiž nepředstavuje fiktivní hrdiny, ale Woodyho Allena v jeho dávných i těch budoucích (hypotetických) rolích, přesněji řečeno napodobuje strukturu jeho bytostného hereckého stylu, a celek, zosnovaný na nezajímavém dění předstírajícím příběh, tak působí naprosto bezživotně: jako by se jeden utkával donekonečna sám se sebou. Již úvodní dialogy Falka a Dobela působí jako kabaretní výstupy, při nichž se jeden komik snaží vyzrát na druhého a zbytek toto schéma víceméně variuje. Nadto půdorys a imaginace teenagerské komedie (a v jedné takové Allen objevil naneštěstí nepřenositelný talent Jasona Biggse) přebíjí veškeré pokusy o humor i drama – vše vyznívá uměle, imitovaně: pokusy o gagy obklopuje mrazivá aura, duševní stmívání vyznívá jen jak etuda ve varieté apod. Žádný mladší Allenův film jsem dosud neviděl, ale již teď se k nim blížím – pozvolna – v obavách. ()

anniehall 

všechny recenze uživatele

Tak jestli mne mrzí občasné slabé hodnocení zdejších uživatelů u některého z Woodyho filmů, pak právě nejvíc u tohoto. Jsem smutný, že se ostatním nepodařilo objevit krásu, lehkost, moudro a vtip tohoto filmu, ale jsem rád, že já jsem si to v něm už po několikáté našel. Tak předně, tohle není opakování a vykrádání sebe sama, tohle je Woodyho rukopis. Je to prostě variace na Annie Hall v 21.století. Baví mě, že hlavními aktéry příběhu jsou mladí herci, kteří umí hrát a baví mě to o to víc, že jsem si nikdy nemyslel, že tyto slova pronesu o Jasonu Biggsovi. Scénář je prošpikovaný opravdu velkou spoustou hlášek a vtipů, které ač působí humorně až rozverně, mají intelektuální náboj a občas se v nich skrývá i moudrost člověka, který sice ví, ale proč by se obtěžoval, že... Baví mě dvojjediná přítomnost Woodyho ve snímku: zatímco mladý neurotický intelektuál - spisovatel , ztělesněný Biggsem, odkazuje typově třeba k Haně a jejím sestám, tak samotný Woody coby Dobel je pak světaznalý nešika jako třeba Sid ze Sólokapra. Tahle kombinace na plátně prostě funguje a když se objeví Biggs málem Allenovštější než sám Allen, tak se vlastně nepřestáváte smát. Baví mě hudba, ostatně jako vždy u Woodyho, baví mě cameo rolička Diane Krall a baví mě krásně vypointovaný závěr. Trust me, it´s not like anything else! ()

Galerie (24)

Zajímavosti (4)

  • Film o lidech, kteří nejsou schopni odejít domů po večeři u známých, který popisuje muž při odchodu z kina, je dílo Luise Buñuela Anděl zkázy (1962). (ČSFD)
  • Tento film otervíral 60. ročník filmového festivalu v Benátkách. Na otevíracím večírku se objevil i Woody Allen, který se jinak na veřejnosti příliš neukazuje. (ČSFD)
  • Na stěně bytu, ve kterém bydlí Christina Ricci a Jason Biggs, je kolekce fotek - na jedné z nich je herec a nezávislý režisér Vincent Gallo. (ČSFD)

Reklama

Reklama