Režie:
Adam SedlákKamera:
Tomáš SovinskýHrají:
Anna Kameníková, Jan Hofman, Eva Podzimková, Jan Cina, Jaromíra Mílová, Hermína Pogosyan, Eva Hayek, Jan Šembera, Monika Timková, Eva Čížkovská, Jiří RoskotVOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Amálie je studentka filmových věd, žije se svojí mámou, miluje Berlín a svého kluka, co tam odjíždí na půlroku studovat. Damiánovi ale módní přitažlivost německé metropole nic neříká, stejně jako představa currywurstu, levného kebabu a hromady hipsterů na kolech. Budou sociální sítě stačit na udržení jejich vztahu? Zvládnou semestr? Šest měsíců v šesti dílech seriálu, který se odehrává pouze na plochách počítačů a telefonů. (Stream.cz)
(více)Videa (1)
Recenze (208)
Nejsem si úplně jistý nakolik Semestr představuje nějákou skutečně výpověd o současné generaci, ale já se u něho bavil, i když mi postavy byly střídavé sympatické a totálně nesympatické. Palec nahoru za svěží formu, nápad snahu a narážky na Fílu. Anna Kameniková a Eva Josefiková k tomu skvěle hrají a ještě lépe vypadají a Amálka tady má i hodně zajímavý účet. ()
Tohle mě vážně překvapilo. Něco takového přesně českému internetu chybělo! Celé je to udělané ve stylu filmu Odebrat z přátel, tedy že vidíme postavy jenom skrz monitor nebo mobil. Je to docela nápadité a originální. Postavy jsou dost uvěřitelné. Výběr herců je také dost dobrý. Je to přesně pro mladé lidi, protože se s nimi mohou ztotožnit, také s jejich problémy. Hlavní postavy jsou vlastně čtyři. Děj se střídá mezi Prahou a Berlínem, kde je jedna z nich na erasmu. Víc asi nemá cenu prozrazovat, je třeba to zkusit. Je zde spousta vtipných momentů a narážek na aktuální věci. Hudba je také velmi vkusně použita. Konec mě ale trochu zklamal... "Práce v OVB se nepočítá." :D ()
I když je příběh triviální, tak na sobě nese víc než Atlas. Oceňuji inovativní formu, za kterou jsem velmi rád, protože to je konečně něco nového, něco, co jsem ještě neviděl a to je v dnešní době rozhodně unikát. Myslím si také, že opravdu v mnoha věcech uhodil seriál palec na facebook. S oběma hlavními charaktery jsem se v mnoha věcech stotožnil, ať už se jednalo o názory, postřehy na čecháčství nebo existencionalismus. Nestává se často, že bych si u nějakého filmu říkal tak často, to jsem celej já, to bych udělal taky nebo to si myslim taky, jako u tohoto počinu. Byť má Semestr pomalejší rozjezd, tak má rozhodně vzestupnou tendenci, o kozách nemluvě. Chtěl bych ještě pochválit výborně zvolenou hudbu (především Post hudba a Manon Muert) a upozornit na to, že aktéři mají zde na csfd skutečné profily (masakr). Nejvíc mě však dostal dopis z budoucnosti, který je temně děsivý a svým způsobem úderně vševypovídající. ()
Nehodnotitelný a ze všech stran snadno napadnutelný Semestr je ponejvíce důsledné naplnění veškerých představitelných stereotypů halící se za generační výpověď. Podle všeho je natolik realistický, až z toho nejde vyvodit nic skutečně druhovýznamového, co by vedlo k nějakému většímu divákově nepohodlí. Celý seriál se víceméně jen do závěru bezkonfliktně překulí, aniž by díl co díl na sebe nenabaloval klišé počínaje prací v kavárně, konče zahleděností se do filmové vědy. Nevím, jestli mě štve víc to, že se to realitě až moc připodobňuje, nebo to, že tvůrcům nebylo záhodno jít o poznání alternativnější - autorsky odvážnější - cestou. S každou další epizodou to pak vypadá jen jako otrocké odškrtávání položek (lajky, skajpy, srdíčka). _ Ale i tak jsem rád, že to vzniklo. ()
Postavy jsou dvě. Mladý pár (Anna Linhartová, Jan Hofman) rozdělený přítelovým studijním pobytem v Berlíně. Jde o jednoduchý námět, jeho působivost však zdůrazňuje forma: vyprávěn je (téměř) výhradně prostřednictvím počítačových monitorů a mobilních displejů, které zaznamenávají snahu hrdinů zůstat v kontaktu. Tento syrový formát přesvědčivě přibližuje zahlcení mnohdy banálními, jindy zase život měnícími informacemi, jakému se člověk na internetu vystavuje. Primární přesto zůstává odvyprávět příběh.Způsob vyprávění je přirozený a přehledný. Scénář nezapře, že ho vytvořili lidé ve věku hrdinů, kteří žijí podobně jako oni a vypráví do určité míry o sobě, byť prostřednictvím fikce. Seriál se nese v duchu minimalismu a zobrazení každodennosti. Snad žádný český televizní nebo filmový projekt proto doposud nevytvořil tak živoucí postavy patřící k pokolení zajištěných mileniálů. Nejde o hrdiny zvlášť sympatické (v mnoha ohledech spíš naopak), ale rozhodně živoucí. ()
Reklama