Reklama

Reklama

La Lune à un mètre

  • Francie Le Rêve d'un astronome (více)
Komedie / Sci-Fi / Krátkometrážní
Francie, 1898, 3 min

Obsahy(1)

Krátkometrážny film o tom, ako bádajúci astrológ zaspí a do sna sa mu vblúdi sudička, prinášajúca mu to, po čom najviac túži. Do sna sa mu teda dostáva vytúžený mesiac, ktorý má konečne na dosah a tak ho môže bližšie spoznať. V bláznivom sne o mesiaci mu ale začne robiť šarapatu čert... (T2)

Recenze (26)

gjjm 

všechny recenze uživatele

Do řady Meliesových zakladatelských děl žánru filmové scifi (vedle Cesty na měsíc a dalších) by správně měla patřit i tahle krátká groteska. Astrologové mají ve zvyku chápat planety jako symboly lidí a vlastností, a toto symbolické chápání astrologie se Melies pokusil s vtipem sobě vlastním prolnout s tím skutečným... Jedna z nejnápaditějších a nejujetějších meliesovek; kde jinde uvidíte, jak bizarně rozšklebená Luna sežere astrologovi dalekohled? S asi nepůvodní, ale výbornou hudbou: http://www.youtube.com/watch?v=0IE6GFvuoQ0 ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Sakra, co ten Měsíc Mélièsovi udělal ? Není to poprvé, co jej představuje jako netvora napadajícího nebohé lidské oběti, tentokrát mu málem podlehne nebezpečně zvídavý středověký astronom, který je pohlcen, rozčtvrcen a zbytky jeho těla ten strašlivý lunární potvor vyvrhne jako právě nakrmený výr. Nebýt soucitné sudičky, zůstal by hvězdář v Pánu. Tohle je bez jakýchkoliv pochybností první brutální horor s gore tematikou. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Zvláštna logika snu spracovaná výstižnejšie a humornejšie ako v síce skvelom, no zbytočne útrpne sladkobôľne dekadentnom ( a tým aj mierne v druhej polovici nadbytočne dlhom) Andalúzskom psovi. Meliés pracoval s komikou, hrôzou (rozštvrtené telo), absurdnou komikou, satanskými motívmi a prekvapením. A to všetko vyše dvadsať rokov pred Dalím a Buňuelom! A stačili mu na to tri minúty! Koncentrovanejšie a vtipnejšie než preslávený "snový film". ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Předchůdce Cesty na Měsíc (a v tom kontextu hezká ukázka, jak opravdu nesmrtelná „novátorská“ díla nepřicházejí z ničeho nic, ale jako logické vyvrcholení pokusů, hledačství, skládání a zabrušování fungujících kousků), už se sympatickou porcí fantazie, antropomorfními nebeskými tělesy, víc než jen náznakem příběhu a přehršlí triků, to celé pouhých deset let po Roundhayské zahradě. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

První scéna s dalekohledem, hvězdářem a Měsícem obklopeným mraky, který se coby namalovaný na tabuli spojí se Zemí v panáčka, je z výtvarného hlediska naprosto špičková, záhadná, člověk čeká, co tajemného se stane dál. Bohužel, tím, co skutečně přišlo, jsem byl poněkud zklamán. Na druhou stranu Meliese chápu, nemohl s tím nic dělat, protože sny se ovlivnit moc nedají. A já sám je mám daleko nudnější. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (1)

  • Snímek má oproti Mélièsovým filmům té doby trojnásobnou stopáž. I proto je v katalogu uveden pod třemi čísly 160-162, zřejmě i proto, aby mohl vybírat trojnásobek běžného vstupného. (Mr.Ocek)

Reklama

Reklama