Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh samorostlého muže, který má prožít zbytek života v nemocniční izolaci. Děj se odehrává v roce 1960 na infekčním oddělení jedné nemocnice, kde je jako bacilonosič izolován starý Prepsl, světoběžník a tulák bez rodiny, člověk s osobitým pojetím svobody. Zpočátku odmítá přizpůsobit se tvrdým podmínkám izolace a několikrát se pokusí o útěk, ale časem naváže přátelství s dezinfektorem Kafkou, uklízečkou Katkou, mladičkou pacientkou Mankou a se svým spolubydlícím, stejně postiženým dědou Bartůňkem. Vztah k těmto lidem způsobí jeho proměnu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (203)

Jeremiah 

všechny recenze uživatele

Krásný a myšlenkově hluboký film, který staví před diváka dilema - je lepší prožít osamoceně bohatý a pestrý život , nebo vcelku nudný rodinný ? Zpočátku si každý řekne - jasně, že pestrý, ale ? .... Další povedená studie lidských emocí z režisérské židle K.Kachyni, který sice netočil žádné filmové "bomby", ale zprostředkovával divákovi dlouhotrvající zážitky, které může přinést pouze "obyčejný život". Mile ubíhající film, který nabídne vše co má správný film nabídnout - pro mě slabší, ale 5. ()

Una111 

všechny recenze uživatele

Filmařina určitě dobrá, o tom není pochyb... Výkon R. Hrušínského špičkový... A přece nejsem nadšená, proč? Snad proto, že takových primitivních individualistů se svérázným pojetím svobody, kteří ctí a uznávají jen a jen sebe, vidím v poslední době kolem sebe až příliš mnoho! Hlavní hrdina je politováníhodný i se svou tolik proklamovanou svobodou! Když se ohlédne za svým životem, nemá za sebou nic, vůbec nic! Rodinu, děti, trvalé vztahy, výsledky své práce - prostě zhola nic! A pak ještě další drobné vady na kráse: Např. ta striptýzová scéna tehdy teprve sedmnáctileté Veroniky Jeníkové (sic!) mne vůbec neuvádí v nadšení, spíš naopak! ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Příslovečný herecký koncert Rudolfa Hrušínského, jehož postava se silně pábitelskými rozměry je středobodem dalšího vynikajícího filmu Karla Kachyni. Začátkem 80. let už mu zase režim dovolil, stejně jako Rudolfu Hrušínskému, točit i výrazně hlubší věci, vznikla tak řada výborných filmů postavených právě na této osvědčené umělecké spolupráci velkého režiséra a velkého herce. Postava starého Prepsla, symbolizujícího v sobě vnitřní i vnější lidskou svobodu, konfrontovaného s faktem jejího omezení a posléze i její úplné ztráty, je kompilátem životní moudrosti, vitality i vůle po životě a k němu neoddiskutovatelně přináležející svobodě, což se dá díky době natočení filmu interpretovat i víceméně symbolicky. Prepsl se jí nevzdá, i když mu je výměnou za nejistotu a materiální nedostatek nabídnuta, byť represívně, soustavná péče a zázemí, pěkná metafora k ,,materiálně laskavé" době normalizace. Pozor, vizita! coby komorní drama obstálo ve zkoušce časem a i dnes jeho sledování přináší zjevné obohacení, minimálně umně navozenou atmosférou doby počínajících 60. let, kdy bylo ještě normálním územ v nemocnicích kouřit...vůně tabáku tak zvěrohodňuje onen civilizační skok, jaký naše společnost od té doby urazila... ()

Kalidor_ 

všechny recenze uživatele

Vždycky mi bylo strašně líto toho starého pána co s ním byl Hrušínský na pokoji (a ještě měl takový krásně dojemný, utrápený hlas podobný jako Ota Sklenčka). Jak ho všichni ti rodinní vyžírkové jenom dojili a dojili, obzvlášť ten malý tlustý fakan - vnouček. Zadostiučiněním mi bylo aspoň jak si je Hrušínský nechal nastoupit u brány a pak je hezky všechny poslal někam. ()

HouseMK 

všechny recenze uživatele

Člověk, který nejspíš nikdy nebyl nemocný. Člověk, který možná procestoval půl světa. Člověk, který se zřejmě nedopustil zločinu. Člověk, který je přes to všechno zavřený v karanténě na doživotí. Nebo ne? Vynikající hořko-sladký příběh stárnoucího barda, pábitele a bacilonosiče břišního tyfu, aneb jak snadné je nezaviněnou ranou osudu přijít o svůj dosavadní život a přitom to brát s nadhledem velkého stylu. Pro mě jedna z nejsilnějších postav Rudolfa Hrušínského. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (24)

  • Prepsl (Rudolf Hrušínský) precestoval toho naozaj dosť. Z jeho rozprávania sa dozvedáme, že bol v talianskom prístavnom meste Terst, nemeckom prístavnom meste Hamburg, rumunskom prístavnom meste Mangália, maďarskej Békéscsabe, rakúskej Viedni, ruskom prístavnom meste Kronštadt a čínskom Šanghaji. (Raccoon.city)
  • Ve filmu lze zaslechnout houkání lodní sirény, Bohnická psychiatrická léčebna leží totiž na dohled Vltavy. (sator)
  • Prepsl (Rudolf Hrušínský) a Bartúňek (Ludovít Greššo) hrajú krátenú hru z názvom Bulka. Pri Bulke sa používajú mariášové karty. Bulku môžu hrať dvaja až traja hráči. V prípade, že hrajú 3 hráči, jeden vždy pauzuje. Jedna hra sa teoreticky môže hrať aj pol dňa. Táto hra sa v 18. storočí dostala do Čiech z Talianska, kde ju poznajú pod názvom Trappola. (Raccoon.city)

Související novinky

Bořivoj Navrátil: 1933 - 2011

Bořivoj Navrátil: 1933 - 2011

01.11.2011

Po dlouhé, těžké nemoci zemřel dlouholetý člen činohry Národního divadla herec Bořivoj Navrátil. Kroměřížský rodák studoval na ekonomické škole v Jihlavě, následně na brněnské JAMU, kde absolvoval v… (více)

Reklama

Reklama