Režie:
Kenneth BranaghScénář:
Michael GreenKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Patrick DoyleHrají:
Kenneth Branagh, Johnny Depp, Daisy Ridley, Michelle Pfeiffer, Penélope Cruz, Willem Dafoe, Judi Dench, Lucy Boynton, Leslie Odom Jr., Derek Jacobi (více)VOD (5)
Obsahy(2)
To, co začíná jako luxusní jízda vlakem z Istanbulu do Londýna, se rychle promění v jeden z nejnapínavějších a nejzáhadnějších detektivních příběhů, jaký byl kdy vyprávěn. Předloha Agathy Christie popisuje osudy třinácti pasažérů uvízlých v přepychovém vlaku Orient expresu kdesi ve sněhových závějích na Balkáně. V okamžiku, kdy ve vlaku dojde k záhadné vraždě amerického obchodníka, každý z nich se stává podezřelým. Ve vlaku naštěstí nechybí jeden neobyčejný Belgičan s velkým knírem a dokonale pracujícími šedými mozkovými buňkami. A právě tento nejslavnější detektiv na světě, Hercule Poirot, musí závodit s časem, aby vyřešil smrtící hádanku dříve, než neznámý vrah znovu udeří. (Cinemart)
(více)Videa (19)
Recenze (867)
Já prostě nedokážu akceptovat tolik papírem šustících elementů v jednom filmu, tolik dějových náhod, tu přemíru vypravěčské extravagantnosti (našlapávání hoven apod.). Což mě mrzí o to víc, že mě jinak Branagh dokonale uzemnil zmáknutou koordinací všech herců, svěžím vizuálem a pohlcujícím divadelním finále. ()
// Tak nevím, jestli Branagh spíš točil, nebo maloval - ten film ale každopádně vypadá nádherně. Nadšený jsem i z rychlého a dobře vystavěného úvodu a taky silného konce, který i přes očekávanou pointu a nepřekvapivé provedení pořád dokáže emocionálně strhnout. Herecky se tomu nedá nic vytknout a klobouk dolů před Branaghem, protože takhle s láskou zahraná hlavní role + naprosto precizní režie vyžadují asi velkou dávku soustředění, dal to fakt na pána. Zklamává tak paradoxně jedna z papírových deviz filmu a tou je samotné vyšetřování, které obzvlášť ve druhé třetině příliš nebaví, zbytečně zpomaluje tempo a vlastně jen brzdí katarzi, která se stejně dá odhadnout po prvním kolečku výslechů. Šlo to určitě natočit méně utahaněji. Přesto víc než solid effort, 7/10 a Branagh klidně na nominaci. ()
| Rozpočet: 55 miliónov $ | Tržby: 351.8 miliónov $ | V prvom rade je potreba povedať, že je Branagh fakt veľký frajer. Zrežírovať tak komplexný film a pritom v ňom hrať hlavného protagonistu, je distiplína, ktorú zvláda(dal) na tak vysokej úrovni asi len Mel Gibson. Inak ale pokladám podobné filmy s knižnou detektívkovou predlohou za ťažko zvládnuteľné: vzhľadom k rozsiahlej predlohe majú filmové verzie vždy problém so skrátkovitosťou a neschopnosťou dosiahnuť podobnú gradáciu, ako knižky. I práve preto je Vražda na Orien Expresse len slušnou, remeselne bezchybnou adaptáciu, kde sa najdú úžasný herci v kúzelnej výprave, ale príbeh s divákom len zťažka zamáva... ()
Snaha skloubit nejklasičtější z klasických detektivek s moderními filmařskými postupy je chvályhodná, ale ne úplně zvládnutá. Oceňuji Branaghovu jasnou vizi, odvahu přijít s vlastními nápady a konečně i absolutní oddanost příběhu a hlavní postavě, jenže ve výsledku schází jediná pamětihodná pasáž a hlavně ve druhé polovině se najede na monotónní staromilnou notu, která příliš neladí s úmysly natočit energickou verzi případu rozvážného intelektuála. Kouká se na to sice moc moc hezky a hvězdné obsazení potěší, ale pořád je to víc předvídatelné a míň cool, než by bylo optimální... ()
Přebarvená a přehnaně opulentní krimi limonáda v rukou prvotřídního fajnšmekra estéta, pedanta a milovníka klasických literárních předloh v jednom. Že to nejde moc dohromady ? To je pravda a podle toho to vypadá. Ne snad, že by Branagh před kamerou nebyl dobrý. Ze všech je naopak nejlepší, ale zároveň je jediný koukatelný. Pokud tedy nepočítáme působivé kamerové celky Istanbulu a horských výšin. Na to si ale člověk může pustit discovery. Ušetří si alespoň zklamání z nenaplněných očekávání kvalitní a hutné detektivky. ()
Galerie (92)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (27)
- Film se odehrává v roce 1934, přesto se tvůrci nezdráhali použít atraktivní lokomotivu SNCF 241.P 65. Třída 241 ale byla produkována až mezi lety 1948 a 1952. Kromě toho: když vlak projíždí Tureckem nebo Jugoslávií, lokomotiva se nezmění, což by kvůli tehdejším předpisům bylo nemožné: na trase Orient expresu se lokomotiva vždy měnila na každém hraničním přechodu. (vojacekr)
- V závěru filmu Hercule Poirot (Kenneth Branagh) přichází k podezřelým, kteří jsou za stolem rozestaveni podobně jako postavy na fresce Leonarda da Vinciho "Poslední večeře". (necisty)
- Původní cesta Orient expresu (k datu 4. října 1883) byla z Paříže (Francie) do Giurgiu (Rumunsko). (MiroCup)
Reklama