Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Když seržant Dave Bannion (Glenn Ford) vyšetřuje překvapivou sebevraždu jednoho ze svých kolegů, naráží na jisté nejasnosti. Mrtvý zřejmě pracoval pro Mikea Laganu (Alexander Scourby): zkorumpovaného šefa městské správy - a jak se Dave domnívá - zároveň hlavu městské mafie. Když seržantovi začnou klást do cesty překážky i jeho nadřízení, pustí se do případu s o to větší vervou... Podle novinového seriálu Williama McGiverna. (Pohrobek)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (66)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Jeden z najlepších a najslávnejších režisérov nemej éry, dokazoval v mnohých žánroch svoju nadrozmernú kvalitu réžie. Či už to bol spektakulárny pohľad do fantasy ( DIE NIBELUNGEN ), sci-fi ( METROPOLIS ) alebo krimi ( DR. MABUSE ). Túto svoju dokonalosť pretavil aj do svetoznámeho žánru film-noir, v ktorom stvoril dielo, ktoré nezašlo prachom času a ponúka ešte aj po vyše 60tich rokoch tú správnu kriminálnu zábavu. Nekompromisnú, emocionálnu a strhujúcu. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Nejdem tuna vypisovat siahodlhe komentare, takze len strucne. Ano, stale si myslim, ze najlepsie noiry sa tocili v USA v 40. a 50. rokoch 20. storocia, a ze eru noirov skvostne zakoncil Welles so svojim Touch of Evil. A ne, nemam rad francuzske noiry s Vino Lenturom - Motyl na ramene. Takze skvostna noirova jazda opat pokracuje, pribeh je cynicky, rozhovory cynicke : ako funda noirovej jazdy som spokojny. 94 % ()

Reklama

kusper 

všechny recenze uživatele

36. LFŠ Pan Lang mě čím dál tím štve, který jeho film je nejlepší? Metropolis? Vrah mezi námi? Byl jsem lynčován? Nebo Velký zátah? Dokonalý, perfektně propracovaný, skvěle natočený. To ale můžu napsat ke každému filmy pana Langa. Jak symbolické když předával filmové "žezlo" nové generaci ve filmu Jeana - Luca Godarda Pohrdání. "Ono je těžké přemýšlet, když jsem to celý život nedělala." ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Nemám rád noirovky v ktorých sa hlavnému hrdinovi celý film dejú zlé veci a na konci zomrie. No a keď sa to na konci všetko zázračne šťastne skončí a tá depresívna atmosféra sa prepne do dokonalého happyendu len na posledných pár minút, tak z toho mám ešte rozpačitejší pocit. Kriminálka o skorumpovaných poldoch, ktorý spolupracujú z gangstermi a všetko sa to snaží vyriešiť jeden jediný čistý polda. Škoda, že sa to od určitej chvíle naplno nepreplo do revenge modu. Nábeh tu bol a bavilo by ma to oveľa viac. Ale polda si zachováva až do konca svoju morálnu nepoškvrnenosť a tak najviac zaujme postava luxusnej kurvy, ktorá pomstu zoberie do vlastných rúk potom čo ublížia aj jej. Nakoniec sa z nej vykľula najzaujímavejšia vrstevnatejšia postava medzi tými jednorozmernými figúrkami. Glenn Fordako hlavný hrdina bol tentoraz taký nemastný neslaný, Lee Marvin ako sadistický mafián bol celkom cool, ale vzhľadom na dobu vzniku filmu bol strárnený príliš krotko na to, aby naozaj diváka strhol. Napriek krátkej stopáži sa mi film celkom vliekol, takže za mňa to je už príliš zastaralý mierny nadpriemer. 6/10. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Další ze skvělých noir filmů, u něhož si brzo získáte sympatie hlavního hrdiny a zápletka vás vtáhne do děje. Nechybí tu ani emotivnější scéna s výbuchem auta a následkem tohoto gangsterského činu. Glenn Ford je v roli Banniona skvělý, stejně jako Lee Marvin v záporné roli. Jednou ze scén, které utkví v paměti diváka je jistě ta s konvicí kávy či finální střet dobra a zla - zákona a zločinu. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (12)

  • Když se Lee Marvin poprvé setkává tváří v tvář s Glenn Fordem, tak hraje v pozadí písnička "Put the Blame on Mame", která je odkazem na Fordovu roli ve filmu Gilda. (formelin)
  • Truffautova recenzia na tento film býva chápaná ako východisko politiky autorov (auteur). Nielen, že je v nej použité slovo autor vo vzťahu k filmu, ale objavuje sa aj myšlienka konzistentných tém vystupujúcich z rozmanitých žánrov, ktoré Lang natáčal. Truffaut k nemu prechovával obdiv a označil ho za „najizolovanejšieho a najmenej pochopeného zo súčasných filmárov“. Plynie to z Langovho neprikrášleného zobrazovania človeka, ktoré je znateľné vo všetkých jeho amerických filmoch. Postavy v jeho filmoch sú outsideri, ktorí prešli odlúčením od spoločnosti, sú obeťami i zločincami zároveň. Nespravodlivosť, ktorá je na nich páchaná, z nich robí hrdinov i pomstiteľov ušpinených hriechom. (Biopler)

Reklama

Reklama