Režie:
Jan HřebejkScénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin ŠáchaHudba:
Ivan AcherHrají:
Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal (více)VOD (2)
Epizody(4)
-
Prokurátor (E01)
-
Komu se dá věřit? (E02)
-
Ivana (E03)
-
Děs (E04)
Obsahy(1)
Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (181)
Jan Hřebejk už prostě točí jinak, než "po pelíškovsku" i když samozřejmě má svoje silnější a slabší chvilky. Jde o to, zda se na něj někteří lidé nezlobí právě proto, leč stále stejně by točil pouze blbec. Nářky nad tím, že jsou věci neautentické (třeba kvůli závěsu v koupelně), nebo že seriál nezobrazuje pouze postarší heterosexuály, může člověk s mozkem klidně odložit ad acta a soustředit se na thrillerový přelom našich novodobých dějin, kdy mnozí z nás budou dělat podobné kompromisy, jako RR. A konečně to pořádně bolí, je to špinavé, dějí se u toho skutečné tragédie, protože každý porod je bolestivý. Gradace téměř ukázková, po prvním díle bych za seriál nedal téměř nic a po posledním jsem skoro nedýchal. 60-90%. ()
je to drsný, temný a šíleně moc dravý. Takže se nechce věřit, že je to český. A že to točil Hřebejk. A přitom stačilo, aby se ke slovu dostala nová scénáristická krev. Miro Šifra na scénu přivádí vyšetřovatele, kterej chtěl na začátku jenom pomoct starýmu chlápkovi, co pohřešoval vnuka. A ten obrat, kterej během těch 4 dílů nastane je hodně drsnej a temnej. Nemluvě o místech, do kterejch ho to zavede. Rédl možná není dokonalej, ale je určitě fajn. Má to skvělý záporáky, ať už to jsou sadistický bouchači Marek Hoffman a David Novotný nebo naopak psychopatickej chlápek z bývalý STB Roman Polák a hlavně to má šíleně silnýho hlavního hrdinu v podání Ondřeje Sokola. Rédl je noir hustej jak dehet a konec s ostnatým drátem je šíleně mrazivej. Na tenhle seriál se hodí věta: dobrými skutky si vydláždil cestu do pekla. ()
Nie je veľa temných krimi, ktoré sa objavili na českých televíznych obrazovkách, ktoré dosahovali aspoň týchto kvalít v réžii Jana Hřebejka. Krátko k nemu, možno práve objavil svoju tajnú zbraň tohto žánru a s kvalitným scenárom a neotrelým materiálom (ktorým Rédl bezpochyby je) by nemusel povedať posledné slovo. Bol som nadmieru spokojný, od prvého do posledného dielu som to hltal, k čomu výrazne pomohli, v mojich očiach , hlavný ťažný motor v podobe dvojice Hoffmann - Novotný. Dvojka ako sa patrí,možno trochu Taranatinovského štýlu ( rozumej, nekompromisný, chladný a hláškujúci zabijak) , super! Viac podobných nápadov, dramaturgii ČT za tento rok udeľujem za 1. ()
Hřebejk jak kulhá v kino tvorbě, tak exceluje v té televizní. Nejlépe zpracovaná divoká devadesátá léta. Po slabším rozjezdu perfektní mix detektivky, gangsterky a špionážního (estébáckého) dramatu. Jedno z mála počinů české tvorby, které je drsné a „opravdové“, oproti trapným pokusům s nevyužitým potenciálem – Gangste Ka, Příběh kmotra, Sametoví vrazi. Vše podrženo naprosto excelentními hereckými výkony Hofmanna, Poláka a Novotného. 4,5* ()
Tak při posledním díle se jasně ukázalo, že jedinou chybou Ondra Sokol, protože v tom díle neměl příliš prostoru a i slabší složka seriálu, tedy lidský faktor začal fungovat dobře. Správná atmosféra, je prácí především Ivana Achera, ale i zpracování zajímavého námětu přidává na atmošce. Trošku úletové vyústění celé situace na chatě mě sice do celku příliš nehraje, ale to bych i klidně prominul, protože seriál mě jako celek bavil. Ovšem když si pustím dokonale přesnýho Romana Poláka třeba ve scéně s Martinem Pechlátem nebo Péťou Hřebíčkovou (ta ženská je mě čím dal tím víc sympatičtější ) a porovnám to se scénama v niž je Poláka x Sokol, mám dojem, že sem byl vinou castingu zbytečně ochuzen o ještě silnější zážitek. ()
Galerie (111)
Zajímavosti (24)
- V 28. minúte môžeme na stole vidieť diaľkové ovládanie moderného dizajnu, pravdepodobne od Smart TV, ktoré sa tam dobovo nehodí. V 40. minúte zase môžeme v pozadí vidieť moderný cenník benzínu a nafty aj s aktuálnou cenou. (bbaron)
- Ve scéně před hotelem září na střeše hotelu bílá venkovní jednotka klimatizace. Tyto malé a levné klimatizace se v ČR rozšířily až po roce 2000. (lukas.kohout)
Reklama