Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lovec lidí Clint Eastwood se vydává po stopách obávaného zločince El India, který uprchnl z vězení. Jelikož největší banka na Západě je v El Pasu, je více než jasné, že jeho kroky budou směřovat právě tam... Lovec lidí Mortimer pátrá po hledaném vrahovi Callawayovi. Dopadne ho, vyinkasuje odměnu a vydává se hledat dalšího zločince. Tomu je však na stopě už jiný lovec, Monco, kterému se podaří jej dopadnout i inkasovat vypsanou odměnu. Brzy nato dojde k útěku obávaného lupiče El India z vězení. Monco i Mortimer přijíždějí do El Pasa, kde je největší banka. Oba předpokládají, že se ji El Indio po svém útěku určitě pokusí vykrást. Monco a Mortimer na sebe narazí a je z toho rvačka. Potom se však dohodnou na partnerství pokud El India dopadnou, o odměnu se rozdělí. El Indio mezitím loupež skutečně plánuje. Monco se má podle plánu pokusit proniknout do bandy jako jejich kumpán... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (571)

InJo 

všechny recenze uživatele

Ve volném pokračování Pro hrst dolarů už si Leone šel příběhově vlastní cestou - a dopadlo to možná ještě lépe než v případě prvního dílu. Z herců se kromě Eastwooda vrátil i Gian Maria Volonté, který si opět (a opět skvěle) zahrál hlavního záporáka. Přidala se však ještě jedna nezaměnitelná herecká tvář - Lee Van Cleef. Ten zde ztvárnil konkurenčního lovce lidí, jenž chce Volontého zloducha El India dopadnout ještě více než Eastwood, jemuž jde čistě jen o peníze. Parádní záležitost, kterou stejně jako jejího předchůdce kromě Leoneho vytříbené režie a charismatických herců zdobí ještě neodmyslitelná hudba fenomenálního Ennia Morriconeho. 90 % ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Dilema, jestli je lepší Pro pár dolarů nebo Leonův následující kousek Pro pár dolarů navíc, mám pro sebe vyřešené, protože navazující film považuju za zralejší, Leone tam už našel svůj styl a spolupráci s Enniem Morriconem vypiloval tak, že po stránce režie a vůbec filmařských řemesel se filmu nedá moc co vytknout. Zásluha Sergia Leoneho je v tom, že skomírající westernový žánr oživil tím, že ho ušpinil, nadlehčil ho komickými prvky, pracoval kreativně s žánrovými stereotypy a do té doby zaměnitelným vedlejším postavám vtiskl charaktery. Zkrátka a dobře ho učinil zábavnějším. Na druhé straně ale mají jeho ranné westerny problém se scénářem. Když se podíváte na motivaci jeho hrdinů a jejich myšlenkové pochody, pak máte před sebou sbírku unikátních blbů. Kdyby hlavní padouch Callaway oplýval takovými nápady, jako je propuštění svých zajatců, aby zlikvidovali členy jeho gangu, nepřežil by pravděpodobně svou pubertu. Leone zkrátka točil nenáročná béčka pro masové publikum a ke své smůle měl ambice směřovat k závažnější filmařské výpovědi a k vážnějším žánrům, což mu v případě jeho legendárního Tenkrát v Americe zlomilo vaz. Což něco vypovídá o filmovém průmyslu a jeho divácích, ne o Sergio Leonem. Celkový dojem: 65 %. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Ako sa zdá byť všetko ľahké, keď je príbeh dobrý, zápletka vyskúšaná a dialógy nie sú síce najlepšie na svete, avšak súvisia spravidla s akciou a nie je to povinné rozprávanie pre rozprávanie. Skvelú kapitolu tvorí všadeprítomná zložka príbehu, to jest humor, primeraný. Dobro zvíťazilo aj tu nad zlom, čo by mohlo byť hlavné motto každého westernu. Pre pár dolárov naviac má oproti svojmu predchodcovi farebnejší dej a pár naozaj nezabudnuteľných scén (viď. finále) a i Ennio Marricone napísal ešte pútavejšiu melódiu. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Klasik žánru, který přivedl americkou tradiční látku k nespornému vrcholu. Sloučení dobrodružných a realistických prvků, násobené mistrovskou prací se stupňováním napětí a skvělými hereckými výkony nenaruší ani opakování některých motivů (western tu, zdá se, přerůstá do báje-mýtu). Propracovaný děj, který víc myslí na kvalitu zpracování a myslícího filmového diváka, dává zapravdu těm, kdo v soudobém akčním filmu odmítají spatřovat vrchol všeho (byť i zde se jistě najdou výjimky vymykající se právě popsanému pravidlu). Je škoda, že velký Ital odešel předčasně. Jeho nezaměnitelný rukopis je nadčasový. A stále divácky vděčný. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Jo tak tohle byl spravne hustej western, jeden z nejlepsich. Akorat mi prislo, ze Pro par dolaru melo krapet lepsi pribeh, nicmene tenhle se postune zamotava, takze to je v pohode. Jinak je v podstate vsechno lepsi nez v prvni dile. Eastwood se vratil v jedne ze svych nejlepsich roli, navic tu ma partaka Lee Van Cleefa, kterej dostava zhruba stejne prostoru a skvele se doplnujou. Hudba je naprosto uzasna, misty sice trosku moc vresti, ale to bylo spis kvalitou zaznamu. Prestrelek tu je taky spoustu a jsou hezky drsny, zadnej priteplenej Vinnetou se nastesti nekona a pribeh hezky odsejpa az k zaverecnemu stretnuti, pricemz se tu mezitim stane i par zvratu. Premejslel jsem jesli dat 5* nebo ne, na jednu stranu je film vypravnejsi a lip natocenej nez prvni dil, ale na druhou stranu bych si 5* rad nechal az uvidim i treti dil. Jenze postupne me Leone utvrdil v tom, ze i tenhle film je mistrovsky dilo. ()

Galerie (191)

Zajímavosti (43)

  • Celosvětová premiéra proběhla 18. prosince 1965 v Turíně (Itálie). (Varan)
  • Sergio Leone chtěl trochu utlumit teatrální a rozšafný projev Gian Marii Volontého - podle něj se vůbec nehodil do stylu a vyznění snímku. Proto ho nechal natáčet mnohé scény stále dokola, aby ho „vyšťavil“. Následně do filmu použil až jednu z pozdějších klapek. Volonté si této taktiky samozřejmě nebyl vědom. (DaViD´82)
  • Pro roli mladého lovce odměn si Sergio Leone přál výhradně Clinta Eastwooda. Z celkového rozpočtu 600 tisíc amerických dolarů dostal za svou roli nabídku ve výši 50 tisíc dolarů, tedy o 35 tisíc více, než za předchozí snímek Pro hrst dolarů (1964). (Monco)

Reklama

Reklama