Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladík se chce pomstít za své nešťastné dětství a spáchá zločin, což se mu zalíbí a stane se lupičem.  Svěží komedie o zločinu a bohatství Paříže vznikla pod vedením režiséra Louise Malle a vypráví o mladíkovi jménem Georges Randal (Jean-Paul Belmondo) žijícím v Paříži na přelomu 19. a 20. století, který má zdědit značné jmění. Ještě než však Georges peníze může spatřit, se jeho strýci, který má být ve skutečnosti jeho opatrovníkem, podaří celé jmění utratit. Georges je hluboce zamilován do své sestřenice Charlotte (Geneviève Bujold) a chce se s ní oženit, avšak jeho strýc již její ruku zaslíbil jinému muži, kterého Charlotte nemiluje. Georges je pochopitelně nadmíru rozhořčen a pojme plán ukrást zlotřilému strýci rodinné klenoty, určené pro Charlotte, brzy však zjišťuje, že role zločince mu přináší značné potěšení a začíná okrádat bohaté jako vyjádření protestu proti jejich způsobu života. Se stoupajícím bohatstvím však zjišťuje, že se stává příslušníkem třídy, jejímiž hodnotami sám tolik pohrdal. Mladý Belmondo si tak s chutí jemu vlastní zahrál ve vydařeném filmu s rysy komedie, thrilleru, akce a sociálního dramatu dotýkajícího se dokonce i existenciálních otázek, které však jen doplňují skvěle zachycenou atmosféru celého snímku. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (35)

honajz 

všechny recenze uživatele

Málo známý snímek s Jean-Paul Belmondem, který zde představuje někoho hodně podobného Arséne Lupinovi - až na to, že nezná posléze míru. Pokud chcete z filmu něco mít, nečtěte text na přebalu, který prozradí vše, včetně konce... Příběh vypráví o Georgeovi, který se vrací po 14 letech ke svému strýci. Jeho dívka je zasnoubená s bohatým sousedem, strýček si strhl z otcova dědictví více jak třetinu. A tak Georgeovi nezbývá, než se dát na dráhu lupiče. Naštěstí potká pastora, který rovněž "podniká" v lupičském řemesle. Co zpočátku bere jako nástroj pomsty a spíše zábavy, kdy okrádá bohaté, se postupem času stává rutinou a není divu, že George poté, co dosáhne všeho, co chtěl, najednou neví, co dál s vlastním životem... Louis Malle se s ničím nepáře a děj odsýpá hned od začátku. Obsahuje překvapivé zvraty, celkovému pojetí nechybí jistá rozvernost, a kdyby měl film na DVD pořádný a kvalitní obraz, mohli bychom ocenit i práci s kamerou a výpravu. Disk načíná protipirát a čtyři upoutávky, přesně ty samé ještě jednou najdete v hlavním menu, jinak bonusy nehledejte, nejsou. Zvuk je v obou případech jen mono, obraz 4:3 je letterboxován (!), tudíž je kvalita ještě horší, obraz navíc není nijak vyčištěn. V českém znění Belmonda mluví Miroslav Moravec. České titulky jsou opět zcela mizerné. Posuďte sami - čas 0:08:35: "Jednou brý budu bohatý.", 0:12:29: "jakobys", 0:12:53: "Myslels sis na ní?" (v tomto tvaru by Belmondo na dívce ležel a na ní přemýšlel), špatné použití čárek je smutnou samozřejmostí. ()

MJMilan 

všechny recenze uživatele

Děj tohoto snímku je celkem zajímavý, pěkná zápletka, dobré téma, obsazení rovněž perfektní. Něco tu ale chybí ... prvních patnáct minut jsem nemohl najít co? Až posléze jsem si uvědomil, že Zloděj z Paříže nemá absolutně žádné hudební podbarvení a tím pádem se chvílemi stává fádním. To je asi hlavní věc, kterou bych tomuto filmu vytknul. ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Skvělé sociální drama z přelomu 19 a 20. století s neobvyklým J-P Belmondem. Celý film existuje ve zvláštní bezdějovosti, je pouze sledem zlodějských scének volně pospojovaných osudem různých ženštin, které se točí okolo hlavního hrdiny. Ale vůbec to nevadí, atmosféra funguje a příběh si i přes svou zdánlivou jednotvárnost dokáže vynutit pozornost. V kombinaci s dlouhou stopáží tak působí že by se na něho snad dalo dívat věčně. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Nihilistické podobenství o tom, že buržoazie okrádá proletariát, proletariát okrádá buržoazii, ženy okrádají jak buržoazii, tak proletariát, ale všichni se sklánějí před modlou jméném peníze a chtějí žít v přepychu. Socialismus vede k teroru (přítel z ostrovů) a při neustálém boji zemře duše daleko dříve než tělo. Nádherná scéna v herně odhaluje nesmyslnost socialistických teorií - jak proletariát, tak buržoazie se snaží získat peníze, nic víc. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No tak tohle se zrovna dvakrat nepovedlo a to jsem se docela tesil. Kdyz si vezmu, jak si uzival Belmondo kradeni v Bezva finte, nic takovyho se tu vubec nekona. Film jednak neni komedie, ale hlavne je Belmondo proste obycejnej zlodej, kterej se tvari unudene, vzdycky nekam vpadne, co muze rozmlati a pak zdrhne. Vubec proste nekrade s nejakym sarmem a eleganci. Coz spolu s tim, ze se celej film lehce tahne, dava docela smrtelnou kombinaci. Jediny, co se povedlo, je atmosfera a kostymy prelomu stoleti. ()

Galerie (55)

Reklama

Reklama