Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečný velkofilm světoznámého režiséra Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, Patriot, Godzilla) líčí příběh příslušníků amerického námořnictva a letectva v bitvě u Midway, která znamenala zlom na pacifickém bojišti druhé světové války. Hvězdně obsazený film (Luke Evans, Woody Harrelson, Patrick Wilson, Ed Skrein, Aaron Eckhart, Nick Jonas a další) působivě ukáže nejen pozadí konfliktu, ale zejména bitvu samotnou, která doposud nikdy nebyla natočena tak velkolepě. Zároveň nám jednu z rozhodujících námořních bitev druhé světové války přiblíží i z pohledu japonské armádní elity. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (17)

Trailer 2

Recenze (398)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Námorné bitky sú strašná nuda. Pokiaľ tam vlny nebrázdia Vikingovia na svojich drakkaroch, tak ja vyslovene chcípam. Skutočná bitka o Midway síce trvala tri až štyri dni, ale ja som mal pocit, že ten film je ešte dlhší. Vôbec ma nechytil za srdce, ai to bude tým, že je už obrnuda stále sledovať tých dobrákov Američanov ako hrdinsky vyhrávajú. Najmä keď už tie filmy začínajú vyzerať ako zlá počítačová hra. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Emmerich sem-tam prekvapí niečim zaujímavejším, no väčšina jeho filmov sú čistý blockbusterovský priemer, ktorý občas dobre padne, keď chce človek vypnúť. Midway bohužiaľ u mňa nedosiahlo ani na ten priemer. Keďže som videl omnoho lepšiu verziu z roku 1976, nič nové ani prekvapivé tu na mňa nečakalo. A navyše tu pátos cítiť z každej vety, z každej scény. Postavy sú nezaujímavé, herci nevýrazní a akcia, ktorá mala byť hlavnou devízou tohto spektáklu je digitálny shit. Nech sa na mňa nehnevajú, ale z tých nerealistických výbuchov a digitálneho ohňa ma začala bolieť hlava a absolútne ma to nebavilo. Kde sú tie časy, keď vo vojnových filmoch boli skutočné lietadlá a lode a občas aj skutočný výbuch? Aspoň keby tie efekty vyzerali ako tak realisticky, takto to oveľa viac pripomína počítačovú hru ako film. Zvlášť zábery akože z lietadla, ktoré si to frčí medzi stovkami guliek a výbuchov sú fakt na smiech. P.S. Pri pohľade na Harrelsonov zamračený výraz tváre som každú chvíľu čakal, že sa zaškľabí, utrúsi nejakú hlášku a zabije pár zombíkov, no zostalo to pri tej nude. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

„JESTLI TAM POLETÍME, MOŽNÁ SE UŽ ZPÁTKY NEVRÁTÍME. ALE JE TO NAŠE PRÁCE A MY JSME TA PARTA, CO MUSÍ UBRÁNIT PEVNOST, NEŽ DORAZÍ KAVALÉRIE…“ /// Bitva o Midway byla… prostě byla. Hned v úvodu dobrý „maso“ – tedy Pearl Harbor. Bohužel se hned ukáže, že to bude ve znamení digitálního bordelu – navíc lacinýho… takovýho Čínskýho. Když tohle přehlídnete, dostanete slušnou akce, plnou ohně a výbuchů. Sice mám občas pocit, že ten jeden záběr už jsem viděl několikrát… prostě Emmerich. Nesmí chybět kus toho patriotismu, ale ti vojáci si to zaslouží. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Klasiku nežeru. 2.) Často se mi zdá, že jsem pilot, řítím se střemhlav k zemí, hoří mi křídlo, za zády Zero… 3.) Thx za titule „Parzival a Num71“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

ARI50 

všechny recenze uživatele

Velkolepá bitva ve vzduchu, od první minuty příběh nese kvalitně natočený boj. Skvělé herecké obsazení, výborná kamera prostě všechno na takhle skvělý válečný film dokonalé, až na soundtrack, dvakrát se nepovedl a taky dramatická chvíle skoro žádná. To jsou dvě věci které ve válečném filmu chyby nejvíc, tenhle film by si měl svým příběhem zasloužit slzy na tváři, konec zapůsobil hodně tak jako celý film, tenhle příběh muže pořád vyprávět. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Jak je u většiny válečných filmů obvyklé, i tento nepochybně rozdělí zdejší rozumbrady do čtyř základních táborů. Tím prvním jsou Úchylní militantní honiči nad Druhou světovou, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct Amatérští váleční hysterikové. Heil, kluci! Ti okamžitě začnou dštít síru a zuřivě si prskat na své sbírky insignií Wehrmachtu a kanagonem a jogurtem ulepených modýlků válečných letadel, načež bude následovat sáhodlouhý psychotický výčet toho, jak byly ocasní ploutve Bědvacetšestek nedostatečně zakulacené, Zera málo nulová, vyrážka admirála Helsyho neuspokojivě hnisavá, Nimicovy frčky o dva centimetry více vpravo a zobrazený čas zahájení bitvy o neodpustitelně šlendriánských pětatřicet vteřin pozadu, než tomu bylo ve skutečnosti. A nakonec tomu kvůli hysterickým a fucktografickým minelám totálně dokurví rejtynk s dovětkem, že Emerich je piča, protože obsedantně neleští rákos nad válečnými dokumenty a encyklopediemi jako oni, největší exprdi. V táboře druhém se o sebe otírají šulínkama Artoví hnědopichové, tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct absolventi filosofických fuckult a filmových teorií. Odtud latentně přihřátý vítr, plný lupů a čpící panickým pižmem (ne, že by teda hošššové z Tábora 1 někdy vyprcali něco jiného než lauf protileteckého kanónu při pravidelných měsíčních pornoexkurzích v muzeích bojové techniky) přivane pohrdavé filipiky napěchované cizími termity o insitní profunditě determinace charakterů a absenci jejich koherentních konjugací, lapidárních dialozích, insuficientních filosofických presumpcích, globálně vulgární filmařině pro laické simplicity a samozřejmě o totálním deficitu sáhodlouhých záběrů na ztepilé námořníky, mydlící se ve sprchách, jakožto metafory válečného utrpení. Tihle polyhysteričtí maskulíni také dokurví rejtynk s dovětkem, že Emerich je piča, protože je to prostě nabubřelá banda latentních homoklád, zvyklých pozérsky se tahat za přirození, kterým celé dětství senilní babka u nedělního oběda tvrdila, že jsou nejchytřejší na světe a pak na fuckultě pět let snídali s ostatními ufony šalamounovo hovno. Třetí tábor obývají Pubertální kokůtci a dospělí mentálové. Tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct zarytí homixoví funoušci. Ti se po přeslabikování jména režiséra vydali na Den nezávislosti u Mydveje, načež zjistili, že sedí na nějaké historické prudě podle skutečných událostí, v níž se za celé dvě hodiny neobjeví ani jedna létající Vonderpizda, aby bitchovala letadla z oblohy! A dál už tušíte: Kurvení rejtyngu s dovjetkem že Emerych je pyča, protože to vůbec nemnělo tak luksusní efekti jako Assvedžři, bilo to celé takové konplykované, nůůůda a Džaponcy nevypultily jedinou Godzylu. No a paxme tu my, diváci, co mají v zevním genitálu a kteří hodnotí filmy s ostatními tábory naprosto nesmiřitelnou optikou, prostě jestli je baví, nebo ne. A například takového mě to docela bavilo. Rollo se tentokrát vcelku oprostil od obvyklé masivní ejakulace se srolovanou ústavou v rektu nad hvězdotřpytným praporem, prostě vzal sedmdesátkovou mentorující žvanivku pro exprdy z Tábora 1, vykuchal z ní skoro všechno žvanění a cajdákoidní romantickou linku Romea a Kimiko, přidal Perlový přístav a nějaké to další bombování a zmáknul vcelku svižný, přímočarý a skoro i přesný topganovský animák, byť místy s pozadím načmáraným postiženými dětmi, kterému k plné spokojenosti chyběli snad jen torující Toširo Mifune, lepší efixa a vizuálně snesitelný a hrající hlavní hrdina. Éda Skrejn je až nepříjemně odpudivý a toporný slizák, který by měl, pokud vůbec, neumětelsky předstírat výhradně oživlé mrtvoly, pacienty s leprou nebo bezdomovce se syfilidou v posledním stádiu, a v tomto filmu dostat maximálně tak roli admirálovy kopřivky. No škoda, s výše uvedeným si u mě mohl Rollo místo pěkné trojky vybombardovat i hnusnou čtyřku. () (méně) (více)

Galerie (113)

Zajímavosti (13)

  • V čase 1:58:15, ve scéně při přistávání pilota Richarda "Dick" Besta (Ed Skrein), je vidět z dálky, že se vrtule motoru netočí. Při další scéně zblízka je vidět, že se vrtule stále ještě dotáčí. (PatchmaN)
  • Pro větší autenticitu se film natáčel ve skutečné ponorce. (CinemaRanger)
  • Ve filmu je u amerických strojů věnována veškerá pozornost torpédovým bombardérům TBD Devastator a střemhlavým bombardérům SBD Dauntless. Celkově film působí tak, že Američané útočili naprosto nechránění, což samozřejmě není pravda. Americké letouny byly doprovázeny palubními stíhačkami F4F Wildcat a při prvních útocích na atol Midway se do boje zapojila i tamní posádka námořní pěchoty se stíhačkami F2A Buffalo a F4F Wildcat. (Foxhound#1)

Související novinky

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Válečný Midway nabírá obsazení

Válečný Midway nabírá obsazení

10.08.2018

Nový film režiséra Rolanda Emmericha (2012, Den nezávislosti) akční thriller z druhé světové války Midway, začíná postupně uzavírat obsazení. Vedle již dříve potvrzených Woodyho Harrelsona, Mandy… (více)

Reklama

Reklama